هجمه های بی پایان به دولت یازدهم شدت می یابد؛روحانی متاسفیم!

خبر پارسی –  ۷۳ میلیون  متقاضی دریافت یارانه،افزایش قیمت انرژی،مولودی خوانی زنانه به میزبانی همسر رییس جمهور، بلند نشدن همسرروحانی در مقابل وی ،بنزین سهمیه ای ۷۰۰ تومان، بنزین  غیر سهمیه ای ۱۰۰۰تومان و… همه اینها سوژه هایی هستند که اتاق فکر منتقدان دولت روحانی از پایین ترین تا بالاترین لایه های جامعه بی رحمانه از آنها دست آویزی ساخته اند که تا قبل ازفرا رسیدن سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ،از محبوبیت دیپلمات حقوقدان بکاهند.

روحانی تئوریسین ندارد

در حالیکه بهبود وضعیت خرابه های اقتصادبه ارث مانده از دولتی که ثروتمندترین دولت تاریخ ایران لقب گرفته است، به چیزی شبیه معجزه به نظر می رسد وروحانی و تیم اقتصادیش میراث دار طرحی شده اند که روزی رییس جمهور قبل را برای انجام آن، پرشهامت ترین دولتمرد تاریخ ایران لقب می دادند،اتاق فکر مخالفان رییس جمهور از بابت  حفره های بجا مانده از رییس دولت محبوبشان ناجوانمردانه به دولت یازدهم می تازند.

درچنین شرایطی فضایی مجازی،اپلیکیشن های موبایل و… به محلی مناسب برای انتشارپیامک،لطیفه ،کاریکاتورو… علیه دولت و حامیان وی تبدیل شده است.فضایی که حامیان دیروز دولت مهروز و عدالت گستر ومخالفان امروز دولت یازهم در پاره ای ازمواقع برای پاک کردن حافظه تاریخی مردم، اخلاقیات را نیز در آنها زیر پا می گذارند و حاصل ناکارآمدی دولتمردانی که ابرو باد و مه و خورشید و فلک در خدمت رییسشان  بودراعلیه دولت جدید به کار می بندند.

درکنار موج  هجمه های  ناجوانمردانه به دولت نوپای روحانی، به نظر می رسد،شیخ حسن از نبود تئوریسن در دولت خود رنج می برد.کمبود این تئوریسن ها در حالی نمود پیدا می کند که از برخی  اعمال دولت -هرچند با نیت خیر –به دستاویزی برای به چالش کشیدن روحانی در لایه های پایین جامعه تبدیل می شود.

در شرایطی که  برخی ها بر این عقیده هستند که بعضی از انتصابات دولت عاملی برای بروز چنین چالش هایی شده است و در واقع نامحرمان دولت خواسته و دانسته چوب لای چرخ قوه مجریه  می گذارند،اما این عوامل از اثرات منفی نبود تئوریسن در بدنه دولت نمی کاهد.

در واقع دولت یازدهم که به اعتقاد برخی تحلیلگران هم به سازندگی دولت هاشمی احتیاج داردو هم نیازمند توسعه سیاسی دولت اصلاحات در جامعه است ،مجبور است تا ادامه دهنده برخی رفتارهای پوپولیستی دولت قبل نیز باشد.رفتارهایی که هرچند در دولت قبل از بسیاری تریبون های رسمی و غیر رسمی ،  مایه مدح احمدی نژاد بود ،اما انجام آنها در مقیاس کمتر و آن هم از روی اجبار-به واسطه سیاست های غلط گذشته- به عاملی برای نقد و گاهی تخریب روحانی تبدیل شده است.

روحانی و همکارانش باید بدانند جریانی که وی را تهدید به انتشار فیلم جشن زنانه میلاد حضرت زهرا(س) می کند و به هیچکس هم توضیح نمی دهند که این فیلم را چگونه تهیه کرده است و عدم انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی  را به حساب حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی می گذارد و کلید شیخ حسن را چوبی توصیف می کنند، از این پس افزایش قیمت بنزین را بهانه ای برای تخریب دولت قرارمی دهند.

