شکوری راد در شیراز: فیش حقوق سران و معاونان سه قوه را منتشر کنید/نبض مجلس دهم می تواند در دست فراکسیون امید باشد/قرار نبود نتیجه انقلاب اسلامی طبقه ای از مدیران باشد که با مستضعفین بیگانه باشند! /ائتلاف اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل باعث از بین رفتن هویت اصلاح طلبی نمی‌شود

خبر پارسی – دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران معتقد است: انقلاب برای نفی استبداد و بی عدالتی و برای نفی فساد شروع شد.

دکتر «علی شکوری راد» دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات، در مراسم افطاری حزب اتحاد ملت ابران و جمعیت زنان مسلمان نواندیش ایران شاخه فارس و در جمع فعالان اصلاح طلب در شیراز با اشاره به فلسفه تشکیل انقلاب اسلامی گفت: انقلابی که به رهبری حضرت امام شکل گرفت، شعارهایی داشت که آن را تعریف می‌کرد، درست است که انقلاب به رهبری امام خمینی صورت گرفت، اما انقلاب برای نفی استبداد و بی عدالتی و برای نفی فساد شروع شد.

وی به پیام های رهبر کبیر انقلاب در بدو انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام خمینی در ابتدای انقلاب نمی‌گویند که می‌خواهیم انقلاب اسلامی‌باشد، می‌گویند در جامعه بی عدالتی، تبعیض، غارت ثروت ملی و استبداد وجود دارد، می‌خواهیم با آن مبارزه کنیم و علیه آن قیام کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجموعه پیام‌های حضرت امام، انقلاب را تعریف کرد، ادامه داد: چون اکثریت مردم مسلمان بودند و رهبر آن یک مرجع تقلید بود، انقلاب ما نام انقلاب اسلامی  گرفت. اما شعارهای انقلاب عدالتخواهانه و آزادی خواهانه بود.

وی با اشاره به کثرت شعارها و آموزه های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سخنان بزرگان اسلام از جمله امام علی علیه السلام و پیام‌های حضرت امام و شهید مطهری افزود: در حقیقت مردم در ابتدای انقلاب احساس کردند که این مطالبات از طریق اسلام به خوبی پاسخ می‌گیرد به همین دلیل انقلاب ما انقلاب اسلامی شد.

این عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه شروع حرکت انقلاب، عدالت خواهانه و آزادی خواهانه بود، به همراهی جریانات غیر مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حتی مارکسیست‌ها هم رهبری حضرت امام را پذیرفتند به دلیل این که شعارهای حضرت امام شعارهای انها را هم در برمی‌گرفت و به دلیل غنایی که آموزه‌های اسلام در زمینه عدالت خواهی و آزادی خواهی داشت، آنها نیز مقاومتی در برابر به رسمیت شناختن رهبری حضرت امام نمی‌کردند.

وی با اشاره به کثرت بکارگیری کلمه «مستضعفین» در شعارهای انقلاب اسلامی ابراز عقیده کرد: در انقلاب میگفتیم مستضعفین می‌خواهند علیه مستکبرین قیام کنند! پابرهنگان می‌خواهند علیه غارتگران قیام کنند! به همین دلیل انقلاب اسلامی اساسا انقلاب مستضعفان و پابرهنگان شد.

وی اضافه کرد: گفتمان انقلاب ها در آن زمان معمولا گفتمان مارکسیستی بود تا پیش از آن وقتی می‌گفتند «انقلاب» ذهن‌ها به سمت یک انقلاب مارکسیستی و سوسیالیستی می‌رفت و انقلاب اسلامی استثنایی در روند انقلاب‌های جهانی بود که مارکسیسیتی و کمونیستی نبود و هویتی اسلامی داشت.

شکوری راد بیان کرد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، مردمی که در پیروزی آن سهیم بودند، تصور کردند که عدالت و مساوات برقرار خواهد شد و فاصله طبقاتی از بین خواهد رفت و حتی تحت تاثیر گفتمان حاکم بر آن زمان، برخی از رهبران شعار جامعه بی طبقه توحیدی را مطرح میکردند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران افزود: با پیروزی انقلاب بخشی از انقلابیونی که طرفدار حضرت امام بودند این شعارها را مرتب دنبال می‌کردند اما بخشی کمتر به این شعارها توجه داشتند به همین دلیل کم کم میان نیروهای انقلابی آن زمان دو جناح راست و چپ درست شد.

