نماد سایت خبر ‏پارسی

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت در استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به سامانه های هوشمند راهداری و کنترل ترافیک، گفت: خودروهای باری سنگین در صورت بارگیری با وزن غیرمجاز خسارت های زیادی به راه ها و به ویژه رویه راه ها وارد میکنند که کنترل و نظارت بر جلوگیری از این تخلف (اضافه تناژ) علاوه بر گشت های مشترک راهداری و پلیس راه از طریق سامانه های توزین در حال حرکت انجام می گیرد و در صورت تکرار تخلف و تردد با اضافه تناژ های غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال نمودن کارت هوشمند خودروها اقدام می گردد تا ایمنی و تردد روان برای همه خودروها و کاربران جاده ای اعم از سبک و سنگین ایجاد گردد.

 

به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ، محسن عمادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به مطلب فوق گفت: سامانه های توزین حین حرکت استان فارس بصورت برخط اعمال قانون می کنند.

 

وی در خصوص جانمایی این سامانه ها در استان نیز گفت: شش سامانه هوشمند توزین حین حرکت استان در مسیرهای پرتردد خودروهای سنگین شامل محور نورآباد-گچساران، جهرم-لار و بالعکس، صفاشهر-آباده و دشت ارژن-کازرون قرار دارند.

 

عمادی با اشاره به نحوه فعالیت این سامانه ها، تشریح کرد: از تیرماه سال جاری ، سامانه های توزین حین حرکت، بصورت هوشمند و برخط تخلف اضافه تناژ را شناسایی و پس از بررسی و صحت سنجی با انتقال اطلاعات متخلف به پلیس راهور برای اعمال قانون اقدام میکند.

 

وی عنوان کرد: با پایش داده های سامانه های توزین حین حرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۶۰۰هزار و ۵۰۰ خودرو سنگین باری پایش و تعداد ۵۹هزار و ۴۳۵ خودرو با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ادامه در خصوص استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.

 

وی تصریح کرد: همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.141.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به شکل تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل