استاندار فارس: بیان سخن حق در زمان نامناسب ظلم به مطلب و ممانعت از اثرگذاری آن است

خبرپارسی – استاندار فارس با بیان اینکه در بیان حقایق و انجام رسالت رسانه‌ای دو مولفه مهم وجود دارد، عنوان کرد؛  یکی از این مولفه‌ها بیان موقعیت زمانی و دیگری موقعیت مکانی بیان حقایق است چرا که بیان سخنان حق و درست در زمان نامناسب نه تنها ظلم به مطلب و ممانعت از اثرگذاری آن است ، ناملایماتی نیز برای جامعه و مخاطبان در پی خواهد داشت.

عنایت الله رحیمی در دیدار با هیئت مدیره انجمن‌صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان، با بیان اینکه هیچ گاه خود را از مجموعه رسانه جدا ندانسته‌است، افزود: اینکه رسانه‌های بتوانند با کمترین مشکلات و موانع به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است بپردازند همواره یکی از دغدغه‌های من بوده است.

  نماینده عالی دولت در استان فارس جهت دهی  افکار عمومی به سمت تعالی و تکامل جامعه و برای رسیدن به اهداف متعالی انسانی و اسلامی  را جهاد و از خود گذشتگی دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در سرما و گرمای حوادث مختلف حضور داشته و هزینه‌های این جهاد و از خود گذشتگی را با تمام وجود لمس کرده‌اند.

   استاندار فارس با تاکید بر اینکه عملکرد رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: رسانه‌ها زمانی که حرف حق را بیان می‌کنند و به ترویج ارزش‌ها میپردازند در راه امر به معروف گام برمی‌دارند و آنگاه که با بیان راهکارهای درست و اطلاع‌رسانی دقیق مانع رخ دادن کژی‌ها و بدی‌ها می‌شوند به نهی از منکر اقدام کرده اند.

 رحیمی با اشاره به اینکه در بیان حقایق و انجام رسالت رسانه‌ای دو مولفه مهم وجود دارد، عنوان کرد؛  یکی از این مولفه‌ها بیان موقعیت زمانی و دیگری موقعیت مکانی بیان حقایق است چرا که بیان سخنان حق و درست در زمان نامناسب نه تنها ظلم به مطلب و ممانعت از اثرگذاری آن است ، ناملایماتی نیز برای جامعه و مخاطبان در پی خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه بی تردید ثبت وقایع و حقایق با تکنولوژی‌ها و شیوه‌های متفاوت و بیان انها اثرگذار است، به ثبت لحظات مهم از سوی عکاسان خبری اشاره کرد و افزود: بسیاری از این تصاویر ثبت شده بدون هیچ متن و بیانی در سطوح‌جهانی اثرگذاری دارد.

  استاندار فارس رفع مشکلات و موانع و انجام اقدامات مثمر ثمر را نیازمند همراهی افکار عمومی برشمرد و عنوان کرد:  در دنیای امروز کسانی که به جهت دهی افکار عمومی مسلط هستند در انجام وظایف و رسالت خود توفیق بیشتری دارند.

   نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه از رسانه ها انتظار تمجید نداریم، خاطرنشان کرد: بیان ناراستی‌ها و مشکلات و ارائه تحلیل و راهکار برای حل آنها اقدامی اثر بخش از سوی رسانه‌ها است اما نادرست جلوه دادن  راستی‌ها و درستی ها پسندیده نیست و اهداف خیر را دنبال نمی‌کند.

 وی بیان کرد: بی تردید انتقام گیری‌های شخصی و سیاسی به رسالت اصیل رسانه‌ها خدشه وارد خواهد کرد و شان و منزلت کسانی که وظیفه آگاهی بخشی به  افکار عمومی دارند  را تنزل می‌دهد.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اکثر رسانه‌ها در استان فارس در مسیر بیان حقایق بدون اغماض و جهت‌گیری به رسالت خبری خود پرداخته‌اند.

 استاندار فارس با ابراز خرسندی از فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس، تاکید کرد: اتحاد و انسجام در هر صنفی زمینه پیشرفت و تعالی آن صنف را فراهم کرده و راه را برای رفع مشکلات و موانع هموار می‌کند.

در پایان این دیدار با توجه به سابقه رسانه ای استاندار فارس در ادوار گذشته، کارت عضویت استاندار فارس در انجمن صنفی به وی اعطا شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.