رئیس جمهور خبر داد:تصمیمی برای تغییر کابینه نداریم/ اجرای ۹۲ طرح با اعتبار ۹۵۳ میلیارد تومان در استان فارس

خبر پارسی -رییس جمهوری در نشستی با خبرنگاران در شیراز تصریح کرد که کلید اصلی توسعه در همه استانها، حضور قدرتمند و فعال مردم و کارآفرینان در صحنه اقتصاد است و دولت نیز باید به تقویت این فرایند کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه گفت: دولت مصمم به توسعه بیش از پیش استان فارس است و در جریان این سفر برای اجرای ۹۲ طرح بزرگ در استان فارس، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که تمامی این طرح ها نیز طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تکمیل می شوند.
رییس جمهوری به طرحهای گسترده دولت در استان فارس اشاره کرد و افزود: استان فارس در زمینه آب و محیط زیست با مشکلات زیادی مواجه است و تامین آب مورد نیاز استان به سرمایه زیادی نیاز دارد و البته در جریان این سفر تصمیمات خوبی برای تکمیل برخی سدها اتخاذ شد.
دکتر روحانی در عین حال مجددا اشاره کرد برای اینکه پریشان و بختگان از این وضعیت خارج شوند، باید کارهای زیادی انجام گیرد و همه باید برای احیای این تالاب ها و دریاچه ها به میدان بیایند.
رییس جمهوری به اهمیت بهره برداری از معادن در مسیر توسعه استان اشاره کرد و گفت : قرار شد با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست ، راههای بهره برداری از معادن وسیع منطقه بهرام گور بررسی شود به گونه ای که به محیط زیست نیز لطمه ای نخورد.
دکتر روحانی از اجرای طرح های مجتمع آلومینیوم ، پتروشیمی فارس ، نیروگاه سیکل ترکیبی و حل و فصل مشکلات زیست محیطی فاز دوم پالایشگاه شیرازدر کنار اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش صنعت و تشویق بانکها به تامین اعتبار پروژه ها ، به عنوان بخشهایی از طرح های گسترده برای تقویت بخش صنعت استان نام برد.
رییس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فکت شیت مذاکرات گفت: فکت شیت ما قبل از آمریکا منتشر شد. یکساعت قبل از انتشار بیانیه لوزان، خبرگزاری های ایران فکت شیت را منتشر کردند و خارجی ها نیز آن را بازانتشار دادند. ما نظراتمان را به صراحت گفته ایم.
رییس جمهوری همچنین در جواب پرسشی به بازدید خود از تخت جمشید اشاره کرد و گفت : تخت جمشید به خوبی نشان می دهد که ملت ایران ملتی پیشرو در علم و فناوری بوده و پیام تخت جمشید به جهانیان این است که ملت ایران هر قدمی که بخواهد در هر عرصه ای بردارد، می تواند.
رییس جمهوری در پاسخ سوالی درباره راههای رفع مشکلات برخی کارخانه هایی که در استان با مشکل مواجه اند ، گفت: مشکل کارخانه هایی که با سرمایه در گردش مواجه اند حل خواهد شد و از استاندار هم می خواهم مسایل کارخانه های استان را بررسی و گزارش دهد.
دکتر روحانی همچنین در خصوص سوالی درباره تلاشهای وزیر خارجه در عرصه مذاکرات و ترمیم کابینه گفت:کابینه، وزیران فعال زیادی دارد که در حال تلاش هستند اما در عین حال اگر کابینه زمانی نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می دهیم که البته اکنون تصمیمی دراین باره نداریم.
رییس جمهوری با برشمردن اقدامات گسترده دولت ، گفت: مردم با هشیاری، دقت و چشمان تیزبین مذاکرات را دنبال می کنند و البته همه وزرا در بخشهای مختلف بهداشت، کشاورزی ، صنعت ، مخابرات، انرژی و بازرگانی در حال خدمت رسانی و تلاش هستند.
دکتر روحانی افزود:همان طور که دانشمندان هسته ای و دیگر دانشمندان ایرانی درحال افتخارآفرینی برای کشور هستند ، دیپلماتها هم به همان اندازه افتخار آفریده اند.
رییس جمهوری با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در ایران گفت:هیچ زمانی بعد از انقلاب به اندازه امروز، انبارهای کالاهای اساسی ما به این میزان پر نبوده ست و این درحالی است که وقتی دولت را تحویل گرفتم در برخی از استانها، انبارها فقط برای سه روز موجودی گندم داشتند.
دکتر روحانی در همین ارتباط به طرحهای گسترده دولت در بخش استحصال و صرفه جویی آب در کشور اشاره کرد و گفت دولت در این عرصه، طی فعالیت چهار ساله خود ۱۰ میلیارد دلار هزینه می کند.
رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی به موضوع اهمیت استفاده از کالاهای ساخت داخل برای تقویت روند توسعه کشور اشاره کرد و اظهارداشت: باید همه ما به سمت استفاده از کالاهای ساخت داخل گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.