روحانی از ماست…

خبر پارسی – دکتر فیض اله منصوری – قریب پنج ماه از شروع دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی می گذرد اگر چه خاستگاه وی و طرفداران انتخاباتی ایشان نشان دهنده اهداف و راهبردهای نامبرده بود،امادرگیری رئیس جمهور در مسایل سیاست خارجی و اقتصاد داخلی باعث دل نگرانی هایی در جمع دوستداران او در داخل کشور شده بود.

 رسانه ای نبودن روحانی و پوشیده ماندن افکار وی در زمینه سیاست داخلی و بخصوص نقش دانشگاهها و تشکل های علمی و سیاسی دانشگاهی این سوال را برای عده زیادی از طیف حامیان انتخاباتی نامبرده ایجاد کرده بود که آیا روحانی با ماست؟سخنرانی آقای دکتر روحانی (اینجا) در جمع روسای دانشگاهها و پارک های علم و فناوری جوابی صریح به دغدغه این دوستان بود«آری روحانی از ماست،آری روحانی با ماست». این سخنان دکتر روحانی نشان داد که او بخوبی واقف است که همچون همیشه و در نیم قرن اخیر دانشگاهها در غیاب احزاب قوی،شکل دهنده و پشتیبان تحولات اجتماعی و جایی است که براحتی قابل اشغال نیست.دانشگاه مکانی است که علم فرا گرفته می شود و تفکر علمی و تفکر منطقی را نمی توان به بهانه شرایط و…از دانشگاهها گرفت  حتی اگر اجازه بروز پیدا نکند.اجازه بروز حاصل فکر و اندیشه در سال های اخیر گرفته شده تا جایی که روحانی را وادار می کند،بگوید: چرا دانشگاهها ساکتند،اساتید و دانشگاه باید فریاد بزند.وی مجبور می شود بگوید: چرا عدهای بی سواد حرف بزنند ولی دانشگاهیان سکوت کنند؟روحانی مجبور می شود به عدم تحقیق در علوم انسانی ،خط قرمزهای ساختگی و شک بیش از حد به همدیگر انتقاد کند.روحانی مجبور می شود فریاد بر آورد «برخی چه کاره اند که خود را متولی همه چیز می دانند»روحانی می داند که دانشگاه راه حل است نه مسئله و این را به کسانی می گوید که تجاهل می کنند.روحانی می داند که؛ داغ نگه داشتن تنور شک و اتهام وماندن در گذشته ای که در بسیاری جهات یاد آور تلخکامی است به نفع کشور و اتحاد و انسجام ملی نیست و یادآوری می کند که: پیامبر خانه سرسخت ترین دشمنانش را خانه امن قرار داد.آشتی ملی و آتش بس ملی راهی است که مدت هاست عقلای قوم به آن رسیده اند و اگر تندروها بگذارند بیشترین سود و کمترین آسیب را دارد.روحانی از دخالت های بی جا درحوزه اجرا آزرده است ومی گوید: بگذارید وزیر علوم به وظایفش عمل کند.روحانی می داند که بدنه  قوی پشتیبان او ،حاضرند هزینه پشتیبانی را پرداخت نمایند و نیز کسانی که حاضرند آگاهانه از آرمان اعتدال صلح و دوستی پشتیبانی کنند دانشگاه و دانشگاهیان هستند و قول می دهد که «به هر آنچه در مورد دانشگاه گفته ایم پایبندیم».و اما پیغام نا نوشته دانشگاهیان به رییس جمهور محترم :ما پشتیبانی از روش ها و هدف ها ی اعتدالی شما را فریاد می زنیم و از شما نیز انتظار داریم در مسئوولیت خطیر خود درتغییر و عبور از تندروی های ٨ ساله از حداکثر اختیارات خود استفاده کنید و توصیه ها و تهدیدها وایجادمزاحمت ها، باعث کندی پیشرفت اعتدال نشود و همچنان ارتباط خود را با بدنه اجتماعی فعال دانشگاهیان حفظ فرمایید.

