خبر پارسی: ارائه آمار غیر واقعی و خیالبافیهای بزرگ مهمترین شاخصی بود که امروز میتوان دولت نهم و دهم به ریاست محمود احمدینژاد را بر اساس آن ارزریابی کرد و شاید بی دلیل نبود که کارشناس باسابقه و تجربه از دولتهای نهم و دهم به عنوان دولت دروغ یاد میکردند.
ایجاد کارخانه خودروسازی در شیراز با تبلیغات سنگینی در زمان احمدینژاد در دستور کار قرار گرفت و حتی در سال ۸۹ رئیس دولت دهم، سفری استانی به فارس ترتیب داد و با هیات دولتش برای افتتاح خط تولید خودرو پارس به شیراز سفر کرد و استاندار و مدیران وقت با همراهی رسانه ملی، چنان ذهن مردم را پرکردند که گویی بزرگترین خط تولید خودرو کشور در این استان راه اندازی شده است.
احمدینژاد با موضوعات چون راهاندازی راه آهن، ایجاد ۱۴ پروژه پتروشیمی در سراسر استان فارس نیز بارها مردم را فریب داده بود اما امروز خبری از مجتمعهای پتروشیمی ۱۴ گانه فارس نیست و راه آهن فارس بیشتر به درد طنزنویسان روزنامهها خورد تا از دردی از مشکلات اقتصادی مردم فارس را حل کند.
حالا اما از خودرو سازی فارس هم آمار تکان دهندهای منتشر میشود. روزنامه افسانه در مصاحبهای با مدیرعامل کارخانه خودروسازی فارس پرده از آماری برداشت که بیشتر به خیانت میماند تا خدمت!
مهندس لهراسبی مدیرعامل کارخانه خودروسازی فارس گفت: هم اکنون این کارخانه قریب به ۸ میلیاردتومان به شهرداری، تامین اجتماعی، بانک صنعت و معدن و متقاضیان خرید خودرو بدهکار است.
وی با اینکه این کارخانه روزانه فقط ۱۵ خودرو مونتاژ میکرده است، ادامه داد: در زمینه جذب نیرو در ۳ سال گذشته فقط ۶ نفر نیرو جذب شده و کارگران و پرسنل از حقوق و مزایای شغلی بیبهره بوده و حقوق و مزایا به موقع پرداخت نمیشده است.
مدیرعامل کارخانه خودروسازی فارس درباره زیرساختهای تولید در این کارخانه نیز ابراز کرد: زیرساختهای تولید در این کارخانه بیشتر برای تاسیس یک شرکت است تا یک کارخانه؛ در تمام دنیا شرکتها ابتدا خط مونتاژ را راهاندازی میکنند سپس خط بدنه و رنگ را ایجاد میکنند و اینکه چرا در دو سال گذشته پیشرفت چندانی در زمینه زیرساختهای تولید برای توسعه نداشتهایم جای تاسف است.
به گزارش خبر پارسی، آیتالله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در سال ۹۰ به خبرگزاری ایسنا درباره افتتاح کارخانه خودروسازی گفت: واقع مطلب این است که من بر اساس صفای نفس و اعتمادی که به آقایان و رئیس جمهور و دیگران داشتم و گفتند که ۱۴ خودرو در حال تولید است، گفتیم الحمدالله که فارس هم جز خودروسازان شد، اما بعد فهمیدم آقایان از تهران خودرو آوردهاند و حالا میگویند اقایان اختلاف دارند، شاید شهریور و مهرماه تازه خط مونتاژ آن راهاندازی شود.
این گزارشها از واقعیتی خبر میدهند که در طول ۸ سال از عمر دولت نهم و دهم به بهانههای واهی و با جنگ روانی بسیار از خیالپردازیها را به خورد مردم دادند و نکته مهمتر ضعف نظارت نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی است.
حال جای این سئوال باقی است نمایندگان فارس در خانه ملت و دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی چگونه بر آنچه فریب افکار عمومی است، چشم بسته و سالها سکوت کردند؟