به گفته وی، این جناح چپ دیگر جناح چپ مارکسیستی نبود، جناح چپ مذهبی بود، وجه تمایزش با جناح راست این بود که جناح چپ هم به عدالت معتقد بود هم به آزادی! اما جناح راست نه چندان پایبند عدالت بود و نه آن چنان پایبند آزادی؛ بیشتر جنبه‌های اعتقادی و احکام اسلام را مد نظر قرار می‌داد نه آموزه های اجتماعی و مردمی آن را!

وی با تشریح تمایز جناح چپ و جناح راست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: جناج چپ در آن زمان بیشتر در حامیان دولت نخست وزیر وقت متبلور بود و در واقع مهندس موسوی نماد تفکر چپ اسلامی ‌بود! بعدها که مقداری جلوتر آمدیم و پس از گذراندن تحولاتی که به ویژه بعد از حضرت رحلت امام اتفاق افتاد، سازمان مجاهدین انقلاب در نشریه «عصر ما» تحلیلی را بر اساس همین دو معیار عدالت و آزادی ارایه داد و بر این اساس نیروهای سیاسی جامعه را به چهار جناح تقسیم کرد.

وی ادامه داد: در تحلیل نشریه عصر ما «چپ سنتی» به کسانی اطلاق شد که به عدالت و آزادی پایبند بودند، «راست سنتی هم جناحی تعریف شدند که به عدالت و آزادی پایبندی چندانی ندارند، «راست مدرن» عده ای بودند که به عدالت توجه زیادی نداشتند، اما به آزادی توجه داشتند. این جناح چون توسعه گرا بودند مدرن نامیده شدند  و گروه دیگر کسانی بودند که به عدالتگرایش نشان می‌دادند ولی به آزادی به هیچ وجه پایبند نبودند و عصر ما آنها را «چپ جدید» نامید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: این تقسیم بندی نشریه عصر ما تا مدتی کار می‌کرد اما خیلی زود معلوم شد، این تقسیم بندی ایراد دارد و این «چپ جدید» رفتارهایی بروز داد که مردم‌گرایانه نبود، به همین دلیل در همان نشریه تجدید نظر کردند و نام آن را «راست افراطی» گذاشتند.

به اعتقاد این نماینده مجلس ششم، جریان راست افراطی را تیپ تفکر آقای «احمدی نژاد» نمایندگی می کرد، که شعارهای عدالت گرایانه می‌دادند و از عدالت دفاع می کردند ولی به آزادی توجهی نداشتند؛ اما بعدها در عمل معلوم شد که شعار عدالت گرایی آنها هم اصالت نداشت و شعاری عوام فریبانه بود.

 شکوری راد ادامه داد: وقتی که آقای احمدی نژاد به عنوان نماینده این بخش به قدرت رسید آن جنبه های عوام فریبانه در ابتدا پایگاه اجتماعی برایش جمع کرد اما بعد معلوم شد که این شعارها اصالت ندارد.

وی با اشاره به شرایط کشور در حد فاصل مجلس سوم و چهارم ابراز کرد:  تفکر امام راحل به مطالبات عدالت خواهانه کاملا پایبند بود، آنچنان که امام خمینی در آستانه انتخابات مجلس سوم بحث جنگ فقر و غنا را مطرح می‌کنند و این رویکرد حضرت امام موجب تقویت جناج چپ سنتی که پایبند عدالت و آزادی بود، شد و در نتیجه این جناح در انتخابات مجلس سوم پیروز شد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران افزود: بخشی از عمر مجلس سوم در زمان حضرت امام بود و بخشی از آن بعد از رحلت امام ادامه پیدا کرد اما در انتخابات مجلس چهارم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس سوم رد صلاحیت شدند یا از حضور در انتخابات باز ماندند یا شرایطی به گونه ای رقم خورد که مجلس چهارم دقیقا رویکردی مخالف مجلس سوم پیدا کند.

شکوری راد خاطرنشان کرد: بر اساس این تقسیم بندی ها هر کدام از این جناح ها در دوره ای قدرت را در دست داشتند. جناح چپ سنتی در زمان امام دولت و مجلس را دراختیار داشت. پس از آن در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی  به نوعی گفتمان راست مدرن قدرت داشت. بعد از آن در دوره آقای خاتمی رییس جمهور بود، جناح چپ سنتی با رویکردهای توسعه گرایانه و اصلاح طلبانه جدید حاکم شد، یعنی آقای خاتمی چپ سنتی با رویکردهای جدید اصلاح طلبانه را نمایندگی می‌کرد و به نوعی راست مدرن را با خود همراه کرد.

