استاندار فارس: راهنماییان گردشگری سفیران صادق در انتقال پیام مردم ایران به جهان باشند

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: راهنماییان گردشگری می‌توانند سفیر صادق و بسیار اثرگذار در انتقال پیام مردم ایران به مردم سراسر جهان باشند .

عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ٢ اسفند در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگوی ایران در تالار حافظ شیراز بیان کرد: امروز برای رونق اقتصادی تنها تاکید بر منابع کشاورزی کافی نیست بلکه با استفاده از آثار و اماکن‌های تاریخی، باستانی، فرهنگی و منابع ادبی می‌توان بهره لازم را برد .

وی افزود:  ایران اسلامی دارای منابع سرشار و عظیم فرهنگی، تاریخی و گردشگری است که با تکیه بر آنها می‌توان فرهنگ غنی و ایرانی اسلامی را تعالی بخشید .

استاندار فارس با بیان اینکه فرهنگ ایرانی متاثر از تلاش و اندیشه و فکر در طول تاریخ این مرز و بوم است و جزء داشته‌هایی است که در طول تاریخ برآن بالیده‌ایم، تاکید کرد: باید انتقال دهنده اندیشه و تفکر گذشتگان به دیگر مردم جهان باشیم .

رحیمی خاطرنشان کرد: راهنماییان گردشگری می‌توانند سفیر صادق و بسیار اثرگذار در انتقال پیام مردم ایران به مردم سراسر جهان باشند .

وی با بیان اینکه گفت و گوی منجر به شناخت جوامع از یکدیگر، مانع تعارض است، خطاب به راهنماییان گردشگری گفت: راهنماییان گردشگری بعنوان سفیران صلح و دوستی انتقال دهنده ارزش‌های مادی و معنوی هستند و میتوانند جهانی مسالمت‌آمیزتر از آنچه که امروز هست را رقم بزنند .

رحیمی همچنین نقش راهنمائیان گردشگری در گردشگری پایدار یادآود شد و گفت: صنعت گردشگری بعنوان صنعت سبز به دنبال صلح و آرامش اشتعال زیادی را ایجاد  می‌کند و تسهیل کننده رونق اقتصادی خواهد بود .

وی اظهار کرد: حضور راهنمایان گردشگری در شهر ادب و فرهنگ نشانگر همین موضوع است و این نشست منجر به فعالیت و رونق صنعت گردشگری خواهد شد .

استاندار فارس یادآور شد: انتظار چنین گردهمایی‌هایی، اثر بخش بر زندگی و معیشت مردم باشد که این امر قطعا شدنی است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وسعت ١٢٢ هزار کیلومتری استان، خاطرنشان کرد: فارس با ٢٩ شهرستان از نظر تنوع آب و هوایی دارای چهار فصل است به همین دلیل مقصد گردشگری داخلی و خارجی برای تمام سال محسوب می‌شود .

مصیبت امیری افزود: فارس دارای سه هزار اثر ثبت شده ملی است که ١٢ اثر آن در فهرست ثبت جهانی نیز وجود دارد. اخیرا محور ساسانی در شهرستان فیروزآباد به مجموع آثار جهانی اضافه شد .

وی با بیان اینکه استان فارس دارای مهمترین، پر تعدادترین و قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران است، وجود آثار تاریخی دوره ایلامیان در شهرستان سپیدان را گویای این مدعا عنوان کرد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین با یادآوری این موضوع که مهم‌ترین و بی‌نظیر ترین پایتخت‌های متعدد هخامنشیان در ایران در فارس و شهرستان مرودشت مستقر شده است، عنوان کرد: فارس پیشقدم و پیشرو در آثار زندیه هم بوده است .

امیری به وجود مساجد و بقاع متبرکه و سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز هم اشاره و ادامه داد: بیش از ۴۴٠ آثار جاذبه گردشگری و ١٢٠ رشته صنایع دستی با یکهزار و ٢٠٠ هنرمند از دیگر دستاوردهای این استان در توسعه میراث فرهنگی به شمار می‌آید .

وی همچنین با بیان اینکه امکانات و خدمات خوبی با همکاری بخش خصوصی در فراهم شدن زیرساخت‌های اقامتی گردشگری در فارس فراهم شده است، وجود ١٠٠ اقامتگاه بوم‌گردی و ٩٠ هتل و هتل آپارتمان را از جمله آنها نام برد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یادآور شد که زیرساخت‌های اقامتی استان از رشد قابل توجهی طی سال‌های گذشته برخوردار بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.