نماد سایت خبر ‏پارسی

اطعام زائران اربعین در شهر نجف از محل موقوفات فارس

روزانه ۵۰۰۰ زائر اربعین در شهر نجف اشرف از محل موقوفات فارس اطعام می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت الاسلام رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با اعلام این خبر گفت: به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی تمامی امکانات و تجهیزات لازم جهت راه اندازی آشپزخانه و طبخ غذای گرم به شهر نجف اشرف انتقال داده شده است و آشپزخانه ویژه موکب اوقاف فارس با تعداد ۴۵ نفر خدمه در خدمت زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

وی افزود: از محل موقوفات میرزا فتحعلیخان صاحب دیوان و حاج علیرضایی روزانه غذای گرم در وعده‌های ناهار و شام به تعداد ۵ هزار نفر طبخ و توزیع می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با بیان اینکه پذیر در قالب میان وعده نیز در طول روز از زئران در مسیر پیاده‌روی در شهر نجف اشرف صورت می‌پذیرد، گفت: توزیع مداوم و شبانه روزی آب، چای، شربت آبلیمو، عرقیات و آبمیوه نیز از محل موقوفات فارس در این موکب اجرا و در اختیار زائران پیاده‌روی کننده اربعین قرار داده می‌شود.

 

حجت الاسلام صفری از ویژگی‌های عمده خدمت رسانی به زائران در موکب اداره کل اوقاف فارس در شهر نجف را توجه به مسائل بهداشتی و سلامت زائران دانست و ابراز کرد: رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در طبخ و توزیع غذا بسیار حائز اهمیت و در اولویت است و به همین منظور تجهیزات کامل جهت تهیه غذا در این موکب راه اندازی و فراهم شده است.

خروج از نسخه موبایل