 

وی به دوران ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» اشاره کرد و افزود: آقای احمدی نژاد در ابتدا عنوان «چپ جدید» را نمایندگی می کرد و شعارهای عدالت خواهانه می داد اما بعدها معلوم شد این شعارها اصالت نداشته  و در حقیقت اینها «راست افراطی» هستند. جناح چپ جدید در اصل وجود داشت ولی هرگز هویت مستقلی پیدا نکرد. این جناح که دنباله راست سنتی بود به تبع آن جناح دنباله رو احمدی نزاد شد. در حقیقت احمدی نزاد این دو جناح را فریفت و دنباله رو خود کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: جریان حامی آقای احمدی نژاد، شعار عدالت سر داد و موفق شد با عوامفریبی بخشی از توده های مردم را با خود همراه کند و البته گاهی کارهایی انجام می داد که ظاهر عدالت خواهانه داشت اما ماهیت قضیه عدالت خواهانه نبود و برای کسب قدرت و پیش بردن نوعی توهم و اهداف ایدئولوژیک بود.

نماینده سابق مردم تهران در خانه ملت ابراز کرد: دستکاری کردن شعار عدالت در دوره دولت نهم و دهم موجب شد که اساسا عدالت به حاشیه برود. ظاهرش این بود که با دادن یارانه و رفتارهای خیلی ساده و رفتن بین مردم، گرایش عدالتخواهانه به مردم گرایانه بروز دهند اما در عمل غارت ثروت های ملی اتفاق افتاد. در این دوره علی رغم بیشترین درآمد نفت و کمترین رشد اقتصادی رقم خورد.

وی به انتخابات ریاست جهوری خرداد ۹۲ و پیروزی «حسن روحانی» اشاره کرد و افزود: این رویکرد عوام فریبانه با تفضلی که خدا کرد و با درایتی که اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ نشان دادند،شکست خورد و به محاق رفت اما تجلیات و تتمه آنها همچنان باقی است.

شکوری راد اضافه کرد: این فیشهای حقوقی غیر قابل قبول و حیرت انگیر دستاورد همان دوره عوام فریبی است و هنوز فرصت نشده مجلس جدید و دولت حسابرسی کاملی از دوره آقای احمدی نژاد صورت بدهند تا مشخص شود چه میزان از درآمد نفتی  برداشته شده و کجا صرف شده و این ثروت کجاست؟
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه پرداخت و دریافت این حقوق های حیرت انگیز هرگز قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد: پایه گذاری این حقوق‌های حیرت انگیز در زمان آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد و دو قانون در آن زمان توسط دولت طرح و در مجالس هفتم و هشتم تصویب شد که برخی مدیران بر اساس آنها این حقوق ها را سال های سال دریافت می کردند و از جمله در همان زمان که آقای مرتضوی رییس تامین اجتماعی بود، گفته شد که حقوق ایشان ۶۴ میلیون تومان است ولی کسانی که امروز این همه سرو صدا می‌کنند، صدای هیچ کدامشان در نیامد!

وی با تقبیح پرداحت حقوق های چند ده میلیونی به برخی مدیران دستگاه های دولتی، به وضعیت معاون اول محمود احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: آقای رحیمی ‌برای چه امروز در زندان است؟ برای همین دست بردهایی که به اموال عمومی ‌و بیت المال در زمان ایشان زده شد. این پرونده‌های سه هزار میلیاردی و دوازده هزار میلیاردی چه سرنوشتی داشت؟ در قضیه سه هزار میلیارد تومان یک نفر را به عنوان متهم اصلی اعدام کردند و معلوم نیست که اصل پرونده چه شد؟ دوازده هزار میلیارد هم همینطور! بابک زنجانی را متهم و محکوم به اعدام کردند و سر و صداها خوابید! اینهایی که دم از این اتفاق نادرست می زنند و سعی می‌کنند دولت را تخطئه کنند در آن زمان نسبت به فسادهای هنگفت بی تفاوت بوده اند!

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران از اصلاح طلبان به عنوان وارثان حقیقی عدالت خواهی در جامعه یاد کرد و گفت: درست نیست چپ سنتی یا همان اصلاح طلبان عدالتخواه در مظان اتهام قرار بگیرند و کسانی که فسادهای هنگفت انجام داده اند، در جایگاه مدعی باشند! این آدرس غلطی است که عده ای امروز در پی بهره برداری از قضایای افشای فیش های حقوقی، دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به بهت اجتماعی نسبت به ارقام این فیش های حقوقی ابراز عقیده کرد: جوانان ما حق دارند نسبت به این فیش های حقوقی دچار شوک و حیرت شوند، قرار نبود نتیجه انقلاب اسلامی برآمدن طبقه ای از مدیران باشد که با پا برهنگانی که انقلاب برای آنها شکل گرفت و مستضعفینی که انقلاب به نام آنها شکل گرفت بیگانه باشند!

