شکوری‌راد: یوسف ما توبه نمی‌کند در حصر باقی می ماند تا روزی به عزیزی برسد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز عقیده کرد: در هشت سال گذشته در این کشور غارت صورت گرفته است و غارتگران بر مقدرات ما حاکم بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی شکوری‌راد بعدازظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با عنوان «سپیده امید» برگزار شد، اظهار کرد: شور و احساسات شما دانشجویان شور و احساسات ملت ایران و دیدگاههای شما به آینده، دیدگاههای مردم و آنچه شما می‌خواهید، طلب مردم است و در واقع شما زبان گویای ملت هستید.

وی در ادامه با نکوداشت مقام نلسون ماندلا تصریح کرد: این بزرگمرد کسی بود که در جهان امروز، پیام صلح و دوستی داد و مبارزات خود را با خردمندی و عقلانیت به پایان برد و برای مردم کشور خود آزادگی و دموکراسی را به ارمغان آورد. اگر نلسون ماندلا مسلمان نبود، اما آ‌موزه‌های اسلامی را در وجود او بیش از کسانی می‌توان یافت که ادعای اسلام دارند اما با آموزه‌های اسلام بیگانه‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: او راستگو و امانت‌دار بود و به مردم خدمت می‌کرد و صلح را به جنگ و آزادی را به بند و گرفتاری ترجیح می‌داد. اگرچه خود را مسلمان نمی‌نامید، اما بر اساس آموزه‌های قرآنی و رسول خدا (ص) و علی (ع) عمل می‌کرد و می‌توان به جای اینکه به احترامش یک دقیقه سکوت کنیم بایستیم و برایش فاتحه بخوانیم.

وی در ادامه گفت: من نمی‌توانم تأسف خود را از اینکه چنین شخصی به رحمت خدا رفت، پنهان کنم و اینکه می‌بینیم برخی از کج‌اندیشان و کسانی که جنگ‌طلبی هویت آنها و خشونت‌ورزی طریقه آنهاست نمی‌توانند منافع ملی را تشخیص دهند و برای مبارزی مثل نلسون ماندلا درود بفرستند و به جای این کار شروع به تخطئه او کردند و می‌گویند او یک انقلابی بود اما نهایتاً سازش کرد.

شکوری‌راد اضافه کرد: او می‌تواند برای جوانان جهان و کشور ما الگو باشد و البته ما باید بنالیم از کسانی که باید در کشور ما الگو باشند اما نه تنها الگو نیستند بلکه موجب می‌شوند که جوانان امروز ما با دیدنشان از دین هم گریزان شود. نلسون ماندلا مسلمان نیست، اما آن خطیب جمعه که بدون برقرار دادگاه حکم اعدام می‌دهد و آن قاضی که بدون رعایت هیچ تشریفات قانونی و اسلامی متهمان قانونی و اسلامی افراد را به سال‌ها زندان و دوری از خانواده محکوم می‌کند، آیا مسلمان است؟ کسانی که برخی را به بازداشتگاه می‌برند و خانواده‌هایشان را بی‌خبر می‌گذارند مسلمان هستند؟ آیا کسانی که دو نفر از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ را نزدیک به سه سال است در حبس نگه داشته‌اند، بدون اینکه اجازه دهند که آنها از خود دفاع کنند و در محکمه حاضر شوند، می‌توانند ادعای اسلام کنند؟

وی با بیان اینکه “امروز پس از همت شما مردم در ۲۴ خرداد دولتی بر سر کار آمده که عقلانیت و اعتدال را شعار خود قرار داده است”، افزود: با این حال، افراطیون چه در داخل و چه در خارج از کشور در برابر این تدبیر و اعتدال ایستاده‌اند. در هشت سال گذشته چالش ما بر سر جنبش سبز و اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبوده است؛ البته این ادعای ماست اما ادعای امروز من این است که در این کشور در هشت سال گذشته غارت صورت گرفته و غارتگران در مقدرات ما حاکم بوده‌اند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: فقط بحث این نیست که سعید مرتضوی، محسن روح‌الامینی را به کهریزک فرستاده و او آنجا به شهادت رسیده است. اینها به دارایی‌های این کشور دست برده و اموال این کشور را غارت کرده‌اند. حال برخی کجایند تا ببیند که اینها در سازمان تأمین اجتماعی کارت‌های اعتباری میلیونی سازمان تأمین اجتماعی را به برخی نمایندگان مجلس داده‌اند؟ اینها نه تنها خود آلوده بوده‌اند، بلکه همه را آلوده کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: اگر عده‌ای در ۹ دی به صحنه آمدند، باشد، ما به آنها احترام می‌گذاریم اما بگذارید کسانی که حرف دیگر هم دارند، تجمع کنند و حرف خود را بزنند.

شکوری‌راد همچنین با اشاره به جمع حاضر در این نشست گفت: این جمعیت دل در گرو کسانی دارند که امروز در زندان هستند و برای آزای آنها لحظه‌شماری می‌کنند. حال کسانی که یوسف ما را در بند و حصر کردند بدانند که اگر یوسف زندان کشید، به عیارش افزوده شد. از یوسف ما طلب توبه نکنید. چگونه می‌خواهید که یوسف ما توبه کند؟ او توبه نخواهد کرد و پیغام داده است که نگران من نباشید. او در حصر باقی ماند تا عیارش بالا رود تا روزی به عزیزی برسد.

وی افزود:‌ اگرچه محصورین ما پیغام داده‌اند که شما نگران نباشد، اما من نگران هستم و به عنوان یک پزشک باید بگویم که آنها از نظر وضعیت جسمی وضعیت خوبی ندارند. آنها نیاز به مراقبت پزشکی و درمان و نور آفتاب دارند.

شکوری‌راد در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد:‌ در انتخابات گذشته به خاتمی و هاشمی اجازه ورود ندادند، اما مردم کسانی را انتخاب کردند که یک خاتمی – هاشمی است او امروز نتیجه شماست و مطالبات شما را نمایندگی خواهد کرد و تا زمانی که این مطالبات را نمایندگی کند، حمایت بی‌دریغ شما همراه او خواهد بود.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد:‌ نگذارید فتنه‌گران امروز بین شما و این دولت جدایی بیاندازد. نه دولت باید از شما مردم جدا شود و نه شما باید حمایت خود را دریغ کنید. ما با همراهی و همدلی هم ان‌شاءالله به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.

برخی دانشجویان در زمان سخنان شکوری‌راد فریاد «ننگ ما، ننگ ما، صداوسیمای ما» سر دادند که شکوری‌راد به آنها گفت: من شرمنده‌ام که صداوسیمای ما این‌گونه است. از طرف کسانی که باید عذرخواهی کنند اما خجالت می‌کشند، از شما عذرخواهی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.