نماد سایت خبر ‏پارسی

دربی» حقانیت برانکو را ثابت کرد/ دولت قبل خودسرانه او را برکنار کرد

خبر پارسی –  رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی هشتاد و دوم، گفت: کاری به نتیجه دربی ندارم اما این بازی حقانیت اخلاقی و فنی برانکو را ثابت کرد.

محمد دادکان در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه بازی دربی استقلال و پرسپولیس درس بسیار بزرگی برای برخی از افراد داشت تأکید کرد: کاری به نتیجه بازی دربی و بردوباخت تیم‌ها ندارم اما این بازی حقانیت اخلاقی و فنی برانکو را ثابت کرد.

وی بابیان اینکه هشت سال پیش کسانی بودند که این مربی را کوبیدند، گفت: نتیجه دربی برای آن‌ها درس بزرگی بود که در آن زمان به خاطر کمبودهای خودشان به برانکو حمله می‌کردند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: خوشحالم که بازی دربی حقانیت برانکو را برای همگان ثابت کرد درحالی‌که هشت سال پیش بسیار به او کم‌لطفی شد.

دادکان یادآور شد: به خودم کاری ندارم اما دولت قبل خودسرانه و غیر کارشناسانه اقدام به برکناری برانکو کرد.

وی بابیان اینکه برای مربیان بااخلاق داخلی احترام فراوان قائل هستم، گفت: نامربیانی که هر روز برای رئیس‌جمهور گذشته نامه‌نگاری می‌کردند که برانکو برود تا خودشان و مربی ایرانی بیاید امروز می‌بینند که برانکو نه‌تنها در مباحث فنی بلکه در مصاحبه‌ها نیز فردی حرفه‌ای و کار بلد است.

وی افزود: برانکو به حواشی کاری ندارد و نشان داد که فردی باشخصیت و حرفه‌ای است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از سفیر ایران در کرواسی یادآور شد: بعد از بازی‌های جام جهانی با جوسازی‌های برخی از افراد او را به کشور راه ندادیم درحالی‌که سفیر ایران در کرواسی به استقبال او رفت و بابت زحمت‌هایی که کشیده بود از او تشکر کرد.

دادکان ادامه داد: برانکو را در آن دوران به‌سادگی کنار گذاشتیم اما امروز او در بازی دربی حقانیت و شخصیت خود را نه‌تنها در فوتبال بلکه در اخلاق نیز به همگان ثابت کرد.

وی تصریح کرد: رفتار برانکو ازلحاظ فنی و اخلاقی برای مربیان داخلی نیز باید درس باشد چراکه او تنها به فوتبال فکر می‌کند و کاری به حاشیه ندارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: دربی حقانیت برانکو و فوتبال کشور را نشان داد که فوتبال ما ظرفیت استفاده از مربیان توانمند را دارد تا درخشش داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل