ملک زاده خبر داد؛ برگزاری کنگره بین المللی سلامت برای صلح در شیراز

خبرپارسی – معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برگزاری کنگره بین المللی سلامت برای صلح در آبانماه سال آینده در شیراز خبرداد .

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز دوشنبه ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در هر سال ۵۰۰ هزار نفر در جریان جنگ ها جان خود را از دست داده اند، افزود: بیش از ۵ برابر این  تعداد نیز آسیب های جدی مانند نقص عضو‍، زخم های عمیق و آسیب روحی رونی دیده اند .

دکتر رضا ملک زاده خسارت های مالی ناشی از جنگ ها را سالانه ۲۰۰۰ میلیارد دلار بر آورد کرد و گفت: غلاوه بر این عمده زیرساخت های سلامت نیز در خلال این جنگ ها از بین می روند که گسترش بیماریها و عفونت های قدیمی می شود .

اوبا تاکید بر اینکه فعالین حوزه سلامت در کنار فعالیت های بهداشتی و درمانی باید برای صلح نیز تلاش کنند، افزود: تحقق صلح می تواند عوارض و مشکلات بهداشتی ناشی از جنگ را از بین ببرد و سلامت روانی جامعه را در پی داشته باشد .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت به منظور نیل به هدف رسیدن به صلح سال آینده کنگره بین الملی سلامت برای صلح را در شیراز برگزار می کنیم .

وی دلیل برگزاری این کنگره در شیراز را شهرت این شهر در صلح دوستی و شهر و فرهنگ مهربانی عنوان کرد و گفت: کنگره سلامت برای صلح با حضور سازمان های بین المللی و پزشکانی که برای صلح تلاش دارند و برخی شخصیت های سیاسی ذیربط برگزار می شود .

در ادامه نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فارس در طول تاریخ خواستگاه صلح و سلامت بوده است، گفت: به دلیل همین صلح دوستی بوده که شیراز در دوران جنگ ها و حملات مغول و تیمور از هر آسیبی مصون مانده است .

بهادر سپس به درگیری ها و جنگ های خونین خاورمیانه و منطقه اشاره کرد و افزود: برگزاری این کنگره می تواند مقوله صلح را به مطالبه عمومی تبدیل کند .

او ایران را کشوری معرفی کرد که با دین واحساس و عواطف در راستی صلح حرکت کرده است و ادامه داد: تا پیش از جنگ ایران با عراق بیش از صد سال از آخرین جنگ در ایران می گذشت  .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری کنگره سلامت برای صلح گفت: کنگره از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ در شیراز و با حضور وزیر بهداشت و درمان، دبیر کل سازمان صلیب سرخ جهانی، سازمان پزشکان بدون مرز، نماینده یونیسف و یونسکو برگزار می شود .

بهادر در پایان با اشاره به وضعیت نا مناسب محیط زیست در کشور گفت: نه تنها صلح را برای سلامت نیاز داریم بلکه صلح را برای محیط زیست هم نیاز داریم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.