اعزام هنرمندان شیرازی به شهرهای «نانجینگ» و «شانگهای» چین

خبرپارسی –  مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد: هنرمندان این کلانشهر با رایزنی های انجام شده توسط شهرداری شیراز راهی شهرهای «نانجینگ» و «شانگهای» چین می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد رضا دهقانی شیراز با اعلام این خبر گفت: اعزام هنرمندان به شهرهای دوست و خواهرخوانده در راستای افزایش مراودات فرهنگی و هنری و ارتقای دیپلماسی شهری است و شهرداری شیراز نیز در راستای توسعه این وجه از دیپلماسی تمام تلاش خود را به کار  می گیرد. اجرای برنامه های فرهنگی در سایر شهرهای جهان و میزبانی شیراز از این گونه برنامه ها باعث افزایش درک فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه می شود و در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین شهرداری شیراز و سایر شهرها با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش یابد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعزام هنرمندان را نمود عینی و عملی تبادلات فرهنگی و از جمله نتایج پیمان های خواهرخواندگی و دوستی با سایر شهرهای جهان عنوان و اضافه کرد: در نخستین گام استاد عبدالعلی قصردشتی از هنرمندان برجسته عرصه مجسمه سازی به شهر «نانجینگ» چین که از شهرهای خواهرخوانده شیراز است، اعزام می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری «نانجینگ» به منظور احداث پارک بین المللی دوستی این شهر از هنرمندان شهرهای خواهرخوانده دعوت کرده تا آنها المانی را با الهام از فضای شهری نانجینگ طراحی کنند، افزود: مقرر شده استاد قصردشتی نیز مجسمه ای را با الهام از فضای این شهر و با بهره گیری از پیش زمینه ذهنی شهر شیراز طراحی کند.

دهقانی ضمن یادآوری میزبانی شهرداری شیراز از هیاتی از موزه هنرهای شانگهای چین اضافه کرد: این میزبانی زمینه ساز توسعه همکاری های فرهنگی و هنری بیشتر بین شیراز و شانگهای و دعوت از استاد علی اصغر تجویدی هنرمندان بنام عرصه نگارگری ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا شانگهای و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان هنر در دانشگاه این شهر شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: در این راستا استاد علی اصغر تجویدی به عنوان تنها هنرمند ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا و سنتی شانگهای از طرف شهرداری شیراز به این شهر اعزام می شود و آثار وی در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

دهقانی توسعه دیپلماسی شهری را از رویکردهای مهم اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی فضای سیاست بین الملل، دیپلماسی شهری می تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی شهرهای جهان به کار گرفته شود. دیپلماسی شهری زمینه ساز انتقال دانش و تجربیات، رونق سرمایه گذاری و توسعه گردشگری، اجرای پروژه های مشترک با محوریت توسعه شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان است.

پیشتر نیز حیدر اسکندرپور شهردار شیراز ضمن تشریح رویکرد بین المللی مجموعه مدیریت شهری اعلام کرده بود که «در جهت شناسایی و معرفی شهر شیراز به عنوان شهر جهانی باید دیپلماسی بین المللی خود را ارتقا دهیم و افق نگاه این مجموعه باید جهانی شود.» اداره کل ارتباطات و امور بین الملل نیز با در پیش گرفتن این رویکرد از تمامی ظرفیت های موجود برای شناسایی و معرفی شهر شیراز در مجامع بین المللی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.