لیلا دودمان: کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین دغدغه شهروندان شیرازی است

خبر پارسی – رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به نظر سنجی به عمل آمده گفت: شهروندان شیرازی، معتقدند مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود برای آن‌ها در اولویت اهمیت قرار دارد.

لیلا دودمان امروز دوشنبه ۲۰ فروردین در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر  شیراز با تبریک سال نو، آغاز سال و عید نوروز در شهرهای توریستی و زیارتی را به لحاظ ماهیتی با دیگر شهر ها متفاوت ارزیابی کرد و گفت: عید امسال در حوزه مدیریت حضور گردشگران وضعیت و مراتب بهتری را تجربه کردیم و علاوه بر اینکه شرایط مطلوب‌تری برای گردشگران فراهم آمد، چالش‌های کمتری در حوزه امنیت، ترافیک و مسائل دیگر برای شهروندان ایجاد شد.

دودمان بهبود کیفیت خدمات ارائه شده را در حوزه های مختلف شایسته تقدیر دانست وافزود: یقیناً نقش گردشگری در ارتقای سرمایه اجتماعی در سطح کشور بسیار کلیدی است

و نقش آن در کاهش زمینه‌های جرم و بسیاری مباحث مرتبط دیگر گوشه­ای از کارکردهای توجه به حفظ فضای گردشگری در کشور است که به طور مستقیم در مأموریت‌های سیستم مدیریت شهری و شهرداری نیست ولی از نتایج فعالیت‌های آن است.

این عضو شورای شهر شیراز اجرای برنامه مصوب سال جاری را یکی از مهم‌ترین اولویت­های شورا عنوان کرد و گفت: انتظار داریم بر مبنای آن بتوانیم در بهبود خدمات شهری، توسعه پایدار شهری و بهبود وضعیت اقتصادی شهر مؤثر است که در این راستا پیشنهاد می‌کنم فردی برای پیگیری مکاتبات و دستورالعمل‌ها معرفی شود که به‌طور ماهانه گزارش عملکرد و پیشرفت فعالیت‌ها در اختیار شورا قرار گیرد .

دودمان با اشاره به نظر سنجی به عمل آمده گفت: شهروندان شیرازی، معتقدند مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود برای آن‌ها در اولویت اهمیت قرار دارد.

وی اولویت­های دیگر شامل ضرورت آموزش و فرهنگ شهروندی، توجه به احیاء و حفظ بافت تاریخی شیراز و افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله موارد دیگری هستند که در عین اینکه ماهیتی فرهنگی دارند اما نقشی کلیدی در شکل‌گیری سرمایه و اعتماد اجتماعی در سطح جامعه دارند و باید از این جنبه نیز موردتوجه و اهمیت باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.