خیابان هایی شبیه پارکینگ عمومی!

خبر پارسی – مستانه مرتب – محال است تا به حال هیچکدام از مسئولین شهر از خیابان های آشفته ای مثل معالی آباد عبور نکرده باشند و وضعیت نابسامان آن را از نزدیک ندیده باشند.

IMG-20140728-WA0001

هر روز بر تعداد مجتمع های تجاری و در نتیجه جمعیت عابر و ترافیک افزوده می شود اما خیابان همچنان همان خیابان سال های دور است!در اردیبهشت گذشته فرمانده نیروی انتظامی فارس،فرمانده پلیس راهور استان و مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز از ترافیک این خیابان بازدید کردند و مقرر شد اصلاحاتی جدی در آن صورت بگیرد و اکیپ های پلیس راهور در آن مستقر شوند و تخلفات رانندگی مثل پارک های غیر مجاز که معالی آباد را شبیه یک پارکینگ عمومی بی نظم کرده جدی گرفته شود اما تا حالا هیچ تغییری مشاهده نشده است.

IMG-20140728-WA0000

جمعیت معالی آباد هیچ هماهنگی با عرض خیابان و ساخت آن ندارد و به دلیل نبودن پارکینگ کافی و تخلفات فراوان مردم این منطقه را کلافه کرده است. ساکنین معالی آباد مدعی هستند که مدتهاست اثری از پلیس راهنمایی و رانندگی در این خیابان ندیده اند،گویی ورود آنها به این خیابان به فراموشی سپرده شده و جسارت متخلفان به جایی رسیده که حتی از پیاده رو ها برای پارک کردن استفاده می کنند و مزاحم رفت و آمد عابرین پیاده می شوند.گاهی ماشین ها در دو یا حتی سه ردیف پارک می کنند و تردد در خیابان را به شدت با مشکل روبرو می سازند اما دریغ از نیروی قانونی که به آنها تذکر دهد!آیا می توان باور کرد که پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ اطلاعی از وضعیت اسف بار این خیابان مهم ندارد؟! درست است که کاهش ترافیک در شهر بیش از همه در گرو رفتارهای ترافیکی شهروندان است اما آیا فرهنگ سازی لازم انجام می شود؟ و آیا در صورت بروز این همه تخلف که روزانه می توان بیش از صد مورد از آن در این خیابان را شمرد،نباید پی گیری و برخورد شود؟البته اکثر متخلفان معتقدند کمبود جای پارک و نبود پارکینگ آنها را به تخلف وادار می کند اما ضعف فرهنگی و راحت طلبی شهروندان در این قضیه بی تاثیر نیست.

IMG-20140728-WA0003

این مشکل در خیابان های دیگری مثل اردیبهشت(بخصوص از ورودی ملاصدرا)، بالای زیرگذر زند در قسمت بعد از ورودی بازار وکیل و حد فاصل چهارراه حافظیه تا ادبیات و …. هم به چشم می خورد که باعث زشتی منظره شهر می شود مخصوصا حد فاصل ادبیات تا حافظیه که یک مکان توریستی است و در وعده ها قرار بود برنامه های دیگری برای آن اجرا شود اما اکنون تبدیل به پارکینگ کارمندان ادارات آن منطقه شده است و برای بسیاری از مردم و توریست ها وجود چنین منظره ای جای سوال دارد.

20140727_183047

متاسفانه در شهر ما همه پروژه ها با تنبلی و کندی خاصی دنبال می شود و متاسفانه برای هر کم کاری بهانه ای هم موجود است!شاید اخیرا شهرداری فعالیت هایی در عرصه زیباسازی و عمران شهر انجام داده باشد اما در خیابان هایی که ماشین ها با بی نظمی و بی قانونی تلنبار شده اند و سیستم عصبی مردم تحت فشار است،گل ها و گلدان های وسط بلوار و کنار خیابان کمتر به چشم می آید و از دید دیگران اهمیت کمتری هم دارد.این بی قاعده بودن شایسته نام شیراز و شهرتش نیست. سال ۱۳۹۱ از سوی شهرداری شیراز وعده داده شد که مشکل کمبود پارکینگ ها کاملا حل شود اما همچنان این معضل به قوت خود در برخی مناطق باقی است چون بعضی پارکینگ ها فصلی هستند یا یک زمین بی حفاظ و بی امنیت است که راننده ترجیح می دهد کنار خیابان ماشینش را پارک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.