آب سرد استاندار فارس بر سر ورشکسته های سیاسی/ فارس دیار اعتدال و اصلاح است

دانا نیوز – هفته ای که گذشت استان فارس میزبان «سید عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات بود که برای شرکت در یک همایش به استان زادگاهش سفر کرده بود .

آنچه که در جریان این سفر جدای از حضور این روحانی سیاستمدار که زمانی نه چندان دور در اوج سپهر سیاسی اصلاحات تصدی یکی از کلیدی ترین وزارت خانه‌ها را برعهده داشت قابل توجه است و از چشم اکثر تحلیل گران سیاسی و رسانه ها به دور ماند استقبال رسمی استاندار فارس در دولت یازدهم از این دولتمرد و شخصیت اثرگذار‌ درگفتمان اصلاحات‌می باشد .

استقبال و همراهی رسمی «سید محمد احمدی» استاندار فارس از «موسوی لاری» در حالی صورت می گیرد که برخی جریانات سیاسی منتسب به ارودگاه اصولگرایی و رسانه های‌آنها‌ در طول چند ماهه ی حضور «احمدی» در راس‌مدیریت سیاسی و اجرایی استان، بارها تلاش‌کرده اند اینگونه القاء کنندکه وی اصولا خواستگاهی جدا از اعتدال و اصلاح گری دارد و به زعم خود برای این ادعا هم کدهایی نظیر برگزار نشدن همایش «دولت تدبیر و امید بیم ها و امیدها»با سخنرانی معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه می دادند.

اما آنچه این‌ادعاها را نقش بر‌آب‌کرد ‌درایت «سید محمد احمدی» در‌‌ استقبال رسمی از «موسوی لاری» بود ؛ این اقدام سنجیده وی دو پیام را به اردوگاه ورشکستگان سیاسی استان فارس و نحله های فکری آنها مخابره کرد: پیام اول آب سردی بود بر تخیلات مطرودین مردم فارس‌در انتخابات ۲۴ خردادکه نماد‌ حماسه سیاسی می باشد و پیام دوم هم بیانگر یک مفهوم اصیل و عمیق در گفتمان سیاسی فارسی ها است و آنهم چیزی نیست جز اینکه « فارس هماره دیار اعتدال و اصلاح بوده ، هست و خواهد ماند «

دو پیام روشن که بی شک کنشگران سیاسی استمرار و امتداد آن را می توانند با یک مطالعه میدانی در رفتار سیاسی مردم فارس مشاهده کنند و قطعا هیچگاه از حرکت نخواهد ایستاد راهی که توصیه می شود شکست خوردگان اردوگاه اصول گرایی که اینک دیگر جایی در سبد رای مردم ایران و بالطبع استان فارس ندارند به خوبی آن را درک و با آن همراه شوند. خواسته ای که مردم فارس آن را در انتخابات ۲۴ خرداد به صراحت و با صدای رسا بیان کردند استقرار مشی اعتدالی همراه با تدبیر و امید برای رسیدن به اصلاح است و این تنها راهی است که این وررشکستگان سیاسی پیش رو دارند .

4 دیدگاه برای “آب سرد استاندار فارس بر سر ورشکسته های سیاسی/ فارس دیار اعتدال و اصلاح است

  1. نکته مهم این است که در استان فارس خیلی ها از جمله اکثریت نمایندگان نمی خواستند آقای دکتر احمدی استاندار شود ولی توصیه ها و پیگیری های موثر آقای موسوی لاری باعث شد تا این کار عملی شود و از تحمیل استانداری غیر مردمی جلوگیری گردد.

  2. سلام پارسی جون یه سری به این آدرس برو مرکز اسناد ملی فارس هنوز دلش نمی خواد باور کنه روحانی رییس جمهوره جون من یه سری به سایتش بزن سوژه جالبیه هنوز سایت ریاست جمهوری رو با حال و هوای افتتاحیه داره منکه مدتی اونجا نرفتم ولی احنمالا هنوز چندتا عکس بزرگ رفیقمون رو هم برنداشته ظاهرا این آب سرد فایده نداره
    http://provinces.nlai.ir/Default.aspx?alias=provinces.nlai.ir/fars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.