برگزاری اجلاس شهرهای تاریخی جهان در ترکیه با حضور شهردار شیراز

خبرپارسی – شهردار شیراز برای شرکت در شانزدهمین اجلاس اتحادیه ی شهرهای تاریخی جهان که در شهر بورسا برگزار می شود عازم ترکیه شد

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز با هدف حضور در شانزدهمین اجلاس جهانی اتحادیه‌ی شهرهای تاریخی جهان بامداد پنجشنبه ۱۵ شهریور عازم بورسای ترکیه شد.

اتحادیه‌ی شهرهای تاریخی جهان متشکل از ۱۱۶ شهر از کلانشهرهای جهان است و شانزدهمین اجلاس جهانی اتحادیه‌ی شهرهای تاریخی از هفتم تا نهم سپتامبر ۲۰۱۸ به میزبانی ترکیه و در شهر بورسای برگزار می‌شود و شهردار شیراز نیز به‌عنوان یکی از سخنرانان این اجلاس پیرامون “نقش دولت‌های محلی در حفظ تنوع و هویت فرهنگی” سخنرانی خواهد داشت.

گفتنی است شهر شیراز کاندیدای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه‌ی شهرهای تاریخی جهان و همچنین کاندیدای میزبانی هفدهمین اجلاس این اتحادیه است که سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد .

علاوه بر شیراز ۷ شهر کازان روسیه، بلرت استرالیا، اودسا اوکراین، چنگدو چین، تاینان چین تایپه، الخلیل فلسطین و یزد ایران کاندیدای میزبانی هفدهمین اجلاس هستند که انتخاب محل برگزاری بر اساس رأی اعضای هیئت مدیره انجام می‌شود.

شهرداری شیراز تلاش می‌کند تا با استفاده بهینه از حضور در این برنامه علاوه بر شناساندن جاذبه‌‌ها و فرهنگ شیراز، در حاشیه این اجلاس مذاکرات و رایزنی‌هایی نیز با شهرهای تاریخی جهان داشته باشد که به توسعه صنعت توریسم و رشد اقتصادی این شهر خواهد انجامید .

اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از سال ۱۹۸۷ با هدف تحقق صلح پایدار جهانی و حفظ میراث فرهنگی و مشترکات تاریخی اعضا آغاز به کار کرد؛ دبیرخانه دائم این اتحادیه در کیوتوی ژاپن قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.