نماد سایت خبر ‏پارسی

خبر خوش نوبخت در یاد روز سعدی:زیربناهای فرهنگی فارس تقویت می شود

خبر پارسی -معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : دولت تدبیر و امید حمایت از پروژه های تاثیر گذار فرهنگی را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است .

به گزارش ایرنا ، محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در حاشیه آئین یادروز سعدی در شیراز به خبرنگاران گفت : در استان فارس که مهد تمدن و زادگاه مفاخر بزرگ ادبی ایران اسلامی است از هر پروژه ای که به اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی کمک کند مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت .
وی بر اختصاص اعتبارات ویژه به استان فارس بمنظور تکمیل پروژه های فرهنگی در دست اجرا در این استان تاکید کرد و قول مساعد داد که زیربناهای فرهنگی فارس خاصه شهر شیراز شهر حافظ و سعدی و سومین حرم اهل بیت (ع) تقویت بشود.
نوبخت این را هم اضافه کرد که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و من به عنوان نماینده دولت به مردم متمدن و فرهنگ دوست فارس و شیراز قول می دهیم که آنچه برای اعتلای این فرهنگ در استان فارس و شهر شیراز نیاز است را محقق نمائیم .
* توجه به اندیشه های ژرف بزرگان رهگشاست
معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به همزمانی دو رویداد بزرگ در تاریخ ایرانی و اسلامی که مقارن شده با یادروز سعدی و میلاد مبارک امام علی(ع) افزود: بدون شک این مناسبت ها فرصت مغتنمی است که به اندیشه های ژرف این بزرگان که راهگشا می باشد نیز توجه عمیق تری داشته باشیم.
نوبخت اظهار داشت : امام علی(ع) با جا گذاشتن نهج البلاغه درس انسانیت را به ما آموخت و شاعران بلند آوازه ای چون سعدی و حافظ هم با آثار گرانبهای خود راه بهتر زیستن و زندگی کردن در کنار یکدیگر را به جامعه بشری ارزانی داشتند .
وی ادامه داد: بنابراین در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگر برای رجوع به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیازمند اسوه هایی هستیم تا از آثار آنها برای اعتلای زندگی استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خاتمه تصریح کرد : تلفیق فرهنگ ایرانی اسلامی نشانگر چهره ای از مباحث فرهنگی این سرزمین است که در این راستا استفاده از آموزه های بزرگان فرهنگی و دینی می تواند تاثیر فراوانی بر زندگی ما داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت بمنظور شرکت در آئین یاد روز سعدی شیرازی به شهر شیراز سفر کرده بود.

خروج از نسخه موبایل