کربلا کربلا ما داریم می آئیم!/ اکبر شریعت بالآخره به کربلا می رود….

خبر پارسی – فرزاد صدری – پیرمرد رزمنده را در یکی از کوچه های خیابان احمدی نو پیدا کردیم. جایی حوالی میدان شهید فهمیده. هنوز ضامن نارنجک قصه غصه هایش را نکشیده بود و اغلب فکر می کردند شهید شده.خبر پارسی که از او سراغ گرفت ضامن نارنجک سکوتش را شکست تا بگوید «بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا!» موج انفجار بغضش،خیلی ها را گرفت! محمد محسنی مشاور رسانه حوزه استاندار فارس وقتی گفت و گوی ما را با رزمنده دیروز، در شاخه طوبی منتشر کرد ترکش آن به سید محمود موسوی مشاور اجرایی استاندار هم رسید تا قصه غربت بچه های جنگ در استانداری هم «فهمیده» شود!

دیدار با مردی که تقریبا تمام سال های جنگ را در جبهه بوده و به وضوح می شد عطر دلنشین شهدا را از او استشمام کرد نه برای من که برای یاران استاندار فارس هم آرامبخش بود.

IMG-20140821-WA0014

ابتدا سید محمود موسوی مشاور اجرایی استاندار فارس لب به سخن می گشاید و با صدایی که می شود بغض را از میان آن شنید،می گوید:گاهی وقت ها غرق در مسائل روزمره می شویم و فراموش می کنیم که در دهه ۶۰ سرافرازانی بودند که امروز باید به آنها لقب شهید زنده بدهیم.کسانی چون اکبر شریعت که با سابقه ۱۰۸ ماه رزمندگی هیچکس درجه و نشان نظامی اش را نمی داند.مصاحبه او را که در مجله شاخه طوبی خواندم هنوز در گوش و سر و مغزم طنین می افکند و امروز خوشحالم که به دیدار یکی از اسطوره های سال های دفاع مقدس آمده ام و خدا را شاکرم که در این دیدار حامل خبری خوش برای مردی باشم که هنوز آرزویش را در سکوت پر از بغضش به وضوح می توانی ببینی.

موسوی وقتی از شریعت سئوال می کند :غیر از آرزوی رفتن به کربلا چه آرزو و یا مشکل دیگری دارد،با سکوت طولانی شریعت مواجه می شود.گویا او می خواست با سکوتش به حال قهرمان دشت کربلا گریه کند!

نگاهش را به قاب عکس همسر مرحومش می اندازد و باز هم سکوت می کند!گویی زیستن، بی زیارت مولایش حسین (ع)برایش دشوار بود!

مشاور استاندار می پرسد چرا حرف نمی زنی مرد خدا و شریعت سکوتش را می شکند و کوتاه می گوید:سال هاست قرص می خورم که حرف نزنم!

جمع به من نگاه می کنند و می گویند : با توان کمی که از این رزمنده باقی مانده و اصرار بر سکوتی که دارد چگونه آن مصاحبه زیبا را گرفتی؟واقعا مصاحبه با او کار خیلی سختی است!

تلاش جمع برای به حرف درآوردن شریعت خیلی نتیجه بخش نیست و او فقط به تشکر از جمع بسنده می کند.

IMG-20140821-WA0015

مشاور استاندار اصرار دارد که بپرسد آیا اکبر شریعت جانباز است یا نه و او خیلی مختصر پاسخ می دهد:ترکش زیاد در بدنم دارم اما نرفته ام برای جانبازی پرونده سازی کنم!

وقتی مسئوولیتش در جبهه را از او سئوال می کنیم می گوید همه سال های جنگ را پرسنل توپخانه در مرکز هدایت آتش بوده است!

سید محمود موسوی بازهم از مشکلات شریعت می پرسد و او با همان صداقت سکوتش، چند کلامی گفت و دوباره باز هم سکوت معنا دارش بر سرت آوار می شود!

مشاور استاندار وقتی سکوت ادامه دار و پر از فریاد خواننده نوای ماندگار کربلا کربلا ما داریم می آئیم را می بیند ترجیح می دهد او را با خودش تنها بگذارد قبل از خداحافظی اما نوید سفر به کربلا و نیز زیارت امام رضا(ع) را به شریعت می دهد نا او با لبخندی که بر پهنای صورتش هویداست بگوید:از لطف شما متشکرم و اجرتان با ابا عبدالله.

