اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و سرمایه کارفرمایان دربحران کرونا

خبرپارسی – رئیس  اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و سرمایه کارفرمایان توسط روسای ادارات شهرستان ها و با همراهی خوب و با ارزش بازرسان کار در کنار کارشناسان بهداشت حرفه ای شهرستان ها خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، حمیدرضا شیرزاده با اشاره به لزوم تلاش بیش از پیش در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز عنوان کرد: این اداره کل با اعزام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با انجام مکاتبات و ارسال بروشورها اطلاع رسانی در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

 رئیس  اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا تصمیماتی جدی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اخذ شد که اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و سرمایه کارفرمایان توسط روسای ادارات شهرستان ها و با همراهی خوب و با ارزش بازرسان کار در کنار کارشناسان بهداشت حرفه ای شهرستان ها همراه بود .

وی افزود: همچنین در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارگاه ها سازمان با همراهی اداره بازرسی کار  اقدامات مناسبی انجام داده است.

شیرزاده ضمن تقدیر از کارفرمایان وکارگران به عنوان سرمایه های اصلی و منابع انسانی و مادی استان ابراز کرد: با همراهی کارفرمایان و کارگران با درخواست های این اداره کل در راستای مواظبت از کارفرمایان، کارگران و اموال و سرمایه هایشان نیز مجددا خواهش می کنیم در صورت داشتن فعالیت کارگاه ها،موارد ایمنی و بهداشت کار را با دقت هرچه بیشتر رعایت کرده تا با اقدام جمعی و مسئولانه، بتوان جامعه کار و تولید این استان را از آسیب های این بیماری مصون نگاه داشت .

رئیس  اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته نیز گفت: در سال ۹۸ و در راستای ارتقای ایمنی و بهداشت کارگاه ها ۲۵هزار مورد بازرسی کارگاهی انجام گرفته است و در همین خصوص نیز امسال ۲۶۹کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان تشکیل شده است.

وی افزود: به این ترتیب جمعا تاکنون ۱۱۹۳کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان  داریم که به کارفرمایان، سرپرستان و کارگران مشاوره ایمنی و بهداشت کار   ارایه می دهند و در همین رابطه  ۱۳۳۹جلسه با  این کمیته ها در زمینه حفاظت و بهداشت کار برگزار شد که منجر به ۶۹۲۸ بررسی موردی محقق شده است .

شیرزاده افزود: اجرای۸۶۸ بازرسی نظارتی بر مقاوله نامه کار کودکان در استان ،بررسی ۷۵۵نقشه ساختمانی در اجرای ماده ۸۷قانون کار، انجام ۲۲۶۸بازرسی منع اشتغال اتباع خارجی بدون جواز، برگزاری ۹۸۴۶نفر ساعت آموزش به کارگران و ۲۲۰۱نفر ساعت آموزش کارفرمایان با موضوع ایمنی کار از دیگر فعالیت های موثر در زمینه نظارت بر پیاده سازی مقررات قانون کار در استان است.

 به گفته شیرزاده بررسی و نظارت بر اجرای ۳۵۵طرح طبقه بندی مشاغل، صدور ۸۹۱مجوز تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۷۵۰ گواهی مسوول ایمنی در قالب طرح خود بازرسی از دیگرگام های ارزنده اداره کل تعاون، کار رفاه استان در حوزه بازرسی کار بوده است .

شیرزاده خاطر نشان کرد: خوشبختانه علاوه بر موارد فوق با اجرای طرح هایی مانند آموزش و ایمن سازی دیگ‌های بخار ،جرثقیل ها، بالا بر های کشاورزی، ماشین آلات، معادن، جایگاهای سوخت، اصناف، ساختمان ، در زمینه نظارت بر ایمنی کارگاهها در کشور جایگاه بسیار خوبی را داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.