باز هم زنان بیشترین قربانیان هستند!/زنان عابر پیاده بیشترین قربانیان تصادفات شهری در شیراز

خبر پارسی – پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی ،چالش ها و راهکارهای پیش رو ۶ و ۷ اسفند ماه در شیراز برگزار می شود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس با بیان این مطلب گفت:این سمینار با محوریت “ایمنی در عابرین پیاده”اهمیت توجه به عابران پیاده را بررسی می کند.

دکتر سید تقی حیدری افزود:رویکرد سلامت محور در ایمنی عابرین پیاده شامل خط کشی خیابان ها،پل های عابر پیاده،طراحی شهر ایمن برای عابرین شامل ایمن سازی حاشیه مدارس،بیمارستان ها و سایر اماکن عمومی،مداخلات موثر و نقش علائم و تجهیزات در ایمنی عابران پیاده،عوامل خطر مصدومیت های ترافیکی عابران پیاده و موانع برون شهری عابرین پیاده از جمله محور های این سمینار است.

رئیس سمینار یادآور شد:تا کنون بیش از ۵۰مقاله به دبیرخانه سمینار رسیده و علاقمندان تا ۲۰ دی ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند؛امسال برای نخستین بار فراخوان عکس و فیلم نیز به صورت مسابقه با محوریت ایمنی هابرین پیاه برگزار می شود.

دکتر حیدری گفت:طبق آمار موجود بیشترین زنانی که در حوادث ترافیکی استان فوت می شوند عابرین پیاده هستند،این امر در تصادفات شهری ۲/۶۱ درصد زنانی که بر اثر تصادفات فوت شده اند را شامل می شود به طوری که ۲۵/۵ درصد نیز سرنشین و راننده سواری و ۲/۱۲ درصد هم سرنشین موتور هستند.

وی افزود: در مردان نیز ۳/۳۶ درصد فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی در استان مربوط به عابرین پیاده،۷/۴۰ درصد موتور سواران و ۴/۱۷ در صد هم سرنشین سواری هستند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس عنوان کرد : طبق آمار موجود سال گذشته یک هزار و ۶۸۸ نفر در فارس بر اثر تصادف فوت شده اند که ۳۳۵ نفر زن  و یک هزار و ۳۵۳ نفر مرد بوده اند.دکتر حیدری گفت:در تصادفات جاده نیز ۲/۷۴درصد زنانی که فوت می شوند سرنشین و یا راننده سواری،۸/۱۰درصد سرنشین وانت بار و ۸/۲درصد نیز سرنشین موتور سیکلت بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.