اعتراض رئیس شورای شهر به عدم حضور خبرنگاران در جلسات کمسیون ماده پنج

خبرپارسی – رئیس شورای شهر شیراز گفت: چرا باید جلسات کمیسیون ماده ۵ پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود؟ درصورتی‌که نیاز به شفاف‌سازی و اعلام تصمیمات این کمیسیون به مردم داریم.

سیداحمدرضا دستغیب بعدازظهر امروزشنبه ۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: برخی در مورد شورای پنجم شبهاتی مطرح می‌کردند که این شورا از بیرون و توسط افراد دیگر اداره می‌شود، اما اختلاف‌نظرها و تفاوت آراء نشان می‌دهد که در شورای پنجم لابی صورت نمی‌گیرد و اعضا دارای استقلال فکری و عقیدتی هستند.

 رئیس شورای شهر شیراز در مورد یکی از موضوعات محل اختلاف یعنی «بحث سخنگویی شورای شهر» نیز گفت: طبق آئین‌نامه سخنگوی شورای شهر باید رئیس شورا باشد که این موضوع را تصویب کردیم، موضوعی که ۶ماه در تصویب آن کوتاهی شد.

 دستغیب با بیان اینکه هر جا که لازم باشد اصلاحات را در شورای شهر انجام خواهیم داد، تصریح کرد: آئین‌نامه هیات وزیران در مورد شورا طبق نامه رئیس شورای عالی استان‌ها و فرماندار شیراز لازم‌الاجرا است و ما ملزم به رعایت آن هستیم.

وی همچنین گفت: شورای شهر شیراز تحت تأثیر هیچ فردی نیست و اختلاف‌نظرها نیز طبیعی است، اما ممکن است در برخی موارد احساساتی وجود داشته باشد که بنده از تمام اعضا خواهش می‌کنم که احساسات خود را کنترل کنند.

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران به بحث باغات شیراز اشاره کرد و تاکید کرد: برای شورای شهر باغ‌های شیراز مانند اولاد برای والدین است و به مسئولین هم گفته‌ام اگر شما اجازه سربریدن اولاد خود را می‌دهید، ما نیز اجازه تخریب باغ‌ها و قطع درختان را خواهیم داد.

دستغیب افزود: در بحث تخریب باغ‌ها که مربوط به جلسات کمیسیون ماده ۵ می‌شود، شورای شهر تنها یک رأی دارد و رأی بقیه اعضا نیز در این خصوص تأثیرات خود را دارد، بنابراین نمی‌توان گفت که شورا در خصوص باغ‌ها و مسائل آن رأی نهایی را صادر می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه چرا نباید خبرنگاران در جلسات کمیسیون ماده ۵ حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: چرا باید جلسات کمیسیون ماده ۵ پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود؟ درصورتی‌که نیاز به شفاف‌سازی و اعلام تصمیمات این کمیسیون به مردم داریم.

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین اجلاس هیات رئیسه شورای کلان‌شهرهای کشور در شیراز اشاره کرد و افزود: این گردهمایی ۲۰ اردیبهشت‌ماه و با ۴ کمیته ترافیک و حمل‌ونقل، درآمد پایدار، شهر هوشمند و ساخت‌وساز برگزار خواهد شد.

دستغیب همچنین گفت: روز نهم اردیبهشت‌ماه نیز به مناسبت روز شوراها یک برنامه ویژه خواهیم داشت و طی آن از تمام نمایندگان ادواری فارس در مجلس شورای اسلامی دعوت خواهیم کرد تا در نشستی صمیمی از تجربیات و پتانسیل آنان استفاده کنیم.

وی در مورد برخی از مصوبات شورای شهر نیز گفت: کاهش ۲۵ درصدی عوارض ساخت‌وساز، کمک به دو تیم فوتبال برق و فجر و بجث خواهر خاندگی دو شهر شیراز و نانحینگ چین از جمله مصوبات شورا طی دو هفته گذشته بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.