شکوری راد افزود: بار اول نیست که این اتفاق در انقلاب اسلامی رخ می‌دهد در صدر اسلام هم این اتفاقات افتاد، در آن زمان هم عده ای که فاقد مکنت و مالی بودند، بعد از مدتی که حکومت اسلامی ‌توسعه یافت و سرزمین‌های جدیدی ملحق شد و ثروت زیادی به مرکز خلافت اسلامی‌ آمد، صاحب مکنت و جاه شدند واینها همان‌هایی بودند که بعدها در عاشورا در مقابل امام حسین علیه السلام صف بستند.

 وی ادامه داد: امروز عده ای که با اصل عدالت خواهی و آزادی خواهی انقلاب مخالف بوده اند، انقلاب را از ماهیت خود خارج کرده و برای جوانان  این شبهه را به وجود می‌آورند که اساسا انقلاب به دنبال حق و حقیقتی نبوده و دستاوردی نداشته است.

عضو شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات با بیان اینکه نمی‌شود کسی خود را انقلابی بنامد اما نسبت به این تفاوت‌هایی که به لحاظ مالی بین نیروهای انقلاب به وجود آمده بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: نمی‌شود کسی انقلابی باشد و فکر کند که برای اسلام و انقلاب خدمت می‌کند اما ببینیم که کاخ ساخته و مال اندوزی کرده و نسبت به طبقات محروم و پابرهنگانی که انقلاب برای آن‌ها شکل گرفته بی تفاوت است!

وی ابراز عقیده کرد: نباید بگذاریم کسانی عوامفریبانه شعار عدالت را به دست بگیرند و علیه کسانی که زندگی‌های پاک آنها نشان دهنده مشی و مرام انقلابی شان است، قد علم کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بر لزوم شفاف سازی در پرداخت حقوق مسئولان عالی سه قوه کشور و سران نظامی کشور و روسای دستگاههای دولتی و غیر دولتی تاکید کرد و گفت: اگر در طول دوره اصلاحات هر یک از مردان رئیس دولت دستی از پا خطا کرده و مال اندوزی کرده بودند، آن قدر دستگاههای ناظر غیر دولتی بر آنها نظارت داشتند که یقینا آنها را افشا می کردند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان مجلس ششم را ببینید، بسیاری از آنها را که می‌شناسم می توانم بگویم در دوره نمایندگی شان چیزی بر ثروتشان افزوده نشد، امروز هم مانند دوره پیش از نمایندگی شان زندگی ساده ای دارند، اما در دوره بعد اصلاحات و مجالس هفتم و هشتم و نهم مقایسه کنید، اگر بناست فیش هایی افشا شود، در همه سمت ها افشا شود تا معلوم شود مثلا معاون قوه قضاییه دریافتی اش چقدر است؟
شکوری راد خواستار انتشار فیش حقوقی رییس و معاونان صدا و سیما و دستگاههای اقتصادی عمومی غیر دولتی  و نیز مداحان شد و گفت خبر دارم نمایندگان مجلس طرح ساماندهی پرداخت ها به مدیران را آماده کرده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از یک رده به بالا حقوق همه دولتمردان و همه کسانی که مسئولیت های کلان در قوه قضاییه و شورای نگهبان دارند و در نیروهای نظامی، بنیاد مستضعفان و آستان قدس و در بسیاری از دستگاه‌های غیر دولتی که ثروت‌های زیادی در اختیارشان است را تفحص کند.

به اعتقاد شکوری راد جوانی که امروز بیکار و در مضیقه است از شنیدن این ارقام یکه می خورد و دچار یاس می‌شود و حق دارد اعتراض بکند! حق دارد فریاد بزند! به او حق می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل این است که این پرداخت‌ها باورهای مردم را به اساس نظام از بین می‌برد، افزود: متاسفانه در طی این سال‌ها به گونه ای فساد رایج شده که اگر کسی دستش برسد و نبرد می‌گویند بی عرضه است، معیارها عوض شده است.

