الله کرم «اردوکشی خیابانی» را از سر می گیرد؟

کسانی که تا دیروز به چوب عدم بصیرت، دیگران را می‌نواختند، بازهم فراموش کردند عتاب رهبری را درباره ممنوعیت اردوکشی خیابانی.

الف در ادامه نوشت: ظاهرا بعضی‌ها قصد دارند تا از کسوت استادی خارج شده و دوباره در قامت یک نیروی «کف خیابانی» ظاهرا شوند. حسین الله کرم که در دوران احمدی‌نژاد به کسوت استادی در آمد این روزها ظاهرا قصد دارد تا دوباره به نقشش در دوران اصلاحات باز گردد. الله کرم در گفت‌وگو با فارس صراحتا روحانی را تهدید می‌کند که در صورت اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت اکبر هاشمی رفسنجانی باید در انتظار «تظاهرات مردمی» باشد.

این عضو ارشد حزب‌الله، پیش از این هم نشان داده که در سازمان دهی آنچه او «تظاهرات مردمی» می‌نامد تبحر خاصی دارد. اما باید یادآور شد که در کشوری که رهبری آن را مدیریت می‌کند و صراحتا در مذمت «اردوکشی خیابانی» سخن گفته، نباید انتظار داشت که به راحتی «تظاهرات مردمی» راه بیفتد.

مگر اینکه ابتدا پاسخ دهند: «چرا تا به حال به آنها که در این سالها به سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد، دولتش و حامیان دیروز و جداشدگان امروزش انتقاد داشتند این فرصت داده نشد؟» آیا حاضر هستند تا پیش از پایان دولت دهم فرصتی در اختیار مخالفان قرار دهند تا ببینند تظاهرات مردمی در مخالفت با سیاست‌هایی همچون یارانه‌ها، بی‌توجهی و ناتوانی در ساماندهی بازار ارز، سکه، طلا، مسکن، مرغ، برنج، روغن و کره چه اندازه پرشور خواهد شد؟

از این رو باید امیدوار بود شمشیری که پیش از آمدن روحانی بیرون آمده در غلاف شود، تا کشوری که به همت مردم کم کم دارد روی خوشی و آرامش را به خود می‌بیند، به آشوب کشیده نشود. مدلی که این روزها در مصر دیده می‌شود. باید شرایط امروز مصر را به خوبی ببینیم و اجازه ندهیم که تا فضای دو سال آینده کشورمان به مصر امروز بدل شود. کشوری که در آن هر روز مخالفان و موافقان در خیابان بر علیه یکدیگر شعار می‌دهند. یک طرف دفتر حزب طرف مقابل را آتش می‌زند و طرف مقابل سطل‌های زباله را. مهمترین چیزی که باید به آن توجه کرد مشت‌های گره‌ کرده‌ای است که در هوا می‌چرخد و به سمت یکدیگر حواله می‌شود.

مسلما دوستانی که همیشه سعی داشتند از خود چهره ای ولایی به نمایش بگذارند، کسانی که تا دیروز مدعی بودند که یک اشارت رهبری برایشان کفایت می‌کنند، همانها که هیچ کس را غیر از خود در تبعیت از رهبری قبول نداشتند‏، امروز هم باید میزان ولایت‌پذیریشان را نشان داده و از تبدیل شدن ایران به کشوری که سیاستش در کف خیابان رقم می‌خورد جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.