تمجید استاندار فارس از کامیاب:مدیرکل ورزش و جوانان از مدیران موفق استان است/وقتی احزاب قدرتمند باشند، دیگر نگران مسائل قومی نخواهیم بود /تشکل های مردمی محله سنگ سیاه را سالم سازی کنند

خبر پارسی – استاندار فارس با بیان این که انسانی می تواند برای نان دیگران فعالیت کند که بتواند گرسنگی خود را تحمل کند، گفت: افرادی که می خواهند فعالیت اجتماعی کنند باید صرفا با احساس مسئولیت اجتماعی وارد این حوزه شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در نشست دبیران نهادهای اجتماعی غیر دولتی استان با بیان این که نهادهای اجتماعی غیر دولتی باید از نقد خود شروع کنند، اظهار داشت: این نهادها باید کارنامه خود را ارزیابی کنند و بدانند که می توانند خیلی بهتر باشند.

Thumbnail.Ashx.jpgح۰
وی با اشاره به این که آزادی بر عدالت مقدم است و عدالت بر آزادی محیط است، افزود: بدون آزادی هیچ گاه عدالت محقق نمی شود؛ زیرا انسان باید بتواند برای تحقق حق وعدالت فریاد بزند، سخن بگوید و استدلال کند.
استاندار فارس تاکید کرد: اگر فعالان تشکل های اجتماعی غیردولتی می خواهند نهادهای اجتماعی قدرتمندی باشند که نیاز قطعی جامعه است باید نگاهشان را اصلاح کرده و انتظار دریافت کمک از دولت نداشته باشید.

Thumbnail.Ashx

مهندس افشانی با بیان این که مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از مدیران موفق استان محسوب می شود، گفت: در روزهای گذشته، مسابقات دو ماراتن جهانی بدون تبلیغات و سر و صدای زیاد برگزار شد که به همین دلیل شیراز تا مدت ها در شبکه های خبری مطرح بود، همچنین مسابقات اسب عرب برگزار شد و از همه مهم تر مسابقات جهانی کشتی فرنگی بود که قهرمانان ما پهلوانانه و با رعایت اخلاق به قهرمانی رسیده و هر هشت نفر پیروز شدند.
وی تصریح کرد: برخی مدیران کار نمی کنند و حرف می زنند و برخی کار می کنند و حرف نمی زنند که هر دو اشتباه است و باید کار کنیم و دقیق و درست سخن بگوئیم.
استاندار فارس با اعلام این که حداقل در ۱۰ جلسه مهم در مورد ضرورت تقویت نهادهای اجتماعی غیر دولتی تاکید کرده است، افزود: این مسئله ایمان من است که آینده روشن و آزادی و سربلندی پیش روی کشور ما بدون نهادهای اجتماعی غیردولتی مانند این است که بجای آب، سراب ببینیم.
مهندس افشانی با بیان این که کشورهای دنیا با سرمایه های واقعی خود زندگی می کنند و سرمایه هر کشور به سه بخش سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی تقسیم می شود، افزود: سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد به یکدیگر، صداقت، راستی و استوار بودن بر عهد و پیمان است که این وظیفه نهادهای اجتماعی غیردولتی است.
وی با بیان این که توسعه پایدار به معنای پاسخگویی به نیاز امروز بدون فدا کردن حقوق نسل های آینده است، ادامه داد: حفظ محیط زیست به عنوان نیاز همیشگی توسعه پایدار، صرفاً با مداخله و حساسیت نهادهای اجتماعی غیردولتی امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: در اروپا که بخش زیادی از آن پوشیده جنگل است، اتوبان های زیادی احداث شده و از میان جنگل راه های فراوانی را احداث کرده اند؛ اما جنگل را هم حفظ کرده اند.
استاندار فارس گفت: نهادهای اجتماعی غیردولتی بدانند در هر موضوعی که انگشت می گذارند باید نیازهای امروز را جواب بدهیم و منافع نسل های آینده را هم حفظ کنیم.
مهندس افشانی با تاکید بر این که وجود نهادهای اجتماعی غیردولتی به تعداد خیلی زیاد مطلوب نیست و باید نهادهای اجتماعی قدرتمند داشته باشیم، گفت: خیرین مدرسه ساز یک نهاد اجتماعی قدرتمند محسوب می شود که در همه استان ها دارای مجمع و در تهران دارای جامعه است و به وسیله آن سالانه میلیارد تومان توسط مردم در امر مدرسه سازی هزینه می شود.
استاندار فارس با بیان این که وقتی احزاب قدرتمند باشند، دیگر نگران مسائل قومی نخواهیم بود گفت: ما به حزب قدرتمند احتیاج داریم که دانشجوی سرشار از احساس و بی تجربه،هزینه فعالیت سیاسی را ندهد و احزاب این هزینه را بپردازند و پاسخگوی نمایندگانی که در حوزه های مختلف معرفی می کنند، باشند.
وی افزود: اگر نهادهای اجتماعی غیردولتی به گونه ای رفتار کردند که یک مدیر وادار شود به نقد آنان پاسخ عملی دهد و رفتارش را اصلاح کند، موفق بوده اند.
استاندار فارس با بیان این که محله محوری را با تکیه بر مردم مبنا قرار دادیم و محله سنگ سیاه شیراز در این رابطه محور قرار گرفت، اظهار داشت: اگر تشکل های مردمی بتوانند محله سنگ سیاه را سالم سازی کنند کار بسیار بزرگی کرده اند و در آینده تمام محلات از آن الگو گیری خواهند کرد.
مهندس افشانی با اشاره به این که قومیت مطلوب و دامن زدن به قومیت ها نامطلوب است، گفت: وحدت ملی باید مورد توجه قرار گیرد و باید اندیشه و قلم را جایگزین اسلحه و درگیری کنیم.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان تشکل های اجتماعی غیردولتی در حوزه های مختلف به بیان دیدگاه ها و انتظارات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.