ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی میدان را برای ایجاد شهر سلامت باز می‌کند

استاندار فارس گفت: کمک به حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی میدان را برای فعالیت بخش خصوصی قانونمند با ایجاد شهر سلامت که پروژه‌ای منحصر به فرد در کل کشور است، بسیار گسترش خواهد داد.

محمدهادی ایمانیه در گفتگوی اختصاصی با سازمان نظام پزشکی شیراز در خصوص نقدهای وارده بر حق الزحمه و مهاجرت پزشکان، گفت: از جان گذشتگی جامعه پزشکی در دوران جنگ و ایثارگری‌های آنان در دوران اپیدمی کرونا بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است که نوک پیکان هجمه‌ها در ایام اخیر به سمت اقلیتی از جامعه‌ای پزشکی است که درآمد مقبولی دارند و البته آن هم در ازای ارائه خدمت، کار فعال و پرریسک.

به گزارش خبر پارسی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی فارس، او ادامه داد: تمام صحبت اخیر من در پاسخ به شکایت شماری از کارگران از پزشکانی بود که به رغم اطلاع از مشکلات مالی بیماران، نه‌ تنها نسبت به تعرفه مصوب تخفیفی قائل نمی‌شوند، بلکه بعضاً تا چند برابر تعرفه قانونی توسط بیمار پرداخت نشود، نسبت به درمان آنها اقدام نمی‌کنند.

استاندار فارس عنوان کرد: معتقدم مهم ترین ضربه‌ زننده به آبرو و حیثیت جامعه شریف پزشکی، همین رفتارهاست و یقین دارم که در پشت صحنه بعضی از این بداخلاقی‌های انجام گرفته، یعنی تعمیم دادن صحبت‌های بنده به کل جامعه شریف و ارزشمند پزشکی هم، این نوع افراد بودند. در هر صورت موضوع مخالفت بنده با این رفتار چندان جدید نیست و فکر می‌کنم اکثریت بزرگ جامعه پزشکی هم هرگز راضی به چنین رفتارهایی نیستند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در ارتباط با بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، علیرغم زحمات فراوانی که همکاران عزیزم در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی فارس انجام می‌دهند، این خدمات هم از نظرکمی و هم کیفی نیازمند یک ارتقاء جدی است.

او گفت: بنده در دیداری که با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور داشتم مصادیق مربوطه را هم در شیراز و هم شهرستانهای استان فارس خدمت ایشان عرض کردم و اینها مطالباتی ست که به طور جدی مدیریت استان از سازمان تامین اجتماعی دارد و حق عزیزان بیمه شده ما در استان است تا عزیزان از خدمات با کمیت و کیفیت بیشتری استفاده کنند. به هر صورت باید آنطورکه شایسته است هم در حوزه درمان مستقیم و هم اگر در شهرستان این خدمات به شکل مستقیم ارائه نمی‌شود با تقبل هزینه توسط سازمان تامین اجتماعی به شکل مستقیم و با کیفیت بالا توسط سازمان تامین اجتماعی به آنها ارائه شود.

استاندار فارس افزود: عزیزان بسیاری از جامعه پزشکی از اساتید و دانشجویان که با بنده در طی سال‌های گذشته در ارتباط بودند، می‌دانند که چگونه برای نگه داشتن حتی یک نفر از آنها تلاش کرده‌ام و امروز نیز تمام تلاش خود را به همین مسأله معطوف خواهم کرد. فکر می‌کنم یکی از دلایل کم توجهی به این جوانان عزیز اقلیت اندکی هستند که با کم لطفی‌هایی که به بیماران نیازمند می‌کنند، جامعه پزشکی را در نظر قانون گذاران و تصمیم گیرندگان؛ جامعه‌ای مادی گرا و کم توجه به نیازمندان نشان می‌دهند؛ لذا بنده در صحبت‌هایم خطاب به همین اندک افراد اشاره کردم که ما را تهدید به مهاجرت نکنید زیرا تصور می‌کنم توقف این نوع رفتارهای بد اخلاقانه غبار را از همه تلاش و از خود گذشتگی اکثریت بر خواهد داشت و زحمات ایشان شفاف و آشکار خواهد شد.

ایمانیه گفت: کمک به حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی میدان را برای فعالیت بخش خصوصی قانونمند با ایجاد شهر سلامت که پروژه‌ای منحصر به فرد در کل کشور است، بسیار گسترش خواهد داد. همچنین، فعالیت در عرصه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی نیز  کاملاً مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: ضمن تشکر از زحمات فراوان همکاران پزشک خانواده که سالها کم ‌لطفی و کم توجهی را تحمل کردند، در حال پیگیری هستم که با مساعدت وزیر محترم بهداشت و مجلس بتوان مشکلات ایشان را مرتفع و طرح بزرگ پزشک خانواده را به صورت جامع و کامل در کل کشور اجرایی کرد.

نظام سلامت کشور نیازمند تحولی جدی است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه قطعا نظام سلامت کشور  تحولی جدی است، گفت:همانطور که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت که به مواردی همچون بیمه کارامد، قیمت تمام شده، خدمات پزشکی پزشک خانواده، نظام ارجاع، فن آوری، شأن و جایگاه جامعه پزشکی توجه جدی کرده؛ اگر همین سیاست‌ها توسط قانونگذاران و هم مجریان قانون جدی ترگرفته و اجرایی شود، نظام سلامت کشور از نظر کمیت و هم کیفیت دگرگونی جدی تجربه خواهد کرد و دغدغه‌های جامعه پزشکی بخصوص اکثریت فداکار که قاطعانه همواره نگران و حافظ سلامت مردم هستند رفع خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.