پیشنهاد استاندار فارس؛ ثبت روز ملی و جهانی نوع دوستی و مهربانی

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: پیشنهاد می‌کنیم روز ۵ فروردین ماه به عنوان روز نوع دوستی و مهربانی که برگرفته از این اقدام ارزشمند مردم شیراز است، در تقویم ملی ثبت شود.

عنایت الله رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه فرهنگ نوع دوستی دوستی در استان فارس و شهر شیراز همواره رواج داشته است، حرکت با ارزش مردم شیراز در یاری رساندن به هموطنان آسیب دیده در سیل پنجم فروردین ماه را نمودی از این فرهنگ غنی دانست و تاکید کرد:  پیشنهاد می‌کنیم روز ۵ فروردین ماه به عنوان روز  نوع دوستی و مهربانی که برگرفته  از این اقدام ارزشمند مردم شیراز است، در تقویم ملی ثبت شود.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه ثبت یک روز ملی باید بیانگر ارزش خاصی باشد، به اهمیت نوع دوستی در آموزه های دینی اسلام اشاره کرد و گفت: فرهنگ نوع دوستی در کنار دارایی‌های دیگری همچون سومین حرم اهل بیت(ع)‌، پایتختی فرهنگ و ادب و مهد پرورش دانشمندان و ادبا شیراز را درخور و شایسته ثبت این روز به نام مردمانش کرده است.

 وی همچنین خواستار پیگیری ثبت جهانی روز نوع دوستی و مهربانی شد.

 استاندار فارس در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به موضوعات مطرح شده در زمینه تقویت و توسعه مسجد محوری بر لزوم این موضوع تاکید کرد و افزود: مسجد محوری از اوایل تشکیل نظام اسلامی در دستور کار بوده و استخوان بندی همه مراکز زیستی و جمعیتی و شهرها و روستاهای مسجد بوده است.

رحیمی با بیان اینکه از نظر معنوی نیز همه امور جامعه اسلامی در مسجد شکل می‌گرفته ، عنوان کرد:  با گسترش زندگی اجتماعی روش های جدید برای حل و فصل مسائل و مشکلات و آینده نگری جامعه مدنظر قرار گرفت که باید روح حاکم بر همه اینها همان مسجد محوری بوده و مسجد کانون همه حرکات جمعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.