موسوی اما به این هم بسنده نمی کند و به نمایندگی از استاندار می گوید:بنیاد جانبازان را موظف می کنیم پیگیر پرونده جانبازی و درمانی ات شود.او همچنین از ابراز علاقه استاندار فارس ،برای ملاقات با این رزمنده خبر داد و اعلام کرد استاندار در اولین فرصت شریعت را دیدار و به مشکلاتش رسیدگی خواهد کرد.

صمدانی فرماندار و از مدیران  دوره اصلاحات در استان فارس نیز در این دیدار مشاور اجرایی استاندار را  همراهی می کرد.

او نیز در سخنانی کوتاه خوشحال از اینکه توفیق پیدا کرده است به زیارت یادگاران دفاع مقدس بیاید،می گوید:دیدار با امثال شریعت برای من بازگشت به تاریخ است.به روزهای عشق و حماسه.روزهایی که راه قدس از کربلا می گذشت و کربلا پایتخت عشق چه واژه غریبی بود! بخصوص برای همنسلان ما که رویای شبانه شان بوسه بر ضریح امام آزادگان بود.

وقت رفتن است و می خواهیم از شریعت خداحافظی کنیم.محمد امین جعفری نویسنده و شاعر که همراه با من زودتر از یاران استاندار به دیدار شریعت آمده بود،یادآور می شود:   قبل از آمدن دوستان، شریعت از قیمت کولر گازی سئوال کرده است . موسوی از او می پرسد:بدگرما هستی ؟شریعت می گوید:خیلی اصلا طاقت گرما را ندارم…

مشاور اجرایی استاندار فارس بلافاصله قول یک دستگاه کولر گازی به او را می دهد و وقت رفتن هم نگاهی به فیوز برق او در حیاطش می اندازد و می گوید:این فیوز برای کولر گازی جواب نمی دهد باید عوض شود….

از خانه شریعت بیرون می زنیم همه حس خوبی دارند. ازامام محمد باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: «… هیچ عبادتی نزد خدا از داخل کردن سرور و خوشحالی بر مومن محبوب تر نیست.» و در حدیثی دیگر فرموده اند: «خداوند به حضرت موسی وحی فرمود: ای موسی! من بندگانی دارم که بهشت را برایشان مباح می کنم و ایشان را در بهشت حاکم و مختار می نمایم. پس موسی گفت: پروردگارا! ایشان که فرمودی چه گروهی هستند؟ حق تعالی فرمود: این ها گروهی هستند که دل برادر مومن خود را شاد و خوشحال نموده اند!»

یادآور می شود هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس اکبر شریعت را مسئوول یکی از موسسه های اعتباری که نخواست نامش فاش شود تقبل کرده است.

ساعتی پس ازدیدار، مشاور رسانه حوزه استاندار به تلفن همراهم زنگ می زند و می گوید:یاسایی فرد دبیر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی که در این دیدار همراهمان بود خرید کولر گازی را عهده دار شد و اظهار امیدواری کرد توانسته باشد هرچند کوتاه اما لبخند را بر لبان این رزمنده باسابقه جبهه ها بنشاند.محسنی به خواهش یاسایی فرد از من می خواهد نامی از او در گزارشم نبرم اما وقتی آیه «ان احسنتم ، احسنتم لانفسکم» را در ذهنم مرور می کنم به خودم این جسارت را می دهم تا با یاد کردن از کار خیر او دیگران را نیز تشویق به این کار کنم و یاد آور شوم که اگر «نیکی کنید، به خودتان نیکی کرده اید.»

در پایان از دوست و همکار خوبم عبدالصمد ابراهیمی عزیز که پیشنهاد مصاحبه را ابتدا او داد و مرا در تنظیم آن یاری و همراهی کرد تشکر ویزه دارم.

IMG-20140821-WA0002(1)

IMG-20140821-WA0004

3 دیدگاه برای “کربلا کربلا ما داریم می آئیم!/ اکبر شریعت بالآخره به کربلا می رود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.