رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: فارس توان افزایش صادرات محصولات کشاورزی به روسیه را دارد

خبر پارسی – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه  استان فارس  توان افزایش صادرات محصولات کشاورزی  به روسیه را دارد گفت: کشور روسیه  بازار خوبی برای خرید محصولات با کیفیت استان فارس را دارد لیکن صادرات آنها به روسیه نیازمند بستر سازی است .
دکتر محمد مهدی قاسمی ،کیفیت محصولات کشاورزی ، باغی و غذایی استان فارس  را مناسب توصیف کرد و افزود : این استان آمادگی لازم برای صادرات انواع  محصولات مازاد مصرف  به روسیه را دارد.
این مقام مسئول  به محدودیت‌های ایجاد شده در واردات میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا به  روسیه که اخیراً اعمال گردیده است اشاره کرد و افزود: استان فارس که یکی از بزرگترین تولید کنندگان  بخش کشاورزی ایران ومنطقه است می‌تواند بخشی از تولیدات  مازادخود را به روسیه صادر نماید. چرا که مقامات روسی طی نامه‌ای فهرست نیازمندی‌های غذایی و کشاورزی خود را در قالب بیش از ۶۰ نوع محصول مختلف به ایران اعلام کرده اند.
وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار و حمایت از تولید باید صادرات داشته باشیم گفت: فارس سالانه بیش از ۲۰۰میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی  داشته است  که از رو ند رو به رشدی برخوردار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با وجودی که استان پهناور فارس از لحاظ اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک  قرار دارد اما چالش اصلی فعالیت های اقتصادی بخش کشاورزی در فارس آب است و ما اکنون نیازمند برنامه ریزی و اقدامات اجرایی گسترده برای صیانت از باقیمانده منابع آبی خود هستیم.
قاسمی  با اشاره به اینکه  ارتقا بهره وری در استفاده از منابع محدود آب برای استان بسیار حیاتی است  افزود:: با توجه به شرایط و توانمندی های تولیدی که در فارس  وجود دارد باید محصولات کشاورزی را که از مزیت خوبی برای تولید بر خوردار هستند افزایش دهیم
این مقام مسئول اظهار داشت : در راستای صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور، در شش ماهه  نخست سال بیش از۱۷۰ هزار  تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر۱۱۲ میلیون  دلار از استان  فارس به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از لحاظ وزنی ۸٫۵ درصد و از لحاظ ارزشی سه درصد افزایش داشته است.
قاسمی،تنوع و کیفیت بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، کیفیت مناسب محصولات ، ثبات ارزش ارز، حضور در نمایشگاه‌های کشورهای هدف برای معرفی توانمندی‌های صادراتی و … را  از عوامل  مهم دررشد صادرات محصولات کشاورزی استان فارس به خارج از کشور برشمرد .

1 دیدگاه برای “رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: فارس توان افزایش صادرات محصولات کشاورزی به روسیه را دارد

  1. به خدا فارس توان افزایش صادرات کشاورزی به استانهای مجاور را هم ندارد از بس برای خود شیرینی هر روز آمار تولید محصولات کشاورزی را بالا بردید آب وخاک این استان را نابود کردیدتا سایر استانها اعتبارات صنعتی را جذب کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.