نماد سایت خبر ‏پارسی

سکاندار کهگیلویه وبویر احمد معارفه شد/وزیر کشور: استاندار جدید بر اساس شاخص‌های مدیریتی منصوب شد

آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور در شهر یاسوج برگزار شد و طی آن یدالله رحمانی رسماً سکان هدایت این استان را در دست گرفت.

 

به گزارش خبرپارسی، در این مراسم که عصر امروز سه شنبه سوم مهرماه در دانشگاه یاسوج و با حضور دکتر اسکندر مومنی وزیر کشور، زینی وند معاون سیاسی وزیر کشور، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از نمایندگان مجلس همچون غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه و بودجه، حجت الاسلام موحد نماینده دهدشت، بهرامی نماینده یاسوج، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداران و بخشداران، شهرداران و عموم مردم برگزار شد، یدالله رحمانی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

 

 

در ابتدای این آیین سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک ایام اظهار داشت: این دیار دین خود را با حضور بیش از ۴۹هزار رزمنده و ۲هزار شهید به کشور ادا کرده است.

 

 

او افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات گوناگون جزو افتخارات این استان است که در تمام صحنه های انقلاب حضوری حداکثری داشتند. هاشمی در پایان از خدمات استاندار سابق کهکیلویه و بویراحمد، تقدیر و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت نمود.

 

 

در ادامه آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به استاندار جدید استان اظهار داشت: کابینه دولت شهید رییسی دو بار به استان ما آمد و تلاش های خوبی برای رفع محرومیت های استان انجام شد که متأسفانه آن حادثه تلخ رقم خورد که انتظار می رود در دولت جدید نیز شاهد استمرار خدمت باشیم.

 

 

او با اشاره به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵درصد نفت صادراتی کشور از این استان است و منابع آبی فراوانی وجود دارد لذا توقع مردم این است که بهره مندی مردم از امکانات استان نیز بیشتر باشد.

 

 

حسینی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در صحنه های انقلاب توقع توجه بیشتر از سوی دولت مردان خاطرنشان کرد: زمان بهره برداری از پروژه‌های استان بسیار طولانی است و این مسأله مردم را رنج می دهد.

 

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: از استاندار جدید با توجه به سوابق خوبی که دارد، انتظار داریم برای توسعه استان قدم های موثری بردارد، اسیر حواشی نشود و در این راستا به سمت کارهای بنیانی و اصلی استان در جهت ایجاد زیرساخت ها برود.

 

 

در ادامه این مراسم بهرامی نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: کسانی که مسوولیت پذیرفتند باید به مردم پاسخگو باشند و همین جا اعلام می کنم که از حقوق مردم در همه جا دفاع می کنیم.

 

 

او با اشاره به روند انتخاب استاندار افزود: آنچه برای ما مهم بود انتخاب شخصی بود که از استان شناخت کافی و سابقه و تجربه خوبی داشته باشد لذا به آقای دکتر رحمانی رسیدیم.

 

 

بهرامی تصریح کرد: دکتر رحمانی ریشه در این آب و خاک دارد و دست تقدیر این گونه رقم خورد که همچون آغاز مسئولیت، در پایان دوران مدیریتی نیز در کهگیلویه و بویراحمد به خدمت بپردازد.

 

نماینده مردم یاسوج در مجلس خواستار توجه جدی به دنا شد و گفت: دنا زخمی شده در حالی که منافع ملت ایران است و از وزیر کشور توقع داریم از حقوق زیست محیطی آن دفاع کند و استاندار نیز به این موضوع اشراف داشته باشد.

 

بهرامی همچنین گفت: متاسفانه در شاخص های توسعه استان ما عقب افتاده است و انتظار داریم شاهد عدالت در توزیع منابع در همه عرصه ها باشیم و استان روی ریل توسعه قرار گیرد. او در پایان اظهار داشت: در ارزیابی دولت طرحی آماده شده که تبدیل به قانون خواهد شد و در این راستا هر مسوولی که حائز شاخص های لازم نشود باید از پست خود کنار گذاشته شود.

 

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام راستگویی به نمایندگی از شورای اداری استان در سخنانی گوشه ای از خدمات دولت را بازگو کرد و گفت: همه موظف هستیم که دولت وفاق ملی را به فرموده مقام معظم رهبری کمک دهیم و زمینه خدمت را فراهم کنیم.

 

 

همچنین احمدزاده استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات سال های اخیر اظهار داشت: همه تلاش خود را برای رفع محرومیت استان در حوزه های مختلف به کار گرفتیم.

 

 

او افزود: در کارهای زیربنایی و ریشه ای کارهای خوبی انجام شد و بنده هر چه توان داشتم برای عمران و آبادانی استان هزینه کردم.

