تَکرار امید در شهر راز/ شیراز ۱۴۰۰ دیدنی می شود؟

خبر پارسی – وقتی در اردیبهشت ۱۳۹۵ علی اکبری به عنوان آخرین باز مانده لیست امید از حوزه انتخابیه شهر شیراز وارد مجلس شورای اسلامی شد،باور پیروزی لیست امید برای انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز در اردیبهشت ۱۳۹۶ دور از ذهن نبود.

در حالی که همه نگاهها معطوف به انتخابات ریاست جمهوری بود،شورای اصلاح‌طلبان استان فارس،در ۵۴ جلسه نفس گیر و طولانی کاندیداهای شورای شهر شیراز را یکی یکی انتخاب و سپس خط می زد! شاید تقدیر این بود که جلسه ۵۵ این شورا که از قضا با کد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری هم شماره بود منتهی به انتخاب فهرست نهایی لیست امید شود.

انتشار فهرست اولیه لیست امید از ناحیه این شورا انتقادات فراوانی را به همراه داشت تا سرانجام علیرضا قائدیان نایب رئیس شورا در یک نشست خبری اسامی ۱۳ کاندیدای اصلاح طلب را به عنوان لیست امید اعلام کرد و گفت: شاخصه‌های کمی و کیفی مشخصی برای پایش و ارزیابی افراد متقاضی، مشخص شده بود.

تعلق خاطر به مشی اصلاح‌طلبی، باورمندی به اصلاحات، پاکدستی و سابقه روشن و البته تخصص، در این شاخص‌ها دیده شد.

او گفت: در بخش کمی مسائلی نظیر تحصیلات، سوابق مدیریتی و فعالیت‌های تشکیلاتی و تخصص افراد و در بخش کیفی نیز، خوداظهاری متقاضیان در قالب مصاحبه، مد نظر قرار گرفته و ارزیابی‌ها انجام شد.

به گفته قائدیان لیست امید افراد را در طیف‌های مختلف سنی و جنسی در برگرفته و به تخصص، تعهد و مشی‌اصلاح‌طلبی افراد نگاهی ویژه داشت.

به گزارش خبر پارسی در حالی که انتشار فهرست لیست امید انتقادات زیادی را به این لیست وارد کرد اما اعلام حمایت رئیس دولت اصلاحات از لیست امید در سراسر کشور ورق را به نفع آنها برگرداند و بر خلاف قهر برخی از به اصطلاح هواخواهان اصلاحات در شیراز،موجی از حمایت های مردمی به سوی لیست امید گسیل شد و مردم در اغلب حوزه ها لیست امید شیراز را در گوشی های خود جست و جو می کردند تا به ندای سید اصلاحات لبیک گویند.

با پایان رای گیری همه نگاهها به فرمانداری شیراز بود تا مشخص شود آیا یک بار دیگر امید در اردیبهشت شیراز تَکرار می شود؟سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان از لیست ۱۳ نفره لیست امید شیراز ۱۲ نفر وارد شورا شدند و یک نفر به عنوان علی البدل انتخاب شد.

براساس آخرین آراء سید احمدرضا دستغیب با ۱۰۱ هزار و ۱۱۸ رای، لیلا دومان با ۹۰ هزار و ۱۳۰ رای، سید عبدالرزاق موسوی با  ۷۸ هزار و ۱۴۲ رای، نوذر امامی با ۷۷ هزار و ۶۴۱ رای، سیروس پاکفطرت با ۷۵ هزار و ۵۱۱ رای، سولماز دهقانی با ۷۱ هزار و ۶۲۸ رای، ابراهیم صبوری با ۶۷ هزار و ۶۵۱ رای، نواب قائدی با ۶۶۲۶۲ رای، علی ناصری با ۶۴ هزار و ۴۴۹ رای، قاسم مقیمی با ۶۲ هزار و ۳۸۹ رای، سینا بنی‌زمانی با ۶۲ هزار و ۳۱۴ رای،  احمد تنوری با ۶۱ هزار رای و مهدی حاجتی با ۵۹ هزار و ۵۴ رای به عنوان عضو اصلی شورای پنجم شیراز انتخاب شده‌اند.

همچنین  سعید نظری با ۵۴ هزار و ۹۲۹ ، علی راستگو با ۴۳ هزار و ۶۱۴ رای،   محمدتقی تذروی با ۴۱ هزار و ۴۳۵ رای، سید کمال پاک‌فطرت با ۴۱ هزار و ۲۸۹ رای، محمدرضا هاجری با ۳۸ هزار و ۷۹۴ رای و  رضا محمدیان با ۳۴ هزار و ۶۰۴ رای و زهرا یقطین به عنوان علی‌البدل برگزیده شده‌اند.

نکته جالب در انتخابات یاد شده رای نیاورد همه اعضای شورای چهارم شهر شیراز بود که تغییر شهردار شهر را نیز به دنبال دارد.شهرداری که برای ساخت پل های زیاد و بی ضابطه در شهر مورد انتقاد مردم قرار دارد و به طعنه نام پاک فطرت را پل فطرت خطاب می کنند!

از دیگر نکات جالب این انتخابات شکست مفتضحانه کاندیداهایی بود که فقط بر روی پشت بام های شهر تبلیغ نکرده بودند!

شکست تاریخی اصولگرایان شیراز در انتخابات شورای شهر یک نه بزرگ به برنامه نداشته آنها برای شهر شیراز در ۱۴ سال گذشته بود.شهری که اصولگرایان با نماد گل تحویل گرفتند و در بدترین حالت آن را به اصلاح طلبان تحویل دادند.شیراز در هنگام تحویل خود به اصلاح طلبان یک شهر خسته است.آیا شیراز دوباره شهر “امید” می شود؟ تجربه تاریخی عملکرد اصلاح طلبان می گوید آنها مردم را “امید”وار نگه می دارند. شیراز ۱۴۰۰ شیرازی که اصلاح طلبان تحویل مردم می دهند،باید دیدنی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.