استاندار فارس: با تمام توان از فعالیت های بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد

خبر پارسی – استاندار فارس گفت: نیروی انسانی توانمند می تواند موتور محرکه توسعه باشد.

IMG_2410

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر سید محمد احمدی در سفر به شهرستان مهر در همایش علمی چالش ها و فرصت های توسعه شهرستان مهر با بیان این که بزرگان زیادی برای رفع محرومیت و عقب ماندگی در شهرستان های مهر و لامرد تلاش کرده اند که باید مورد قدردانی قرار گیرند، اظهار داشت: در شرایطی که پیش از انقلاب اسلامی در برخی از نقاط شهرستان، مدرسه ای برای تحصیل دانش آموزان وجود نداشت، امروزه فارغ التحصیلان و متخصصان این منطقه، همایش های علمی را برگزار می کنند.

وی با اشاره به این که مطالب و طرح های قابل توجهی در این همایش علمی ارائه شده است، خاطر نشان کرد: مسئولین اجرایی شهرستان مهر باید با تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاهیان، مدیران اجرایی شهرستان و با پشتیبانی استانداری برای به ثمر نشستن ایده های مطرح شده در این همایش تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که فرصت های موجود در شهرستان مهر بیشتر از چالش ها است، افزود: یکی از فرصت های مهم این منطقه، نیروی انسانی توانمند است که می توان موتور محرکه توسعه شهرستان باشد.

وی جهت گیری خود را در زمینه مادی، توسعه همه جانبه، پایدار و متوازن در استان فارس برشمرد و گفت: بر این اساس تلاش می کنیم همه امکانات، فرصت ها و صنایع را بر اساس مزیت های نسبی و قابلیت ها در سراسر استان توزیع کنیم.

استاندار فارس با تصریح این که انقلاب اسلامی ایران با پیشتازی روحانیت و محوریت مساجد آغاز شده و به پیروزی رسیده است، اظهار داشت: برای تداوم انقلاب اسلامی، مسجد محوری و روحانی محوری مورد توجه مدیریت ارشد استان فارس خواهد بود.

احمدی طرح آمایش سرزمین را یکی از کمبودهای استان فارس برای پیشرفت همه جانبه برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح آمایش سرزمین فارس هم اکنون در حال اجرا است و بر اساس آن قابلیت ها و کمبودهای موجود در استان شناسایی شده و زیر ساخت لازم برای برنامه ریزی اصولی فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که شهرستان مهر دارای فرصت های فراوانی برای توسعه و پیشرفت است، افزود: نزدیکی به دریا فرصت بسیار بزرگی پیش روی این منطقه فراهم کرده است که باید از ان بیش از گذشته بهره برداری کرد.

وی شناسایی و بازاریابی برای محصولات کشاورزی گلخانه ای شهرستان مهر در کشورهای حاشیه خلیج فارس را حائز اهمیت و موجب ایجاد اشتغال قابل توجه دانست و گفت: وجود سه فرودگاه در نزدیکی این شهرستان و نیروی انسانی توانمند از دیگر فرصت های توسعه این شهرستان است.

استاندار فارس از مسئولین اجرایی شهرستان مهر خواست به منظور بهره گیری از سرمایه های اندک مردم و به کار گیری آن در راستای توسعه تولید و ایجاد اشتغال، تاسیس سرمایه گذاری شهرستان را مورد توجه قرار داده و با استفاده از تجربیاتی همچون راه اندازی شرکت عمران و توسعه فارس به عنوان الگویی در زمینه جذب سرمای های مردمی عمل می کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با انتقاد از نگاه دولت گذشته به مقوله اشتغال و سهم دهی به ادارات در این زمینه، تصریح کرد: اشتغال زایی واقعی باید مولد ثروت باشد.

احمدی با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک ها در فرآیند تقویت تولید و ایجاد اشتغال مولد در استان فارس، گفت: امیدواریم بانک ها با به کار گیری سرمایه های مردمی برای راه اندازی واحدهای تولیدی فعال تر باشند.

وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید راه های غلط گذشته تکرار نخواهد شد و با تکیه بر نتایج جلسات و همایش های علمی، مسیر رشد و پیشرفت تعریف می شود، خاطر نشان کرد: به کارگیری مدیران با تجربه بالا در سطح وزیران و استانداران در دولت تدبیر و امید نشان دهنده عزم این دولت برای دوری از روش های غیر علمی و تکیه بر مدیران توانمند است.

استاندار فارس با اشاره به این که شهرستان مهر قابلیت های فراوانی برای رشد و توسعه دارد، خواستار تلاش مردم این منطقه در مسیر توسعه با ایجاد گروه های پیش قدم و صف شکن برای توسعه اشتغال و تولید ثروت شد.

وی به نزدیکی شهرستان های مهر و لامرد به منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه اشاره  و خاطر نشان کرد: این مناطق می توانند با استفاده از این قابلیت شکوفایی فراوانی را تجریه کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس بر تکیه دولت یازدهم بر توان بخش خصوصی بر توان بخش خصوصی برای رشد اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: با تمام توان از فعالیت های بخش خصوصی فارس حمایت خواهیم کرد.

استاندار فارس در حاشیه این سفر، کلنگ احداث یک واحد تولید فیلتر صنعتی در شهرک صنعتی مهر و درمانگاه تخصصی بیمارستان فاطمه الزهرا(س)  این شهر را به زمین زد.

همچنین با حضور استاندار فارس اولین واحد سی ان جی شهرستان مهر به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.