شهردار صدرا: ۵۰۰ دستگاه تاکسی برای این شهر به تصویب رسیده است

خبر پارسی – کلنگ  اولین پژوهشگاه مجازی الکترونیکی صدرا به زودی در بزرگترین اکو پارک شهری ایران در این شهر به زمین زده می شود.

شهردار صدرا در گفت و گو با “خبر جنوب” با بیان این مطلب گفت:با توجه به ظرفیت های دانشگاهی و علمی موجود در صدرا،ساخت چنین مرکزی در این شهر ضروری به نظر می رسید.

منوچهر قائدی افزود:کتاب ها و اسناد مربوط به تحقیقات در تمامی رشته ها به زبان فارسی و لاتین  به صورت الکتریکی  ذخیره و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

 به گفته وی این پروژه در ۳ هزار متر مربع طراحی شده و به عنوان یک مرکز بزرگ علمی و پژوهشی به متقاضان سرویس دهی می کند .

 شهردار صدرا در ادامه  به مشکلات  ناشی از عدم فعالیت تعدادی از اتوبوس های این شهر اشاره کرد و گفت : هفته گذشته ۱۶ اتوبوس مربوط به سازمان اتوبوسرانی شیراز که در شهر صدرا خدمات رسانی می کردند به مدت چند روز دست از خدمات رسانی به این شهر کشیدند اما با پیگیری های انجام شده  دوباره به ناوگان حمل و نقل عمومی  صدرا بازگشتند. وی ادامه داد :  در حال حاضر ۲۷ اتوبوس و ۱۶ مینی بوس  مربوط به شهرداری صدرا  و ۱۶ اتوبوس  متعلق به شهرداری شیرازبه شهروندان صدرا خدمات رسانی می کنند .

قائدی درباره سرنوشت اعتباراتی که چند سال قبل شهرداری صدرا  برای خرید اتوبوس پرداخت کرده بود گفت : مدت هاست از مرکز  به ما اعلام کرده اند این مبلغ  را که بالغ  بر ۳۵۰ میلیون تومان است پس بگیریم چرا که هیچ اتو بوسی در اختیار ما قرار نگرفته است .

 وی با اشاره به فعالیت تاکسیرانی  صدرا در آینده نزدیک  اظهار داشت : در حال حاضر جذب ۵۰۰ دستگاه تاکسی  برای این شهر  به تصویب رسیده  و به زودی فراخوان آن صادر می شود و متقاضیان می توانند برای شرکت در این فراخوان اقدام کنند . ما نیز  آنها  را برای دریافت  خودرو  و تسهیلات ویژه  به نمایندگی های مربوط به این تاکسی ها معرفی می کنیم .

شهردار صدرا افزود : نیمی از هزینه این تاکسی به صورت تسهیلات و مابقی توسط متقاضیان پرداخت می شود.

وی در خصوص راه اندازی تاکسی بی سیم صدرا نیز گفت : در حال حاضر چندین متقاضی راه اندازی تاکسی بی سیم داریم اما تلاش ما  بر این است  که از تاکسی های ویژه صدرا  که در آینده راه اندازی می شود برای ناوگان عمومی این شهر استفاده کنیم .

قائدی در خصوص متروی  این شهر نیز اظهار داشت : متروی شهر صدرا از مصوبات ملی است  و هم اکنون فاز مطالعاتی آن توسط مشاور در حال انجام است.

 وی اضافه کرد : در طراحی اولیه ۴ ایستگاه مترو  برای شهر صدرا در نظر گرفته شده  و به محض اتمام مطالعات این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.