استاندار فارس: نگاه‌ها متمرکز بر توجه به بافت‌های فرسوده به عنوان کانون‌های هویتی، فرهنگی است

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: نگاه‌ها به جد متمرکز بر توجه به بافت‌های فرسوده به عنوان کانون‌های هویتی، فرهنگی بوده تا جایی که  شناسنامه همه‌ی شهرها را در بافت‌های قدیم متبلور می‌بینند .

اسماعیل تبادار ظهر چهارشنبه ١١ مهر در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تخصصی برق و الکترونیک جنوب کشور با اشاره به رشد ١۶٨ درصدی بوم‌گردی و ١۴٠ درصدی اشتغال گردشگری استان گفت: امسال توریسم سلامت و توسعه هتل‌ها و متل‌ها در فارس به ترتیب رشدی ١۶٠ و ١١ درصدی را تجربه کرده است

استاندار فارس، عزم، توجه و اهتمام دولت به بازآفرینی شهری و بازتعریف نگاه جدید در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی عن.ان کرد و گفت: نگاه‌ها به جد متمرکز بر توجه به بافت‌های فرسوده به عنوان کانون‌های هویتی، فرهنگی بوده تا جایی که  شناسنامه همه‌ی شهرها را در بافت‌های قدیم متبلور می‌بینند .

وی فراهم کردن بستر احیا و زیست منطبق بر نیازمندی‌های امروز را مهمترین هدف طرح بازآفرینی عنوان کرد و افزود: عدم توجه به نیازهای ساکنین در محلات زمینه ساز خروج و طرد آنها از محلات است که اگر زمینه‌های لازم زیستی را بر اساس مقدورات فراهم کنیم زندگی دوباره در بافت‌های فرسوده معنا پیدا خواهد کرد .

استاندار فارس تاکید کرد: توجه مناسب به بافت‌های فرسوده باید مبتنی بر برنامه جامع، نگاه وسیع و تکلیفی و اقدام جامع مشترک باشد .

تبادار همچنین ادامه داد: باید تکلیف مندانه با عزمی راسخ و جدیت به بحث بازآفرینی شهری ورود کنیم و در این فضا از مشارکت مردم و بخش خصوصی در بالاترین سطح ممکن استفاده کنیم تا کار به سرانجام برسد .

استاندار فارس با تاکید بر اینکه تسهیلات لازم در طرح بازآفرینی شهری برای بخش خصوصی فراهم شده است، گفت: باید با ایجاد فضای امیدواری و تسهیل فرآیندها به سمت همتی همگانی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری حرکت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.