شهرآورد۸۳ ترس یا شجاعت ؟

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی – با نزدیک شدن روز شهرآوردهشتادوسه بازار گمانه زنی ها و پیش بینی نتایج گرم و گرمتر شده است.

 .استقلال به دنبال راهکاری برای غلبه بر بحران پیش رو و پرسپولیس به دنبال تکرار نتایج شهرآورد قبلی است.کادر فنی استقلال به خوبی میداند که فتح شهرآورد روز جمعه یعنی فرار بزرگ از سرزنش ها و تردیدها و تشویش هاو نومیدی ها و غلبه بر ترس و مزه کردن اعتماد به نفس است.

در آنسوی میدان که پرسپولیس آماده و کم حاشیه قرار دارد به دنبال تثبیت صدر نشینی و قرار گرفتن در همین مدار است .ولی اما کسب نتایج دلخواه صرفا با اشراف داشتن به جایگاه و موقعیت و بیان آرزو میسر است؟ خیر! شناخت از داشته ها و توانمندی های خود و حریف اگر چه بسیار مهم است اما مهمتر از آن میزان درک وآمادگی و تلاش تک تک بازیکنان در اجرای تاکتیک ها و فرامین کادر فنی است.

شهر آورد هشتاد و سه برای نمایش زیبایی های فوتبال به شجاعت و جسارت مرببان هردو تیم آبی و قرمز نیاز دارد. اگر بر انکو و  منصوریان با نگاه محافظه کارانه  و قناعت جویانه صرفا برای نباختن و کسب یک امتیاز به میدان بروند از هم اکنون باید گفت که هر دوتیم بازنده اند وشرایط را برای ادامه کار خود دشوار و دشوارترخواهند کرد.

شهرآورد هشتاد و سه در درون خود یک الزام تعریف کرده است . اگر هر تیمی  به این الزام تن بدهد قطعا برنده میدان و فراتر از آن خواهد بود. و آن چیزی نیست جز ارایه یک بازی شجاعانه و جوانمردانه وسرشار ازجسارت های فردی و همکاری های گروهی. باید دانست که “مزد ترس” فقط شکست نیست بدتر از آن شکل ورزی” روحیه شکست” است. وقتی مربی عنصر شجاعت و خلاقیت را درخود درونی کرده باشد و در بزنگاه های مهم آن را همچون برگ برنده ای رو کند آنگاه این روحیه به مجموعه بازیکنان سرایت کرده و اصلی به نام سینرژیک یا همان هم افرایی شکل گرفته و در میدان بازی محقق می شود. یکی از زیبایی های فوتبال همین نشان دادن شجاعت  و جسارت در عمل و زایش هم افزایی است. آیا در شهرآورد هشتاد و سه میتوان شاهد غلبه بر ترس وزایش هم افزایی علیه  یکنواختی بود? باید منتظر ماند و دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.