نماد سایت خبر ‏پارسی

راه اندازی موزه عشایر فارس در بافت تاریخی شیراز

مشاور امور گردشگری و  بومگردی عشایری، مدیرکل امور عشایر استان فارس با تاکید بر اینکه هم اکنون جامعه عشایری نیازمند یک رسانه و پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغاتی مستقل است گفت: رسانه گردشگری عشایری هر چه سریع تر فعال گردد تا مرجع کامل و در دسترس برای عموم علاقه مندان و گردشگران به مباحث این حوزه باشد.

 

به گزارش خبرپارسی، بهمن مردانلو در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر گردشگری عشایر یکی از انواع گردشگری هاست که مورد توجه گردشگران حرفه ای قرار دارد و استان فارس اصلی ترین مقصد  این نوع گردشگری در کشور است.

 

او با بیان اینکه نبود یک رسانه جامع و مورد تایید حوزه عشایر همچنان در استان فارس احساس می شود افزود: با ایجاد چنین فضایی تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه عشایری مانند زندگی، آداب و رسوم، کوچ و… همچنین مشکلات ، مسائل وحتی راهکارهای قابل اجرا در این حوزه مطرح می شود.

 

مرادنلو ادامه داد: در حال حاضر انگشت شمارند رسانه هایی که در فضای مجازی در حوزه گردشگری عشایر فعالیت می کنند اما بی‌شک کافی نیست و باید پایگاهی  برای مباحث گسترده عشایری راه اندازی شود.

 

مشاور امور گردشگری و  بومگردی عشایری، مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: با توجه به استقبال عموم از گردشگری عشایری  و البته نبود اطلاعات جامع و صحیح در این رابطه ضروری است پرونده ثبتی کوچ، آداب و رسوم و زندگی عشایری فارس تهیه شود و در فهرست ملی به ثبت برسد.

 

مردانلو در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم راه اندازی موزه ای برای عشایر هم تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می شود موزه تخصصی عشایری در بافت تاریخی شیراز راه اندازی گردد.

 

عضو هیات مدیره انجمن بومگردی های استان فارس گفت: این موزه تخصصی از تاثیر گذار ترین مکان های فرهنگی خواهد شد و بی تردید مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی هم قرار می گیرد و از سویی هم می تواند بر  توسعه گردشگری عشایر تاثیر بگذارد.

 

او توضیح داد: برای نمونه گردشگرانی که از این موزه بازدید می کنند می توانند با  بخشی از آداب و رسوم و زندگی عشایری آشنا شوند و برای تکمیل اطلاعات خود و همچنین لمس زندگی آن ها درتورهای گردشگری عشایری شرکت نمایند که این اقدام فرصت خوبی برای توسعه گردشگری عشایری فراهم می کند.

 

مردانلو در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه ارتباطات و همکاری های بیشتر ادارات کل امور عشایر، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر جلسات متعددی هم با واحدهای حقوقی برخی ادرات دولتی مختلف مبنی بر تعاملات و همکاری های بیشتر در روند اخذ مجوزهای اقامتگاه‌های بومگردی روستایی و   عشایری  برگزار شده است.

 

مشاور امور گردشگری و  بومگردی عشایری، مدیرکل امور عشایر استان فارس در ادامه با اشاره به رشادت ها و دلیرهای عشایر در دوره های مختلف، خواستار نامگذاری برخی از گذرها وخیابان ها در سطح شهر شیراز به نام این غیور مردان شد .

خروج از نسخه موبایل