شیراز، نخستین کلانشهر کشور در برخورداری از نماد بورس اوراق مشارکت

خبرپارسی – معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از گشایش نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هاشم پور با اشاره به اینکه شیراز نخستین کلانشهر کشور است که در بورس تهران مشمول گشایش نماد اوراق مشارکت گردیده است، خاطر نشان کرد: به منظور انجام معاملات ثانویه، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری شیراز از چندی پیش در بورس اوراق بهادار تهران گشایش یافت .

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه این اوراق از طریق شعب بانک شهر مورد پذیره نویسی قرار گرفته است افزود: اوراق مشارکت شهرداری شیراز با توجه به احراز شرایط پذیرش در فهرست بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی «مشیر ۱۱۲» درج گردیده و به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال  قابل خرید و فروش است .

هاشم پور هدف از عرضه این اوراق را تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل خط یک و احداث خط دو قطار شهری شیراز عنوان کرد و تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ دولت، انتشار ۸۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش بینی شده بود.در این راستا شهرداری شیراز نسبت به انتشار ۶ هزار میلیارد ریال اوراق اقدام کرده است.

بنا به گفته معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، مدت مشارکت این اوراق ۴ ساله و مقاطع پرداخت سود علی الحساب آن هر سه ماه یک بار در نظر گرفته شده است ضمن اینکه باز پرداخت اصل و سود این اوراق از سوی بانک شهر ضمانت شده است.

وی افزود: این اوراق معاف از مالیات، قابل معامله در بورس و همچنین نزد سیستم بانکی کشور از مزیت وثیقه گذاری برخوردار است و دارندگان این اوراق می توانند بصورت آنلاین یا از طریق مراجعه به کارگزاری های بورس نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند .

گفتنی است متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به پایگاه بورس کشور به نشانی ww.tse.ir   نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.