تخریب دولت در فارس

در فضایی که برخی رشد و نمویافتگان در جریان  احمدی نژادیسم تا دیروز هر انتقادی را از دولت قبل تخریب دولت خدمتگزار معنا می کردندو امروزاز تمام ظرفیت فکری و مالی خود برای تخریب دولت استفاده می کنند،استان فارس نیز از این قاعده مستثنی نسیت و جریان های فشار، دولتمردان را در این استان نیز مورد هجمه قرار می دهند.

هرچند موج این هجمه ها علیه مجموعه دولت بنا به دلایلی تاکنون کم بوده است ،اما دفاع استاندار فارس از مبحث سرمایه گذاری و آنهم علیرغم موضع گیری برخی گروه ها ،برخورد با برخی مدیران ناکارآمد،عملکرد ضعیف برخی ازمدیران  و… آتش زیر خاکستر همجه های گسترده ای است که سیدمحمد احمدی و همکارانش باید از هم اکنون برای شعله ور شدن آن آماده باشند.

احمدی می تواند به عنوان نماینده عالی دولت در استان استراتژیک فارس با ورود قدرتمند به فضای کسب و کار وتلاش برای بهبود این فضا  ،از بین بردن برخی شیطنت های سیاسی و به حداقل رساندن اختلافات درون استانی موج به جریان افتاده ی تخریب دولت را درنطفه خفه کند.

به هرحال ودر شرایطی که به نظر می رسد بدنه فکری و اطلاع رسانی دولت  با لایه های پایینی جامعه  اندکی فاصله دارد و جناح مقابل تمام توان خودرا برای جبران شکست در انتخابات ریاست جمهوری به حالت آماده باش در آورده است،باید برای روحانی متاسف بود چراکه تلاش وی و مردانش برای بهبود وضعیت اقتصادی کشوراز طریق انضباط دهی به مباحث اقتصادی درلابلای جنگ نرم و رسانه ای مخالفانش به فراموشی سپرده می شود.

6 دیدگاه برای “هجمه های بی پایان به دولت یازدهم شدت می یابد؛روحانی متاسفیم!

  1. “تا قبل ازفرا رسیدن سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ،از محبوبیت دیپلمات حقوقدان بکاهند”

    دوباره به جمله ای که نوشتی فکر کن. واقعا فکر می کنی رئیس جمهوری که با 63 صدم درصد توانسته در انتخابات پیروز شود٬ محبوب مردم ایران است؟ روحانی فقط رئیس جمهور قانونی همه ایرانیان است نه محبوب همه ایرانیان. او در بهترین حالت محبوب نصف مردم است.

  2. سلام
    با ابقاء یا گماردن مدیران احمدی نژادی در استان ، شخص روحانی و استاندار دو پهلوی ایشان باید جواب گو باشند
    خود کرده را تدبیر ……

  3. برای یک لقمه نان
    خبر پارسی به کلی از رسالت اصلی خودت که اطلاع رسانی بی طرفانه هست دور شدی در ضمن رطب خورده منع رطب نمیکند یادت رفته تا چند مدت پیش چطور داشتی دکتر ایمانیه رو تخریب می کردی در حالی که همین دولتی که براش سینه سپر کردی ایشان رو ابقا کرد
    آقایان ص، ش برای یک لقمه نان همه چیز خود را نفروشید.

    1. سایت خبر پارسی و نویسندگان آن تا کنون از هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی پولی نگرفته است که بخواهد لقمه نانش کند! نقد مشفقانه هم با تخریب عامدانه تفاوت دارد.شما راست می گویی مسلمان هستی نان حلال می خوری خودت را معرفی کن نه عکس یک نوزاد لوگوی ایمیلتان باشد و نه با اسم بی نشان علیرضا کامنت بگذار.ما هنوز هم منتقد درجه 1 ایمانیه و وزیر بهداشت برای ابقای ایمانیه هستیم و خواهیم بود.طرفداری کورکورانه از دولت نمی کنیم و نخواهیم کرد

    2. آبدارچی جان سلام
      ظاهرا که الان در دم و دستگاه ایمانیه مدیری معاونی چیزی شدی اسمت هم به علیرضا تغییر کرده!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.