نماد سایت خبر ‏پارسی

فارس به استقبال جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی می‌رود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  فارس گفت: سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی از ۱۵ لغایت ۲۰ آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

 

 

 

به گزارش خبرپارسی، محمد ثابت اقلیدی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی اظهار داشت: سومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی قرار است در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۰ آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی در ایران اسلامی و استان فارس نقش ویژه ای در توسعه داشته و می تواند عاملی برای برند سازی حوزه فرهنگی ایران باشد.
ثابت اقلیدی تصریح کرد: برخی از اثار تاریخی استان فارس گستره جهانی داشته ولی در میان آحاد مختلف مردم در جهان شناخته شده نبوده است از این رو این گونه رویداد ها میتواند عاملی برای ایجاد جاذبه و مقصد سازی حوزه گردشگری باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس متذکر شد: برخی از افراد در حوزه گردشگری اظهارات غیر کارشناسی مطرح می کنن که ضربه های جبران ناپذیری به حوزه گردشگری وارد می کند اما برخی از اتفاق های این بخش نیز می تواند عاملی برای شکوفایی ظرفیت های گردشگری باشد.
وی افزود: جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی میتواند دلیلی برای توسعه و مقصد آفرینی بخش گردشگری شود در استان فارس نیز با توجه ظرفیت های ویژه ای که در حوزه گردشگری دارد میتوان با برگزاری این گونه رویداد ها جامعه گردشگری استان فارس را به جهان بیشتر معرفی کرد.
این مقام مسئول معتقد است استان فارس در حوزه محتوا و کیفیت در نمایشگاه گردشگری تهران توانست جایگاه نخست را از آن خود کند.ثابت اقلیدی افزود: توسعه گردشگری در استان فارس به گونه ای طرح ریزی شده که جامعه هدف گردشگری فارس از این توانمندی ها بهره مند شوند.
وی در خصوص جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی نیز تصریح کرد: بیش از ۳۵ پیش رویداد تاکنون برای برگزاری این جشنواره در فارس برگزار شده است البته مهلت ارسال آثار تا ۳۰ شهریور ماه خواهد بود.
ثابت اقلیدی در خصوص محورهای این همایش نیز تصریح کرد: میراث فرهنگی و دوره های مهم تاریخی، میراث تاریخی و آثار تاریخی استان با روایت پیروزی شاپور ساسانی، میراث معنوی ، هنر های سنتی و مفاخر استان فارس خواهد بود.
خروج از نسخه موبایل