 

احمدزاده خاطرنشان کرد: در انتصابات سعی کردم از نیروهای کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنم و در حال حاضر نیز از دولت وفاق ملی حمایت خواهم کرد، چراکه معتقدم همه زیر سایه نظام هستیم.

 

 

او در پایان گفت: بنده حمایت کامل خود از جناب رحمانی استاندار جدید را انجام خواهم داد و از همه توقع دارم از وی حمایت کنند و برای ایشان نیز آرزوی موفقیت دارم.

 

 

در ادامه مومنی وزیر کشور نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و رفتاری مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور ما نیازمند امنیت، آرامش، وفاق و همدلی و امید دارند.

 

 

او افزود: مردم در انتخاباتی امن رییس جمهور خود را انتخاب کردند و کابینه دولت نیز نشانگر تعهد دکتر پزشکیان بر وفاق و همدلی بود.

 

 

مومنی تاکید کرد: همه در آبادانی ایران عزیز باید سهیم باشند و نگاه رییس جمهور در تشکیل کابینه نشان داد که وابسته به جناح و گروه خاص نیست.

 

 

وزیر کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از هر گروه و جناح و مذهبی از کیان کشور دفاع کردند و امروز نیز پیرو همین نگاه همه باید دست در دست دهیم و کشور را بسازیم.

 

 

مومنی با تقدیر از خدمات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دوره جدیدی از فعالیت ها شروع شده و همه باید با تلاش بیشتر بهتر از گذشته برای ساختن ایران کوشش کنیم.

 

 

مقام عالی وزارت کشور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ها و ذخایر بسیاری دارد لذا باید با شناخت درست مسائل و برنامه ریزی صحیح از این ظرفیت ها استفاده کرد.

 

 

مومنی گفت: استاندار جدید دکتر رحمانی مردی با تجربه و کارآزموده است و از امروز سکاندار استان و استاندار همه مردم است و باید گفت انتخاب استاندار بر اساس شاخص ها انجام شد.

 

 

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از مولفه های اصلی برای انتخاب استانداران آشنایی با مسائل استان بود که در کهگیلویه و بویراحمد نیز این شاخص دیده شد و به آقای رحمانی رسیدیم.

 

 

او در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مراسم تکریم و معارفه خاطر نشان کرد: به استاندار جدید توصیه می کنیم از ظرفیت های استان با همکاری سایر مسئولان استان نهایت استفاده صورت گیرد تا شاهد پیشرفت استان بیش از پیش باشیم.

 

 

در ادامه یدالله رحمانی استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای عالیقدر، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده، اظهار داشت: از حسن اعتماد وزیر کشور و هیات وزیران و رییس جمهور محترم به بنده تشکر می کنم و امیدوارم با عملکرد مناسب پاسخ این اعتماد را بدهم.

 

 

او افزود: از نمایندگان مجلس نیز تشکر می کنم که با حسن نظر خود موجبات این انتصاب را فراهم کردند.

 

 

رحمانی با اشاره به سوابق خود در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: تمام تلاش بنده این بود که با روحیات و خلق و خوی مردم این خطه انس بگیرم و بنده از آنها درس های زیادی گرفتم.

 

 

او افزود: خدا را شاکرم که پس از سی سال در کسوت استاندار مجدداً خدمت گذار مردمی هستم که مظهر غیرت و مردانگی هستند و امروز با تمام وجود به این سرزمین عشق می ورزم.

 

 

رحمانی تاکید کرد: آمده ام با کمک همه و همدلی و وحدت و انسجام، در دولت وفاق ملی، وفاق محلی و منطقه ای نیز ایجاد کنیم و در این راستا دست همه را از نخبگان و دانشگاهیان و فرهنگیان و نظامیان تا صنعتگران و کشاورزان و بازاریان و عموم مردم می فشارم.

 

 

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد همچنین اظهار داشت: بر اجرای سیاست های مقاومتی رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت وفاق ملی تاکید می کنم و همه ظرفیت های دولت باید در خدمت تولید و معیشت مردم باشند.

 

رحمانی همچنین گفت: در راستای برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای سند آمایش سرزمینی باید مبنا و سرلوحه کارها قرار گیرد که در این عرصه جلب سرمایه گذاری ها و ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی یک اصل مهم است.

 

وی در پایان تاکید کرد: دستور العمل های دولت باید با دقت و کارشناسی اجرا شود و استان باید سراسر کار و فعالیت باشد و بهبود معیشت مردم به عنوان هدف اصلی ما قرار گیرد.

 

 

به گزارش خبرپارسی، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات احمدزاده استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، دکتر یداله رحمانی به عنوان استاندار جدید این استان رسماً معرفی شد و حکم استانداری وی قرائت شد.

 

 

گفتنی است، یدالله رحمانی از مدیران خطه زاگرس است که دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز کرد.

 

وی به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه سمت داشته است.

 

رحمانی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده است.

 

خروج از نسخه موبایل