اعتدال قلب اصلاحات است /پروژه عبورازهاشمی و خاتمی کلید نخورد

خبر پارسی – روحانی بیش از هرکس دیگری می داند که اصلاح طلبان در  پیروزی وی  در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲چه نقش عظیمی داشتندو اصلاح طلبان نیز بر این نکته واقفند که اعتدال نسخه شفا دهنده ی کشور از شر بلاهای وارد شده در دوران قبل از روحانی است.

در چنین شرایطی نقش بزرگان جریان فکری اصلاحات در تدوام حرکت کشور به سوی ثبات نقش غیر قابل انکاری است.

حمایت های آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی از دولت و دعوت این دو رجل سیاسی از همه دلسوزان برای همراهی و همکاری با دولت یازدهم ،می تواند سند راهی باشد برای آنهایی که خود را پرورش یافته در دامان تفکر اصلاح طلبانه می دانند.

تندروها به بهشت نمی روند

شاید یکی از محاسن حضور روحانی در شرایط کنونی بر مسند مدیریت اجرایی کشوربه حاشیه رانده شدن تندروها در هردو جناح سیاسی کشور باشد.

اینک افراطیون جناح راست با رفتار های خاص خود و اتخاذ مشی تند سیاسی درمجلس شورای اسلامی به یک اپوزیسیون حداقلی تبدیل شده اند. اپوزیسیونی که فرجام دلواپسی هایش ازمشی اعتدال دولت ، جداشدن حسابش از اصولگرایان منطقی و میانه رو است.

درشرایطی که تیر این دسته از سیاسیون در لایه های دیگر جامعه نیز همچون مجلس شورای اسلامی به سنگ خورده است وتجمع های به ظاهر خود جوش اما هدایت شده ودرعین حال هدفدار این دسته ، توسط عقلای اردوگاه راست محکوم می شود،باعث شده تا  تندرو ها  برای استشام بوی بهار!!! به دنبال مسیر های دیگری جز بهارستان باشند.

این در شرایطی است که اتفاقات رخ داده در عرصه سیاسی کشور حکایت از این دارد که با نزدیک شدن بزرگان جریان اصلاح طلبی و  اصولگرایان سنتی حساب تندروهای هردو جناح از پیکره ی عقلای جناحین  جدا خواهد.جداشدنی که نتیجه ای جز به حاشیه رفتن فرجام دیگری  ندارد.

پروژه عبورازهاشمی و خاتمی

امروز هاشمی و خاتمی با ایستادگی بر راه امام ، اصول انقلاب اسلامی ، تاکید بر گفتمان اصلاح طلبانه و همچنین همراهی و حمایت از دولت  موجب شده اند تا تحرکات تندروهای جناح راست بیش از هر زمانی نمایان شود.

اگر کفن پوشان دیروز و دلواپسان امروز در دور دوم ریاست جمهوری خاتمی کوچه و خیابان را عرصه مظاهر تندروی های خود کرده بودند،امروز ودر شرایطی که روحانی هنوز به یکمین سالگرد تنفیذحکم ریاست جمهوریش نرسیده است شاهد مانور خشونت این عده در عرصه های مختلف است.

این در شرایطی است که هاشمی و خاتمی بارها با دعوت از عموم مردم برای همراهی با دولت،خواستار ارائه دیدگاه و مطرح کردن انتقادات به دولت در فضایی مشفقانه و محرمانه شده اند.

در واقع رفتارهای سیاسی ومنطقی هاشمی وخاتمی در حمایت از دولت بیش از آنکه به نفع دولت باشد،پرده از ماهیت افراطیونی بر می دارد که در طول ۸ سالی که قدرت اجرایی کشور در دست آنها بودهزینه‌های گزافی  را به مردم و نظام وارد کردند تابه  اعتقاد بسیاری از تحلیلگران و مسبب اصلی بسیاری از  بحران‌های فعلی کشور لقب گیرند.

درواقع مشی سیاسی انتخاب شده توسط هاشمی و خاتمی که تعریف دقیقی از اصلاحات است بیش از هر چیز باعث می شود ملت باید تکلیف خود رابا چنین گروهی را مشخص کند .

گروه هایی که انتخابات سال ۸۸ را فضایی برای کاسبی و تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی را مجالی برای تاجری یافتند.

اما در کنار تمامی این تحلیل ها ،فعالیت گسترده اتاق فکر مخالفان روحانی که با هدف ایجاد بی اعتمادی به شعارها و عملکرد دولت یازدهم انجام می شود،این بیم را بوجود می آورد که بخشی از جامعه به واسطه حمایت های هاشمی و خاتمی از روحانی تئوری عبوراز این دو رجل سیاسی را برنامه ریزی کنند.

درواقع اصلاح طلبان وحامیان دولت تدبیر امید می بایست با تعیین یک استراتژی واحد ،تقویت نقاط اشتراک ،تلاش برای پایین آوردن سطح توقعات جامعه از دولت،سهم خواهی نکردن و… راه را برای به وقوع بستن چنین شیطنت هایی مسدود کنند.چراکه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران تداوم موفقیت های دولت و حرکت کشور در مسیر اعتدال و پیشرفت منوط به حفظ اتحاد و همبستگی نیروهای دلسوز،متعهدو میانه رو دارد.

1 دیدگاه برای “اعتدال قلب اصلاحات است /پروژه عبورازهاشمی و خاتمی کلید نخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.