آغاز طرح افطار در فارس توسط موسسه خیریه حجت‌ ابن الحسن العسکری

 طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان توسط موسسه خیریه حجت‌ ابن الحسن العسکری در استان فارس با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، موقوفه بارورز، اداره کل بهزیستی، سپاه ناحیه بقیه الله(عج)، نیروی انتظامی، موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز و خانه خیرین این استان آغاز شد.
به گزارش خبر پارسی، مدیر مؤسسه خیریه حجت‌ ابن الحسن العسکری در استان فارس در این مراسم بیان کرد: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌‌های محرومیت زدایی کشور است که برای هفدهمین سال متوالی در دستور اجرا قرار گرفته است.
محلاتی افزود: این طرح امسال با هدف توزیع ۵ هزار سبد کالا در قالب ۵۰ تن اقلام خوراکی و متعلقات دیگر در حال اجراست و امروز مرحله نخست توزیع، اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه‌ به آموزه‌های دینی و ثواب افطاری به ایتام، این طرح امسال در  قالب سه طرح سلمان با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای دو خانواده، طرح امیرالمؤمنین با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان برای چهار خانواده و طرح پیامبر اعظم با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان برای ۸ خانواده اجرایی خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی فارس در این مراسم بیان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای احیای نوع‌دوستی، همدلی و همکاری است.
محمدرضا هوشیار از راه‌اندازی پویش مثبت ماه در راستای تامین جهیزیه نیازمندان و کمک‌های ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ مجید علی‌پور، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: یک نهضتی در موضوع کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا شکل گرفت اما شاید تنها خیریه‌ای که این طرح را تداوم داد، خیریه حجت‌ ابن الحسن العسکری در استان فارس است که در ماه رمضان هم این مهم را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که خداوند در قرآن مکررا انسان را توصیه می‌کند، انفاق و دستگیری از نیازمندان است.
همچنین خداوند انسان را به انفاق آشکار توصیه کرده است.
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس به ترویج کار خیر در جامعه هم تاکید کرد و افزود: اگرچه کمک‌های مؤمنانه یک کار مقطعی بود که به دستور رهبری آغاز شد اما در موضوعات مختلف دنبال شد.
بنابراین گزارش؛ در طرح افطار قرار است ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.