افتتاح سه تقاطع غیر همسطح در رینگ پیرامونی شیراز تا پایان امسال

خبرپارسی – شهردار شیراز اعلام کرد: تلاش داریم پروژه های تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر، فاز دو تقاطع شهید رودکی و تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی را تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسانیم.

حیدر اسکندرپور در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی سطح شهر گفت: تکمیل رینگ پیرامونی شیراز و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر، فاز دو تقاطع شهید رودکی و تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی از سیاست های محوری شهرداری است. از این رو تلاش داریم این پروژه ها را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز با اشاره به وضعیت مالی مناسب شهرداری خاطرنشان کرد: سرعت بهره برداری از پروژه های سطح شهر شیراز را با تزریق منابع مالی به آنها افزایش می دهیم و در هفته دولت و دهه فجر امسال پروژه های مختلف عمرانی، فرهنگی و … را در سطح شهر افتتاح می کنیم.

وی ضمن بازدید از عملیات عمرانی فاز دو و سه تقاطع شهید رودکی افزود: این پروژه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا پایان سال ۹۸ پروژه شهید رودکی را به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز با اشاره به قرارگیری این پروژه در مسیر کمربندی و تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور اضافه کرد: ضروری است به منظور تکمیل فازهای دو و سه پروژه شهید رودکی در دو مرحله بار ترافیکی را به محورهای مجاور انتقال دهیم و این روند ممکن است برای شهروندان ایجاد سختی کند، اما با بهره برداری از پروژه در پایان سال شیرینی استفاده از آن را به مردم شیراز تقدیم می کنیم.

همچنین اسکندرپور در بازدید از تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر به پیمانکار مربوطه دستور تسریع در عملیات عمرانی این پروژه را داد و گفت: این پروژه هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مشکلات آن تملک املاک مورد مسیر است. در این راستا رایزنی هایی با مالکین املاک مورد مسیر شده و با به نتیجه رسیدن مذاکرات شاهد پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح مهدیه – امیرکبیر خواهیم بود.

وی توزیع ترافیک در ورودی شیراز، کاهش بار ترافیکی سطح شهر و افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان را از اهداف اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر دانست و عنوان کرد: پروژه مهدیه – امیرکبیر و پروژه رودکی مکمل یکدیگر و تکمیل کننده رینگ پیرامونی شهر شیراز هستند، از این رو دو پروژه مهم محسوب می شوند و تاکید دارم که هر دو پروژه تا پایان سال جاری و در دهه  مبارک فجر به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز در بازدید از عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی نیز بر اجرای هر چه سریعتر این پروژه تاکید و اضافه کرد: هم اکنون عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی بالغ بر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شده با برنامه ریزی های انجام شده در دو ماه آینده شاهد پیشرفت هر چه سریعتر پروژه باشیم.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه منجر به تسهیل ترافیک در مسیر کمربندی، شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی می شود. از این رو تلاش داریم طبق برنامه زمان بندی، از این پروژه در دهه فجر سال جاره بهره برداری کنیم.

همچنین در این بازدید کریم شکوهیان رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه شهید رودکی در هفته دولت سال ۹۷ گفت: در حال حاضر پل شماره دو و سه این پروژه و در امتداد آن بزرگراه مهدیه در حال احداث هستند. بدین منظور علاوه بر عملیات کوه‌بری در غرب پروژه، قسمت فونداسیون پروژه تقاطع شهید رودکی نیز در حال احداث است و دو فنداسیون و ستون ها طی یک ماه آینده اجرا می شوند و پس از آن اجرای سازه پل انجام خواهد شد.

شکوهیان اضافه کرد: برای تکمیل پروژه شهید رودکی به دلیل عبور ترافیک سنگین از کمربندی و سرعت بالای ماشین ها باید با برنامه ریزی خاصی ترافیک جا به جا شود.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز افزود: تکمیل پروژه شهید رودکی و احداث تقاطع مهدیه – امیرکبیر  برای تسهیل عبور و مرور و طی کردن رینگ کمربندی برای خودروهایی است که از سمت بوشهر وارد شهر شده و به سمت اصفهان و مسیرهای غربی شیراز یا بالعکس رفت و آمد می کنند.

براساس این گزارش، فاز دو و سه پروژه شهید رودکی در تقاطع ایمان جنوبی و کمربندی، تقاطع مهدیه – امیرکبیر در ورودی شیراز از سمت جاده بوشهر و پروژه تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی در تقاطع بلوار باهنر جنوبی و شهرک فرزانگان با کمربندی شیراز در حال احداث است. بهره برداری از این سه پروژه علاوه بر تکمیل بخشی از رینگ پیرامونی کلانشهر شیراز منجر به افزایش ضریب ایمنی تردد، کاهش زمان سفر، حذف دوربرگردان های کمربندی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.