همزمان با هفته بسیج، اهداء دو هزار سی دی فیلم آژانس شیشه ای به شهروندان شیرازی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: رویکرد بسیجی در خلق آثار هنری تضمینی ماندگاراست

خبر پارسی – بهزادمریدی از برگزاری جشنواره هنرمندان هنرهای تجسمی، تئاتر،شعر و عکس در سراسرشیراز وشهرستان های استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان در هفته ارزشمند بسیج خبرداد.
مریدی با اشاره به اینکه محوطه بیرونی تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در ایام هفته بسیج به همراه مساجد،حسینیه ها و مراکز عمومی، میزبان “فستیوال بسیج هنرمندان” می شود، ابرازداشت: دانشگاها و دبیرستانها، نیز دراین جشنواره با اجرای خیابانی هنرمندان تئاتر، شبهای خاطره و شعر، اجرای نقاشی های بزرگ و زنده دیواری، نمایشگاه عکس در نگارخانه ها در نواحی پنج گانه بسیج با موضوع ایثارگری های بسیجیان استان به همراهی دراجرای این آیین می پردازند.
رویکرد بسیجی در خلق آثار هنری تضمین ماندگاری است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، دکتر بهزادمریدی با اشاره به این مطلب که هر فردی با رویکرد بسیجی، آثاری را در عرصه‌های هنری خلق کند، آن اثر فاخر و ماندگار خواهد شد تصریح کرد: بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده، عملکردی تاثیرگذار و درخشان داشته و دارد و حضور بسیج در عرصه هنر باید پررنگ‌تر شود تا این هنر در سبک زندگی مردم تاثیر بگذارد و فضایی را بسازد که آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقشار مختلف جامعه‌ جریان پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید براینکه ویژه برنامه های هفته بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان در سراسراستان برگزارمی شود، افزود: دو شب شعر و خاطره در مهدی آباد، سوم آذر و همچنین شهرک سعدی در پنجم آذر ماه اجرامی شود که در این مراسم هدایا و لوح تقدیر به ۲۰ نفر از برگزیدگان خاطره گو و شاعر بسیجی اهدا حواهدشد.
وی همچنین از رونمایی پوستر فاخر هنری به مناسبت جشنواره هفته بسیج خبرداد و گفت: اهداء دو هزار cd فیلم آژانس شیشه ای و سمفونی دفاع مقدس نیز برای شهروندان در پنجم آذر ماه جاری در اداره کل فرهنگ وارشادفارس انجام و هزار نسخه از پوسترهای ویژه فستیوال بسیج هنرمندان نیز چاپ و دراختیار سازمان ها و مراکز فرهنگی قرار می گیرد.
بسیج هنرمندان باید ظرفیت‌های و مزیت‌های هنری فارس را احیا کند
مریدی با بیان اینکه هر آنچه فطری می‌سازیم، به دل می‌نشیند، تاکید کرد: اگر یک هنرمند یک اثر فطری بسازد حتی اگر با خدا هم آشنا نباشد اثر او ماندگار خواهد شد، اظهارداشت: تمدن‌ اصیل ایران اسلامی وکهن با هنر شناخته شده‌، چون روح زنده هنرآفرینان بی ادعا را را در آثارشان منعکس کردند.
این مقام فرهنگی گفت: بسیج هنرمندان باید تلاش کند که ظرفیت‌های هنری مردم فارس را شناسایی کرده و آن‌ها را به بلوغ برساند باید تشخیص دهد مزیت‌های هنری فارس چیست.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان به اجرای چهل تئاتر خیابانی در چهار منطقه شیراز از یکم تا ششم آذر ماه در مساجد و حسینیه ها و مراکز عمومی دانشگاها و دبیرستانها اشاره داشت و گفت: دیدار از گلزار شهدا و خانواده بسیجی شهید مصلی نژاد و محمد جواد روزیطلب نیز در چهارم آذر ماه جاری با حضورجمعی از هنرمندان برگزار می شود.
وی از اجرای نقاشی بزرگ دیواری از یکم تا ششم آذر ماه و جانمایی دیوار با هماهنگی شهرداری شیراز خبرداد وافزود: تهیه رنگ و هماهنگی و پذیرایی هنرمندان به عهده اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس است و هنرمندان علاقه مند بویژه بسیجیان هنرمند می تواننددراین آیین هنری شرکت وحضورفعال داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نمایشگاه عکس در حوزه فعالیت های و موضوع بسیج را از یکم تا ششم آذراعلام داشت و ادامه داد: برگزاری نمایشگاهای عکس نیز در نگارخانه ها و نواحی پنج گانه بسیج برپا می شود که برگزیدگان با لوح تقدیر وهدایایی معرفی خواهندشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.