نماد سایت خبر ‏پارسی

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسجدمحوری

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسجدمحوری معادل سه درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری خبر داد.

به گزارش خبر پارسی، حجت‌الاسلام حسین امیدی امروز در نشست خبری مدیران پاسخگو با اشاره به روز جهانی بزرگداشت مسجد، اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته جاری مصادف با یکم شهریورماه اجلاسیه مساجد استان فارس با حضور ائمه جماعات شهرستان‌ها، فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد، خیرین و ۸۰۰ نخبه مسجدی برگزار می‌شود که در این مراسم از کتاب مسجد تراز نیز رونمایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مساجد تعطیل در سطح کلانشهر شیراز ۲۰ مسجد فرسوده است که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند، از کمبود ۲۰۰ مسجد در سطح استان نیز خبر داد.

 

امیدی در ادامه از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسجدمحوری معادل سه درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری خبر داد و گفت: در آخرین جلسه تشکیل شده به این منظور مقرر شد مرکز ناظر و مشاور اجرای این طرح تشکیل شود تا بر نحوه توزیع و هزینه کرد این بودجه نظارت کند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در کشورمان، گفت: ۸۰ شورای صلح و سازش در مساجد استان فعال است که این شوراها توانسته کمک کند تا پرونده قصاص و پرونده‌های مالی با رقم‌های بالا به صلح و سازش منجر شود و به محاکم قضایی نرود.

 

امیدی با بیان اینکه استان فارس دارای ۵ هزار مسجد و حسینه است که از این شمار ۳۰۸ مسجد در کلانشهر شیراز و ۴۱۳ مسجد در شهرستان‌های استان واقع شده است افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی مشغول به فعالیت در مساجد استان هستند.

 

وی ادامه داد: در هفته گرامیداشت مساجد و اقامه نماز پرچم، نام و یاد مسجد را بایستی در دل‌ها زنده کرد و ظرفیت مسجد را برای خانواده‌ها و جوانان تشریح کنیم و با حضور یاوران شوراها و اهالی منطقه مسائل و مشکلات محله‌ها شناسایی و بررسی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل