جهانگیری: لطمه به امنیت ما بخورد منطقه روی آرامش را نمی بیند

خبر پارسی – معاون اول رئیس جمهور ایران را لنگرگاه ثبات منطقه دانست و گفت: بعضی از همسایگان ما نمی فهمند که اگر لطمه ای به این امنیت بخورد منطقه روی آرامش را نمی بیند .

اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه ۲۱ یهمن در مراسم افتتاح فاز یک ایستگاه قطار شهری امام حسین (ع) شیراز با اشاره به شبهای پر التهاب و سخت پیروزی انقلاب ۵۷ گفت: انقلاب ایران بزرگترین رخداد قرن بیستم بود و امام کاری کرد کارستان .

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکائی ها تصورشان این بود که امسال ایرانی ها جشن ۴۰ سالگی انقلابشان را نخواهند دید افزود: مردم ایران خدایی دارند که در سختی ها دستشان را می گیرد .

جهانگیری گفت: آمریکا یکبار دیگر سر تعظیم در مقابل مردم ایران فرود آورد و ادامه داد، آنان همه برنامه هایشان را برای سقوط ایران نتظیم کرده یودند .

اوبه سخنان مثبت و حرف های خوبی که این روزها به مناسبت دهه فجر زده می شود اشاره کرد و افزود: این بدین معنی نیست که مردم مشکل ندارند بلکه اطلاع داریم که شرایط سختی و خطیری است که میتوان از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کرد .

جهانگیری با بیان اینکه باید قبول کنیم ضعف هایی درما مسئولین بوده و تصمیم هایی گرفته ایم که ممکن است اشتباه بوده، افزود: اما مهم این است که نیت مسئولین خیر یوده است .

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ افق نیره ای وجود ندارد گفت: افق روشن و چشم انداز خوبی در پیش روی است .

او سپس به تنش ها و درگیری های منطقه اشاره کرد و افزود: همه این درگیری ها یه خاطر ایران است و هدف اصلی ایران بوده است .

جهانگیری ایران را لنگرگاه ثبات منطقه دانست و گفت: بعضی از همسایگان ما نمی فهمند که اگر لطمه ای به این امنیت بخورد منطقه روی آرامش را نمی بیند .

وی سپس درخواست های استاندار فارس را به بجا دانست و افزود: استان فارس استانی پرازاستعداد و دارای نیروی انسانی خوب و با ظرفیت بالا ست که علاوه بر اینکه می تواند مشکلات خود را حل کند می تواند مشکلات دیگر استان ای همجوار را نیز حل کند .

 معاون اول رئیس جمهمور به مصوبه دولت در خصوص استنحال وام کشاورزان اشاره کرد و گفت: فارس باید مسیر توسعه را بخوبی طی کند

جهانگیری به پیگیری های استانداران پیشین فارس برای سرعت یخشیدن به روند ساخت یزرگراه شیراز اصفهان اشاره داشت و تاکید کرد: این پروژه بسیار مهم است که امیدواریم در سال آتی یتوانیم آن را افتتاخ کنیم .

او در خصوص راه آهن شیراز بوشهر نیز گفت: هفته پیش این موضوع در شورای اقتصاد مطرح شده و یه تصویب رسیده است اما طبیعی است که تا اجرایی شدن زمان زیادی لازم است .

خشکسالی دیگر موضوعی بود که معاون اول به آن اشاره داشت و از مطرح شدن مشکل آب شرب شیراز و خشکسالی فارس در شورای عالی آب خبر داد و افزود: نباید بگذاریم که تالاب های اطراف شیراز به کانون آلودگی نبدیل شود و شهر را به خطر بیندازد .

جهانگیری در فرازی از سخنانش به توانمندیهای شهردار شیراز اشاره داشت و گفت: اسکندرپور شهرداری جوان و پر انرژی و به درد بخور است که می تواند منشا کارهای بزرگی برای شیراز باشد .

او با اشاره به ساخت پروژه بزرگ نقاطع امیرکبیر گفت: کار بزرگی انجام شده و حسنش به این است که این پروژه در ۵ با ۶ ماهی که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد بوده با سرعت به بهره برداری رسیده است .

مرد شماره دو دولت ندبیر و امید با تاکید بر اینکه شبراز باید در راس همه شهر های کشور باشد افزود: شبراز در پبش از انقلاب اولین شهرایران و امروز نباید دوم باشد .

او از اهمیت ایجاد مترو در کلانشهرها نیز گفت و افزود: دردولت پبش ۲ میلیارد دلار برای خرید واگن اختصاص داده شد وحرکت ایجاد مترو در شهرها خوب سرعت گرفته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.