معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز از رشد ۱۰۰ درصدی قبولشدگان کنکور سراسری رشته پزشکی در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز خبر داد.
به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه ، سکینه حاتمی در پاسخ به این پرسش که امسال آمار قبولی ناحیه سه در دانشگاهها به چه میزان است گفت: قبولی بسیار چشمگیر بوده است بهطوری که در رشته پزشکی و پیراپزشکی نسبت به سال قبل رشد صد درصدی قبولی را شاهد هستیم. او گفت: قبولی ۵۵ دانشآموز در گروه پزشکی، ۶۹ نفر در رشته های پیراپزشکی، ۷۳ قبولی در دانشگاه فرهنگیان، ۱۲۳ قبولی رشته انسانی و ۱۳۴ قبولی رشته ریاضی درآزمون سراسری دانشگاه های دولتی روزانه و۱۳۹ قبولی در زیرگروههای دیگر رشته تجربی بخشی از این آمار است.
حاتمی وضعیت آموزشی ناحیه سه شیراز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آموزش در ناحیه سه شیراز رو به رشد است و در میانگین کتبی نهایی،کنکور و نتایج جشنواره نوجوان خوارزمی شاهد رشد بیش از پیش هستیم.
معاون آموزشی ناحیه سه شیراز قبولی و موفقیت دانشآموزان را منحصر به مدارس خاص، نمونهدولتی و تیزهوشان ندانست و گفت: ۱۲ نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان از بین دانشآموزان مناطق روستایی و کمبرخوردار بوده است.
او برگزاری کلینکهای آموزشی در مدارس و استفاده از مشاوران و واقفین علمی، برگزاری کارگاههای آموزشی به صورت مجازی و تشکیل پایگاه علمی مشترک برای مدارس لازم التوجه ناحیه سه شیراز به ویژه در مناطق روستایی و کمبرخوردار را دلیلی بر موفقیت دانشآموزان دانست و گفت: در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی، همچنین مقامآوران استانی و کشوری در جشنواره خوارزمی، رشد میانگین کتبی نهایی و پذیرش در کنکور بهویژه در دانشگاه فرهنگیان و رشتههای پیراپزشکی و مهندشی در دانشگاههای روزانه، مؤید این تلاش و برنامهریزی است.
حاتمی از دیگر موفقیتهای آموزشی ناحیه سه شیراز نیز سخن گفت. موفقیت ۵۷ دانشآموز مقام آور استانی درجشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۳مقام اول تا سوم کشوری در محورهای سلامت وتربیتبدنی، علوم آزمایشگاهی و دستسازه اینترنت، موفقیت دانشآموزان درکارسوق اپتیک و لیزر و کسب مقام اول کشوری دربین مدارس استعدادهای درخشان و راهیابی به مرحله کشوری توسط ۷۸ نفر ازدانش آموزان در جشنواره علمی _پژوهشی بخش دیگری از این موفقیتها بود.
معاون آموزشی ناحیه سه شیراز دلیل موفقیت را برنامهریزی ،نظارت براجرای برنامهها، خودارزیابی ،تحلیل نتایج وحرکت به صورت تیمی با ترکیبی از شورای معاونین اداره، مدیران مدارس، سایرهمکاران به ویژه دبیران و اولیای دانشآموزان دانست.