خبرپارسی – مدیرعامل کالسنتر استان فارس: در حال حاظر استان فارس با پاسخ به ۱۲ هزار تماس در روز رتبه اول پاسخگویی به مشترکین همراه اول را در کشور دارا است طالب شرفی پنجشنبه ۳ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: به شکل عادی این مرکز در هر ماه پاسخگوی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تماس بوده اما این تعداد طی هفتههای گذشته به ۷۰۰ هزار تماس رسیده است. او دلیل افزایش تماسها را تعویض CRM مخابرات اعلام و اضافه کرد: معمولا در زمان بروز اختلال، تعداد تماسهای ورودی افزایش پیدا میکند اما میانگین، روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تماس را پاسخگو هستیم. این فعال بخشit وitc افزود: در حال حاظر استان فارس باپاسخ به ۱۲ هزار تماس در روز رتبه اول ژاسخگویی به مشترکین همراه اول را در کشور دارا است. شرفی حجم سرمایهگذاری انجام شده را بدون در نظر گرفتن مکان بیش از یک میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: فعالیت کالسنتر به تنهایی برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم بهدنبال داشته است. او گفت: شرکت فرسپیشگام به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینهی IT و ICT از سال ۸۷ فعالیت خود را به شکل مستقل شروع کرد و اکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر اشتغالزایی را به همراه داشته است. شرفی با اشاره به تشکیل یک کنسرسیوم با همراهی شرکت بومرنگ رایانه، گفت: ایجاد این کنسرسیوم زمینهی افزایش اشتغال را تا ۴۰۰ نفر و گسترش فعالیتهای مرتبط با IT و ICT در استانهای هرمزگان، اصفهان، بوشهر و فارس را فراهم کرده است. مدیرعامل کالسنتر استان فارس با اشاره به کسب مقام اول این مرکز طی سالهای ۹۶ و ۹۷ در سطح کشور، گفت: تمام فعالیتهای این مرکز به شکل مستمر توسط یک واحد نظارت از مرکز کنترل و ارزیابی میشود. شرفی گفت: ارزیابیهای انجام شده هم به لحاظ کمی یعنی تعداد تماسهای برقرار شده موفق و هم به لحاظ کیفی یعنی نحوهی پاسخگویی و میزان رضایتمندی مشترکان، جایگاه برتر را برای این مرکز به همراه داشته است. این کارآفرین با اشاره به اینکه همراهی مدیران شرکت مخابرات استان فارس در توسعهی کمی و کیفی فعالیتهای کالسنتر دخیل بوده است، از برنامهریزی برای توسعهی خدمات این مرکز به برخی استانهای همجوار خبر داد. شرفی گفت: بیتردید ورود بخش خصوصی در زمینهی ارائه خدمات در حوزههای مختلف با توجه به خصوصیت فعالان بخش خصوصی که افزایش سرعت، دقت و کیفیت و به دلیل وجود رقابت است، میتواند ارتقاء کیفی و کمی خدمات و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان را بهدنبال داشته باشد. یادآؤر می شود که استان فارس که پیش از این در خصوص پاسخگویی همراه اول (کال سنتر) در رده های بسیار پایین بین استان های کشور قرار داشت با برون سپاری کال سنتر به بخش خصوصی (شرکت فورس پیشگام) اکنون رتبه اول را درسطح کشور در پاسخگویی به مشترکین برخوردار است .