احتمال کم بازگشت افکار عمومی به سمت اصولگرایی

خبر پارسی – یک تحلیلگر اصولگرا می‌گوید اگر سعید جلیلی بیاید، از اصولگرایان فقط طیف پایداری او را حمایت می‌کنند. به گفته او اصولگرایان هر چه داشتند در ۹۲ رو کردند و باید دید آنها چهره جدیدی دارند یا نه. محبیان حمایت از روحانی را به معنای نشستن اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سر یک سفره می‌داند و در نهایت عنوان می‌کند احتمال بازگشت افکار عمومی به سمت جریان اصولگرایی نه تنها وجود دارد بلکه حتی کم نیز هست.

امیر محبیان در گفت‌وگو با «انتخاب» در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر باهنر در مورد شرط اصولگرایان برای حمایت از روحانی عنوان کرد: «بنده طبیعتا از مافی‌الضمیر آقای باهنر خبر ندارم که چه چیزی را می‌خواهد مطرح کند اما چند نکته اینجا مطرح است. «مایی» که آقای باهنر گفت به چه معناست؟ یعنی آیا جامعه اسلامی مهندسین منظور ایشان است یا جبهه پیروان خط امام و رهبری؟ یا کلیت جریان اصولگرایی؟ به نظر من کلیت جریان اصولگرایی نمی‌تواند باشد؛ چرا که با توجه به اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد فعلا امکان اجماع بر سر موضوعاتی از جمله حمایت یا عدم حمایت از دکتر روحانی نیست.

او افزود: اگر آقای باهنر از منظر جبهه پیروان خط امام یا از منظر جامعه مهندسین این سخنان را گفته باشند، بنابراین باید دید که تصمیمات تشکیلات ایشان چه بوده و بعد در مورد آن قضاوت کرد. ضمنا در مورد حمایت یا عدم حمایت از آقای روحانی تا زمانی که رقبای ایشان مشخص شوند، نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت.

این تحلیلگر اصولگرا تصریح کرد: در مورد تصمیم اصولگرایان به حمایت یا عدم حمایت از دکتر روحانی باید بگویم که قدری زود است که به ضرس قاطع در این مورد اظهارنظر کنیم. البته شرایط هم باید ارزیابی شود؛ یعنی حمایت اصولگرایان از روحانی به معنای قرار گرفتن جبهه اصولگرایی و اصلاحات بر سر یک سفره است. آیا اصولگرایان می‌خواهند چنین وضعیتی به وجود بیاید؟

او در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات گفت: اگر آقای جلیلی به صحنه بیایند، طیف‌های پایداری و امثالهم ایشان را حمایت خواهند کرد اما برخی از اصولگرایان مثل آقای باهنر و … از چهره‌هایی مثل جلیلی حمایت نمی‌کنند. به نظر من هنوز فاصله‌های زیادی از نظر نوع نگرش وجود دارد که احتمال حمایت یکپارچه از آقای جلیلی را منتفی می‌کند.

محبیان با اشاره به نگاه جامعه به اصولگرایان گفت: بعد از انتخاب رئیس دولت اصلاحات این گونه گمان می‌شد که اصولگرایان برای همیشه به تاریخ پیوستند ولی بعدا دیدیم این چنین نشد. البته اکنون احتمال بازگشت افکار عمومی به سمت جریان اصولگرایی نه تنها وجود دارد بلکه حتی کم هم هست.

او در پاسخ پرسش دیگر «انتخاب» در مورد تاکتیک احتمالی برخی جریان‌های اصولگرا برای استفاده از احمدی‌نژاد برای ضربه به روحانی گفت: اصولگرایان بر اساس اصول اخلاقی خودشان درصدد مخدوش و خراب کردن چهره هیچکس نیستند. آقای روحانی هم رئیس‌جمهور این کشور و در درون نظام است.

محبیان با بیان این که باید منتظر باشیم و ببینم اصولگرایان چهره تازه‌ای را در کارزار انتخابات رو می‌کنند یا نه، گفت: با توجه به این که اصولگرایان تمامی چهره‌های خود را در سال ۹۲ رو کردند باید منتظر باشیم و در زمان خودش ببینیم آیا چهره نویی تا آن زمان عرضه خواهد شد یا خیر.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.