7 دیدگاه برای “روحانی از ماست…

  1. دکتر فیض ا… عزیز
    به عمل کار براید به سخنرانی! نیست
    ما که تا به حال معنایی از اعتدال جز محافظه کاری -و دیگر هیچ- دستگیرمان نشد.
    اگر قرار است همه ی همت خود را مصروف بالا کشیدن شیخ حسن عزیزی بنماییم که عملکرد وزیر بهداشتش در این دانشگاه به ادامه و تقویت ریاست فردی بینجامد که ضمن دهن کجی تمام به همه ی امید هامان به تغییر محتوایی در دانشگاه به لابی گری هایش برای ابقا مجدد سرعت و شدت دو چندانی -خصوصا در دو هفته ی گذشته و در تهران-بخشیده و در دل به همه ی تدبیر های بی تدبیری دولت قهقهه میزند پس بگذار تا ما هم بگذاریم و بگذریم و حسن بماند و حوضش و البته به ظاهر حامیانی مزور و معتدل مزاج گشته ی به روز حادثه غائب و شاید در لشکر مخالفان!

  2. مطلب خیلی خوبی بود.
    متاسفانه هنوز ریئسان خیلی از دانشگاه ها حتی توی شیراز از احمدی نژادی هاییی هستن که دانشگاه ها رو نابود کردن.
    امیدوارم این شرایط زودتر عوض بشه…

  3. خدمت دکتر منصوری باید عرض کنم که ای کاش یک نفر پیدا می شد در آن جمع و می گفت جناب دکتر روحانی اساتید با سواد یا رفته اند یا اگر هم مانده اند ساکت شده اند . چه انتظاری دارید ؟ ای کاش یک مرد این را گفته بود .

  4.  با سلام اینکه روحانی از ماست که شکی نیست همه میدانند که رای روحانی از کدام سو امد هرچند تجاهل کنند ولی اینکه با ماست باید قویتر و در عمل نشان دهد.مماشات با مدیرانی که ٨سال بر گرده دانشگاهها نشستند و ترک تازی کردند نه با اصلاح سازگار است نه با عقلانیت نه با تدبیر نه با امید.

  5. با سلام
    نیاز به زمان دارد ولی شرایط بعد از انتخابات مجلس خیلی فرق خواهد کرد
    به قول قدیمیا اسه اسه بیا تا گربه شاخت نزنه
    منظورم نمایندگان هستند که مانع این جابجایی ها می شوند
    خیلی از تندروها هستند که ماندند مثل ریس فرهنگ و ارشاد و …………

    1. جواب به دوست عزیز ک ر :تعویض مدیران از اختیارات دولت است و ربطی به مجلس ندارد.البته رییس جمهوری که تو مصاحبه زنده خودش بمونه کارش خیلی مشکله.

  6. دوستان عزیز چرا مدعی طرفداری از آقای روحانی هستید ولی چوب لای چرخ انسانهای دوستدار ایشان در استان میگذارید تقوا داشته باشید برادران
    بیایید دست به دست هم دهیم به مهر استان خود را کنیم آباد
    پیشنهاد میکنم به دلیل توانمندی بالا مدیریت عالی همسویی سه آتشه ی یک شبه !با دولت راستگویان وسوابق درخشان مبارزاتی خصوصا در دوره ی ۸ ساله ی دفاع مقدس و انجام تمام و کمال تکلیف شرعی در آن روزا !! آقای دکتر ایمانیه با حفظ سمت !به فرمانداری شیراز منصوب شوند تا بتوانند همه ی وظایف استانداری!!! را به احسن وجه انجام دهند. شیراز ی اصیل هم هستند.در ضمن اینطوری شما و ما هم به ادامه ی انجام تکلیف شرعی به ایشان کمک کرده ایم و دل مومنی عاشق خدمت را هم شاد کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.