بهجت حقیقی: امسال دو هزار تن محصولات کشاورزی از فارس صادر شده است

خبرپارسی – رئیس سازمان تعاون روستایی فارس از صادرات دو هزار تن محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان فارس خبر داد .

احد بهجت‌حقیقی یکشنبه ۲۲ مهر در یک نشست خبری با تاکید براینکه خرید تضمینی را نمی‌توان یک افتخار برای دولت محسوب کرد زیرا ضرر و زیان زیادی متوجه کشاورزان می‌کند، گفت: کشاوز زمانی ترغیب به ورود و تعامل با دولت برای خرید تضمینی می شود که کیفیت محصول پایین باشد.

بهجت حقیقی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای بهبود شرایط کشت و معیشت کشاورزان معطوف است، افزود: باید قبل از بروز مشکل در عرضه محصولات، میزان تفاضا را پیش بینی کرد .

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به نوسان قیمت محصولات مختلف زراعی و باغی طی ماه‌های اخیر، تصریح کرد: دولت به جای ورود به تمام مسائل باید بخش خصوصی را توانمند و حمایت کند.

بهجت حقیقی ادامه داد: اقتصاد زمانی موفق خواهد شد که اولویتش با صادرات باشد که در این راستا در سال ٩٧ با تمهیداتی که اندیشیده شده تلاش خواهیم کرد تا هم کشاورزان درآمد خوبی داشته باشند و هم صادرات محصولات آنها افزیش یابد .

او با قبول این مشکل که فضای سردخانه ای در فارس به شدت دچار نواقص است و سردخانه داران دچار دشواری هستند، گفت: علی رغم تمام مشکلات، محصول به موقع وارد سردخانه نمی شود، اگرچه انبار محصولات در اختیار تعاونی روستایی استان فارس برای خریدهای توافقی مناسب است و تا پایان امسال این انبارها به لحاظ فنی ساماندهی خواهد شد.

وی همچنین به صادرات دو هزار تن محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به حادث شدن خشکسالی های متوالی طی سال های گذشته، یکی از اقدامات تعاونی های کشاورزی در فارس در سال ٩٧ را بر بهبود و تقویت شرایط تولید و افزایش سود تولید کننده از سهم صادرات گذاشته ایم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی در شش ماهه اول امسال در قالب خرید توافقی از باغداران فارس خریداری شده است، گفت: انگور، لیموترش، هندوانه، شلیل، سیب و سبزی و صیفی جزو این محصولات بوده که با هدف حذف واسطه‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه هم اینک بالغ بر سه هزار نفر در تعاونی های روستایی مشغول به کار هستند، گفت: اشتغال به کار این تعداد نیرو نشان از این است که تعاونی های روستایی بخش قابل توجهی از اشتغال استان را تامین کرده است.

بهجت حقیقی به توزیع ٢٣ تن بذر گلرنگ بین کشاورزان استان برای کشت پاییزه اشاره و عنوان کرد: یکی از کشت‌های اولویت دار امسال گلرنگ است؛ در این راستا با توزیع سه نوع بذر گواهی شده تلاش خواهیم کرد تا سطح زیر کشت این محصول را به همراه بذر بهاره به بیش از دو هزار تن برسانیم .

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس همچنین از توزیع گوشت قرمز توسط شبکه تعاونی روستایی طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: این مهم به دستور سازمان مرکزی در حال بررسی است و پس از نهایی شدن، استان‌های فارس و اصفهان اقدام به توزیع گوشت قرمز خواهند کرد

احد بهجت حقیقی افزود: سازمان تعاون روستایی استان فارس با هدف توسعه فعالیت‌ها برمبنای رشد علم و بهره‌گیری از دانش روز تفاهمنامه‌هایی با دانشکده کشاورزی شیراز، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان فارس منعقد کرده یا در حال انعقاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.