آموزشگاه شهید کامران کمالی در سروستان افتتاح شد+معرفی،عکس و تصویری از کتاب چاپ شده اثر شهید

خبر پارسی – در مراسمی که با حضور حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه سروستان، داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، خازن، فرماندار، کوروش کمالی، مدیر دانشنامه فارس، خانم دالکی ، معاون نوسازی مدارس استان، اعضای شورای شهر و اداری شهرستان سروستان و خانواده شهدا و فرهنگیان این شهر برگزار شد، آموزشگاه شهید کامران کمالی سروستانی در زمینی به وسعت دوهزار و دویست متر مربع و با نهصد متر زیربنا با اعتبار و هزینه نزدیک به پانصد میلیون تومان توسط خانم همایونی، مادر شهید کامران کمالی، افتتاح گردید.

در این مراسم خازن فرماندار سروستان ضمن تقدیر از سازمان نوسازی مدارس استان و نیز همیاری خانواده شهید، بر بهسازی مدارس شهر سروستان و روستاهای این شهرستان تاکید کرد و افتتاح این آموزشگاه را در دهه فجر به فال نیک گرفت و گفت: توسعه فضاهای آموزشی، توسعه فرهنگ و دانش است و زینت‌بخش بودن این آموزشگاه به نام شهید بزرگوار، نشانی از پیوند نسل امروز با ایثارگران دیروز است.

همچنین خانم دالکی معاون نوسازی مدارس استان فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سال ۱۳۹۲ با همه محدودیت‌های اعتباری  گفت: حس من در زمان افتتاح پروژه‌هایی از این دست به ویژه  وقتی به نام شهیدی بزرگوار مزین است، حسی دوگانه است. از یک سو به آن به عنوان ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی افتخار می‌کنم و از سوی دیگر در مقابل خانواده معظم شهدا و به ویژه مادران شهیدان بزرگوار شرمنده می‌شوم که در دوران انقلاب و دفاع مقدس ، زمانی که فرزندان این بزرگواران جان بر کف در دفاع از میهن و انقلاب به شهادت نائل شدند، فرزندان ما در سنینی نبودند که از این افتخار بهره گیرند.

در ادامه مراسم برنامه‌های فرهنگی و سرودهای دلنشین و انقلابی توسط دانش‌آموزان این آموزشگاه اجرا گردید.

معرفی شهید کامران کمالی : کامران در تاریخ ۱۴ / ۱۰ / ۱۳۴۲ سال آغاز نهضت امام خمینی (ره) در یک خانواده مذهبی در سروستان شیراز چشم به دنیای خاکی گشود، وی همچنان که مقاطع مختلف تحصیلی را طی می کرد در مجالس مذهبی نیز حضوری فعال داشت و از قرآن بهره‌ها گرفت.
عشق به حقیقت و ارادت به خاندان وحی و نبوت در ضمیر زلال او شعله ور بود، و این اشتیاق معصوم را با تقرب به روحانیت تسکین می داد. با وجود سن کم در مبارزات دوران انقلاب سهیم بود و با پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به خیل رزمندگان دلیر اسلام پیوست.
او محیط پیرامون خود را با دقتی هنرمندانه می نگریست و در داستان‌هایش به کار می برد. کامران در جبهه های جنوب و غرب دو بار به سختی مجروح شد که در بار دوم، در سحرگاه نوزده خرداد سال شصت و دو در حین انتقال از درمانگاه «جوانرود» باختران به بیمارستانی در تهران داستان زندگی را با شهادت به پایان برد.

مجموعه نیایش ها و مجموعه داستان های این شهید بزرگوار نیز با نام قصه های کامران منتشر شده است .

منبع:کتاب لاهوت ذوق ملکوت شهادت – صفحه: ۸۳

25242

25243

شهید کامران کمالی سروستانی

1

کتاب منتشر شده اثر شهید

ketab

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.