کدام زنان از فارس کاندیدای انتخابات آینده می‌شوند؟

خبر پارسی ـ سعید نظری – این روزها بازار رایزنی و مشورت برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس وشرای اسلامی گرم است و بررسی‌های خبر پارسی نشان می‌دهد که زنان تلاش دارند سهم خود را از کرسی مجلس آینده باز پس گیرند.
زنان شیراز که پیش از این فقط دو بار توانسته بودند، وارد بهارستان شوند، این بار به نظر می‌رسد قصد جدی دارند با ورود به لیست‌های انتخاباتی دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب شانس خود را برای رقابت در انتخابات آتی امتحان کنند.
اصلاح طلبان و اعتدالیون که احتمال ائتلاف آنها در شهرهایی همچون شیراز وجود دارد، در تلاشند در لیست انتخاباتی خود از کاندیداهای زن استفاده کنند تا حداقل توجه نیمی از جامعه را به خود معطوف کنند.
به نظر می رسد،شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب که هفته قبل موفق شد نخستین همایش انتخاباتی خود را با حضور حجت الاسلام منتجب نیا عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برگزار کند، وظیفه تنظیم لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را بر عهده دارد و بر اساس استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان پیش بینی می‌شود زنان سهم ۳۰ درصدی در رقابت‌های انتخاباتی آتی داشته باشند.
به گزارش خبر پارسی از بین اصلاح طلبان احتمال می‌رود «طاهره رضازاده» نماینده مردم شیراز در مجلس ششم، «رحمت روحانی» فرماندار سابق سروستان در دولت اصلاحات، «جمیله کریمی» مدیرکل پیشین بانوان در دولت اصلاحات و عضو جمعیت زنان نواندیش مسلمان، دکتر «انسیه خادم شیرازی» استاد دانشگاه شیراز، خانم دکتر «علیزاده» استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و «سوسن زارع» مشاور مدیرکل بانوان استانداری فارس در دولت اعتدال وارد میدان رقابت انتخاباتی شوند.هرچند شنیده ها حاکی از آن است که سوسن زارع مورد حمایت جمعیت آبادگران هم قرار دارد و اساسا این جمعیت اعلام کرده اصلاح طلبانی که تندرو نباشند را نیز حمایت می کند.در حمایت اصلاح طلبان از سوسن زارع البته تردید باید کرد چرا که بعید به نظر می رسد او یک اصلاح طلب باشد.
گفته می شود اصلاح طلبان با توان حداکثری در انتخابات کاندیدا معرفی می کنند تا هرکه رد صلاحیت شود یاز هم مهره انتخاباتی داشته باشند.
در بین اصولگرایان نیز جامعه زینب و نیز جمعیت ابادگران نیز قصد دارند از بانوان در لیست انتخاباتی خود در شیراز حمایت کنند، هرچند که در بین اسامی منتشر شده اصولگرایان میانه رو همچون پیروان خط امام و رهبری که ائتلافی نزدیک به علی لاریجانی است، مردان شانس بیشتری برای ورود به لیست انتخاباتی دارند اما در عین حال حضور یک چهره زن شیرازی در این لیست انتخاباتی دور از ذهن نیست.
به گزارش خبر پارسی گفته می‌شود «مریم اردبیلی» مدیرکل بانوان استانداری فارس در دولت اول احمدی‌نژاد و عروس آیت‌الله حائری شیرازی، «ناهید شمس» مدیرکل بانوان استانداری فارس در دولت دوم احمدی‌‎نژاد، «سیمین رضایی» همسر نماینده فعلی مردم جهرم در خانه ملت و عضو سابق شورای شهر و «شهربانو حقیقت» عضو جامعه زینب خود را برای رقابت انتخاباتی و ورود به لیست انتخاباتی اصولگرایان آماده می‌کند.
همچنین شنیده می‌شود «مریم فاتح نژاد» فرزند مرحوم دکتر فاتح نژاد واقف بیمارستان فاتح نژاد و عضو ستاد انتخاباتی محسن رضایی و دکتر «فاطمه محمدی» از کاندیدای دور قبل مجلس شورای اسلامی نیز ، قصد کاندیداتوری دارند. هرچند به شنیده ها هیچ اعتمادی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.