نماد سایت خبر ‏پارسی

۱۷ مرداد و پاسداشت نفس گرم خبرنگاران

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی : امروز هفدهم مرداد روز خبرنگار است . برای این روز و آدم هایش چه باید گفت و نوشت که خطوط کلیشه های رایج را بشکند و چهره و قامت این  دردمند را به تمامی نشان دهد ؟!

عرصه رسانه و اطلاع رسانی، انسان های متعهد و خادم و فرصت طلب زیادی را به خود دیده است . برخی برای تعهد و ادای دین به جامعه و برخی برای رسیدن به مال و مقام و مرتبت به این عرصه آمدند واز این عرصه رفتند اما آثارشان همچون اسنادی زنده برای قضاوت اجتماعی باقی ماند . آنان که علی رعم دشواری های زندگی بی توجه به انواع وسوسه ها و جذابیت ها در جهت انعکاس حقایق نوشتند ودر راستای مصالح عمومی روشنگری و اطلاع رسانی کردند در دل و حافظه اجتماعی و ملی ماندند و آنان که از قلم و عرصه خبرنگاری وسیله و بستری برای رسیدن به اهداف فردی و منافع مادی خویش ساخته و بهره ها بردند مورد سرزنش اجتماعی قرار گرفتند .

بدون شک سرزنش اجتماعی و طردشدگی از سوی مخاطبان و وجدان اجتماعی همواره عذاب وجدان و انزوا را درپی داشته است که از آن هیچ گریز و گزیری نیست . آنان که شرافت و اصالت قلم خویش را به هیچ وسوسه ای نفروخته و نمی فروشند نشانه ای از آن روح بزرگ حقیقت جوی انسانی را به نمایش می گذارند تا زندگی از چشمه های آن بنوشد و زشتی و بدی و ظلم و خباثت را نهی کند .

امروز روز خبرنگار است ! روز بازخوانی و آسیب شناسی تنگناهای زندگی اهالی و اعضای صنفی که در معرض انواع فشارهای روحی وجسمی و مادی و آسیب هااست . به این قامت های در خود فرو رفته اما پرانگیزه و روشنگران راه و رسم زندگی باید حرمت گذاشت و آنان را دریافت تا در تامین هزینه های زندگی درمانده نشوند . بی توجهی به این قشر سرخوردگی را رقم خواهد زد و در ادامه تغییر شغل و حرفه را درپی خواهد داشت که پیامدهای آن برای جامعه بسیار زیانبار است . وجودصاحبان اندیشه و قلم در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی عامل مهمی در تلطیف و تدقیق قضاوت های فردی و اجتماعی است . به همین دلیل باید این نفس های گرم را پاس داشت تا قبل از آنکه از از نفس افتاده وبی رمق شوند. روز خبرنگار مبارک باد.

خروج از نسخه موبایل