نماینده مجلس ششم بر ضرورت توجه به شفاف سازی در امور تاکید کرد و ادامه داد:  شفافیت یکی از معیارهای حکمرانی خوب است اگرجامعه ای بخواهند به توسعه برسد باید به دنبال شفافیت باشد.

وی حاکمیت قانون و کارآمدی، اثر بخشی، برابر حقوقی و حفظ حقوق شهروندی را از از معیارهای حکمرانی خوب برشمرد و خاطر نشان کرد: شفافیت یکی از معیارهای مهم حاکم خوب است؛ باید از این فرصت برای مطرح کردن بحث شفافیت استفاده کنیم ! اگر شفافیت نباشد حتما فساد شکل می‌گیرد، کما این که شفافیت وجود نداشت که در دولت گذشته فساد به این عظمت شکل گرفت.
شکوری راد شفافیت را در سه سطح ضروری دانست و گفت: شفافیت در قوانین  اولین مرحله شفاف سازی در کشور است. وی با انتقاد از برخی رفتارهای فراقانونی ادامه داد: قوانین باید شفاف، رسا و قابل فهم باشند و تفسیر آن یکسان باشد و به سلیقه تفسیر نشود!

وی دومین سطح شفافیت را در نقش‌ها و مسوولیت‌ها دانست و بر لزوم تعیین نقش نهادها و اشخاص و مسوولیت هر فرد و نهاد تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد مجوز کنسرت می‌دهد وصاحب مجوز سرمایه گذاری می‌کند و بلیط می‌فروشد و برای اجرای کنسرت آماده می‌شود روز اجرای کنسرت یک نهاد غیر مسئول از اجرای آن جلوگیری می‌کند! این عدم شفافیت است! در کشور چه کسی تصمیم گیرنده است؟ مردم به تصمیم چه کسی اعتماد کنند با مجوز چه کسی کار کنند؟ مجوز سخنرانی و برگزاری مراسم صادر می‌شود، اما در هنگام اجرا کسی پیدا می‌شود و مانع اجرای آن می‌شود و بدتر از آن دولت در عرصه‌ی بین الملل کار می‌کند، تصمیم می‌گیرد، برنامه ریزی می‌کند و در سطح بین الملل حرف هایی می‌زند و گفت و گوهایی صورت می‌دهد، اما در داخل عده‌ای مثلا سفارتی را اشغال کرده و همه کارهای دولت را بی اثر می‌کنند و حمایت هم می‌شوند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب دسترسی آزاد به اطلاعات را سطح بعدی شفافیت ارزیابی کرد و اطلاع مردم از رقم دستمزدها را نمونه ای از آن اعلام کرد. وی افزود: مردم و رسانه ها باید به آمارها، گزارش عملکردها، چگونگی اتخاذ تصمیم ها و چرائی آنها دسترسی داشته باشند. وی همچنین یکی از مهم ترین معیارهای حکمرانی خوب را مشارکت جویی در ادراره کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه مشارکت زمانی امکان پذیر است که شفافیت باشد، بر لزوم توجه به گردش آزاد اطلاعات تاکید کرد و گفت: هیچ کس بری از خطا نیست اگر مردم نظارت و حضور نداشته باشند هیج کسی نیست که بشود ادعا کرد بری از خطا و معصوم است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با ستایش از مشارکت مردم شیراز و فارس در این انتخابات گفت: این انتخابات برای ما یک فضای جدیدی را به وجود آورد و نباید خیلی نگران اتفاقات اخیر در تعیین هیات رئیسه کمسیون های مجلس بود.

وی با بیان اینکه  کسانی که با لیست امید به مجلس رفتند فشارهای بسیاری را تحمل می‌کنند، بر ضرورت تقویت فراکسیون امید در خانه ملت تاکید کرد و افزود:  خیلی نباید نگران بود که نمایندگان لیست امید در ابتدا چه عملکردی دارند! اگر اعضاء فراکسیون امید بتوانند انسجام بیابند و یک عملکرد قوی داشته باشند، همه این نیروها که در این مرحله با تشتت عمل کردند با آن همراه خواهند شد.

شکوری راد ابراز عقیده کرد: فراکسیونی که در آن ۱۰۵ نفر به دکتر عارف رای دادند، قابلیت این را دارد که با کار درست به فراکسیون اکثریت مجلس تبدیل شود، بنابراین با چنین پیش بینی و اطمینان و رویکردی باید واردعرصه کار شد.

