کامیاب : عملکرد سمن ها و ورزشکاران مصداق ایجاد اعتماد عمومی و افزایش مشارکت اجتماعی است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: عملکرد سازمانهای مردم نهاد جوان و ورزشکاران در کمک رسانی به شهروندان آسیب دیده از سیل پنجم و ششم فروردین امسال مصداق ایجاد اعتماد عمومی و افزایش مشارکت اجتماعی است.

حیدر علی کامیاب که صبح امروز جمعه با خبرنگاران سخن می‌گفت ضمن بیان اینکه حضور مسئولانه، به موقع و عملیاتی استاندار فارس در بحران سیل اخیر یکی از عوامل مهم بسیج عمومی مردم برای کمک به افراد آسیب دیده از سیل بود افزود: وقتی مردم احساس کنند مسئولان در هر شرایطی کنار آنها هستند با انگیزه و توان بیشتری وارد عمل می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس عملکرد سازمان های مردم نهاد جوان در این سیل را ستودنی دانست و گفت: پیشتر نیز بارها گفته ام هر کجا که به جوانان میدان دادیم و به آنها کمک کردیم موفق بوده ایم.

کامیاب از توزیع یک کامیون آب معدنی، تهیه و توزیع حدود ۸۰ هزار وعده غذایی وتهیه و توزیع اقلام گرمایشی، بهداشتی،توسط سازمان های مردم نهاد وهیات های ورزشی همچنین تهیه و توزیع ده تخته فرش، ۱۰ دستگاه بخاری و۱۰ تخته پتو به ارزش ۱۵ میلیون تومان توسط هیئت پزشکی  ورزشی استان بین افراد آسیب دیده از سیل خبر داد و گفت: تیم های آفرود استان به صورت تخصصی و از زمان وقوع سیل با محوریت سازمان های مردم نهاد مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده خصوصا شهروندان ساکن در محله سعدی بوده اند.

این درحالی است که به گفته وی ۳۰۰ مکان ورزشی سرپوشیده در سطح استان پس از وقوع سیل جهت اسکان در اختیار شهروندان ومسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی همچنین از بازید گروهی ودسته جمعی وسازماندهی شده  هیات های ورزشی، ورزشکاران، داوران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی در روزجمعه نهم فرودین خبرداد وگفت :هیات های کونگ فو، اتومبیلرانی وموتورسواری، شنا وقایقرانی در خدمت رسانی به شهروندان آسیب دیده از سیل بسیار پررنگ حاضر شدند.

کامیاب  ارائه خدمات دارویی و روان شناسی را از دیگر اقدامات سازمان های مردم نهاد در واقعه  اخیر عنوان کرد و افزود: برخی از اعضای سازمان های مردم نهاد جوان که عضو انجمن روان شناسان استان نیز هستند از روز پس از سیل اقدام به انجام مشاوره‌های تخصصی با محوریت مداخله در بحران کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری جلسه هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد جوان، حوزه اجتماعی استانداری، کمیته امداد امام خمینی(ه) و… عزیز درروز پنجشنبه هشتم فروردین  با محوریت و میزبانی سازمان مردم نهاد  «پارسیک» در محله سعدی اشاره کرد و افزود: این سازمان مردم نهاد با پایش جمعیت در محله سعدی اطلاعات ذی قیمتی در اختیار دارد که مقرر شد بر اساس این اطلاعات دستگاه های خدمت رسان، خدمت رسانی را به شهروندان انجام دهد.

کامیاب با بیان اینکه طرح ساماندهی زنان سرپرست خانوار محله سعدی که در دستور کار سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان بوده است پس از پاکسازی محله سعدی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، افزود:با هماهنگی به عمل آمده توسط اداره کل ورزش وجوانان، ۳۰ تن از زنان سرپرست خانوار محله سعدی با استخدام در یکی از کارگاه های معتبر  تولیدی لوازم ورزشی استان مشغول بکار خواهند شد.

 وی در پایان گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان استان فارس مرمت ۳۰ باب  منزل آسیب دیده از سیل ششم فروردین در محله سعدی را نیز در سال جاری انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.