وی سازماندهی و آمادگی جناح رقیب در مجلس را یاد آور شد و گفت: افرادی که در فراکسیون امید مجلس حضور پیدا کردند، خیلی‌هاشان همدیگر را نمی‌شناختند و هماهنگ شدن اینها با هم زمان می‌برد، شناختی که باید از یکدیگر پیدا کنند، نیاز به گذر زمان دارد! اما طرف مقابل فرصت و امکانات فراوان برای سازماندهی داشت و نباید کتمان کرد که آن چه امروز اتفاق افتاده همین است که هست ولی وضع به مراتب بهتر از آن خواهد شد که امروز مشاهده می‌شود.

وی بیان اینکه اگر فراکسیون امید درست عمل کند، نبض مجلس دهم در اختیارش خواهد بود، بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام چه در درون و چه در بیرون مجلس تاکید کرد و افزود: در شرایطی که طرف مقابل با داشتن همه‌ی امکانات و ابزارهای رقابتی در صدد بود که  اصلاحات را به کل از عرصه سیاست حذف کند، نه تنها باقی ماندیم بلکه امروز توانستیم دولتی را بر سر کار داشته باشیم که دستاورد ماست و امروز مجلس متفاوتی داریم که دستاورد ماست!

عضو شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات ادامه داد: زمانه به نفع ما پیش می‌رود و به شدت به آینده امیدوارم! اگر اصلاح طلبان منسجم و متحد پیش بروند و ائتلاف ما با اعتدال گراها پایدار باشد، آینده سیاسی کشور به گونه ای رقم خواهد ‌خورد که بتوانیم بیش از پیش فضای باز سیاسی را شاهد باشیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در بخش پایانی سخنانی خود با اشاره به این جمله رییس دولت اصلاحات که «اصلاحات حرکتی است تدریجی و آرام برای ایجاد نسبی بهبود در جامعه» که در پشت تریبون نصب شده بود، ادامه داد: بعد از انتخابات ۹۲  اصلاح‌طلبان از فردی که اصلاح طلب نبود حمایت کردند تا بیاید و بهبودی را در سطح جامعه به وجود بیاورد و زمینه ای برای تحقق اصلاحات باشد.

وی تاکید کرد: اصلاح طلب‌ها هویت خودشان را از دست نداده اند، وقتی از آقای روحانی که فردی غیر اصلاح طلب بود حمایت کردیم، ما هویتمان را حفظ کردیم اما برای این که بتوانیم شرایط را برای اصلاح طلبی مهیا بکنیم به بهبودخواهی رضایت دادیم!

شکوری راد با بیان اینکه دولت آقای روحانی دولت اصلاح طلب نیست، از آن به عنوان دولت ایجاد بهبود در شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور نام برد و گفت: دولت فعلی بر آن است که چرخ اقتصاد به حرکت درآید و رکود برطرف شود. مردم احساس آرامش کنند، تنش‌های اجتماعی کاهش پیدا کند، شرایط امنیتی فروکش کرده و شرایط سیاسی گسترش پیدا کند در این صورت امکان تحقق مطالبات اصلاح طلبانه وجود خواهد داشت.

عضو شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات با اشاره به برخی نگرانی ها از ائتلاف بین دو جریان اصلاح طلب و اعتدالگرا گفت: ائتلاف بین اصلاح طلب و اعتدال گرایان و اصول گرایان معتدل باعث از بین رفتن هویت اصلاح طلبی نمی‌شود، هویت اصلاح طلبی با این ائتلاف از دست نمی‌رود.

وی با بیان اینکه ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاحات برای بهبود خواهی است، اظهار کرد: ائتلاف فراگیری برای ایجاد بهبود در شرایط جامعه انجام دادیم و الان نتایج عینی اش را هم می‌بینیم! این سیاست درستی است و نباید کسانی با ادعای حفظ هویت اصلاح طلبی، ائتلاف فراگیر امید را نفی کنند!

شکوری راد معتقد است نفی این ائتلاف فراگیر هیج دستاوردی نخواهد داشت و باید دایره ائتلاف خود را گسترده کنیم تا بتوانیم رقیبی را که ابزارهای بسیار قدرتمندی را در اختیار دارد مجبور کنیم که در رفتارهایش تجدید نظر کند.

وی افزود: باید شمول خودمان را که به تدریج گسترش داده ایم، حفظ کنیم تا بتوانیم دستاوردهای بعدی داشته باشیم و  امیدوارم این رویکرد تا انتخابات سال آینده همچنان تداوم داشته باشد و شاهد توفیقات بیشتر باشیم اگر ما ائتلاف خودمان را حفظ کنیم زمان به نفع ما در گذر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.